Cebir öğrenme alanı bağlamında Türkiye, Singapur ve ABD ( Wisconsin eyaleti) 5-8. sınıflar matematik öğretim programlarının karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Bozkurt, Ali | |
dc.contributor.author | Tezcan, Sengül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:13:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:13:50Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129844 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı 5-8. sınıflar cebir öğrenme alanı kazanımları bağlamında hangi kazanımların müfredatta yer aldığı, kazanımların öncelik sonralık ilişkileri, öğretildiği sınıf seviyesi gibi durumların karşılaştırılması yapılarak çok fazla değişkene bağlı olan matematik başarımızın düşük olma sebepleri arasında, kazanımlarımızın yerini sorgulamaktır. Bu amaçla, Türkiye, Singapur, ve Amerika Birleşik Devletleri (Wisconsin Eyaleti)'ne ait matematik öğretim programları incelenmiştir. Bu araştırmada veriler, nitel araştırma veri toplama tekniklerinden biri olan doküman incelemesi ile toplanmış ve oluşturulan kodlamalar ile içerik analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen sonuçlara göre, cebire temel teşkil eden değişken kavramının öğretiminde farklı yollar izlenmektedir ve incelenen dokümanlar benzer içeriğe sahip olmalarına rağmen kazanımların öğretildiği sınıf seviyelerinde ve kazanımların sıralamasında farklılıklar bulunmaktadır. Diğer önemli bir sonuç ise denklem çözümünde eşitlik ve eşitsizlik durumlarının diğer ülkelerden farklı olarak Türkiye'de ayrı ayrı ele alınmasıdır. 2013'de ortaokul matematik programında yapılan değişikliklere rağmen 8. sınıftaki kazanım sayıları Singapur ve Amerika Birleşik Devletleri'nden daha fazladır. 5-8. sınıf matematik öğretim programının cebir bağlamında kazanım yükünü sınıf seviyelerine göre dengelemek için önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | Purpose of this research is to inquire the location of gains inside reasons of our failure, by seeing which gains included in the curriculum and by comparing priority recency relationships and grade of class that those gains taught under the context of 5-8 grades algebra learning field. For this purpose, mathematics curriculums of Turkey, Singapore and United States of America (USA) have been investigated. Data of this research collected by one of the qualitative research data collection techniques called document review and was subjected to content analysis by encodings which created. According to the obtained results, during teaching the underlying concept of algebra - `variable`- they following different ways, although the inquired documents includes similar content, there is some differences between classes that similar gains taught and order of the gains. Another important result is, unlike other countries, situations of equality and inequality are handling separately in Turkey. Although the changes in middle school mathematics curriculum made in 2013, number of gains in 8. grade is still more than both Singapore and USA. Under the context of algebra in 5-8 grades mathematics curriculum, there made proposals to balance gains weight to the class levels. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Cebir öğrenme alanı bağlamında Türkiye, Singapur ve ABD ( Wisconsin eyaleti) 5-8. sınıflar matematik öğretim programlarının karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | A comparison of 5-8. grade school mathematics curriculum from Turkey, Singapore and the United States of America ( The case of Wisconsin ) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Algebra | |
dc.subject.ytm | Comparative education | |
dc.subject.ytm | United States of America | |
dc.subject.ytm | Singapore | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.identifier.yokid | 10113344 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 441080 | |
dc.description.pages | 78 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı |