Origami etkinliklerinin okul öncesi öğrencilerinin uzamsal görselleştirme ve zihinsel çevirme becerilerine etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Yurt, Eyüp | |
dc.contributor.author | Uçar Kaplan, Emine | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:13:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:13:43Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129842 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada origami etkinliklerinin okul öncesi öğrencilerinin uzamsal görselleştirme ve zihinsel çevirme becerilerine etkisi incelenmiştir. Araştırmada deneysel modellerden biri olan ön test son test kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Araştırma 2015-2016 eğitim öğretim yılında Mersin ilinde merkezde yer alan 23 Nisan İlkokulu anasınıfı B ve D şubesindeki öğrenciler ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma için bir deney ve bir kontrol grubu oluşturulmuştur. Deney grubunda 21 (12 kız, 9 erkek), kontrol grubunda ise 19 (8 kız, 11 erkek) öğrenci yer almıştır. Zihinsel Kâğıt Katlama ve Resim Çevirme testleri gruplara ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Öntest-sontest arasında en az 21 gün olmasına dikkat edilmiştir. Deney gruplarında 6 haftada toplam 22 origami modeli geliştirilmiştir. Grupların ön test sonuçlarının karşılaştırılmasında ANOVA, son test sonuçlarının karşılaştırılmasında ise MANCOVA kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre origami etkinliklerinin uzamsal görselleştirme becerisinin geliştirilmesinde etkili olduğu, zihinsel çevirme becerisinin geliştirilmesinde ise etkili olmadığı anlaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar literatürdeki çalışmalar ile karşılaştırılmış ve bir takım öneriler sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | In this research, the effects of origami activities on pre-school student's spatial visualization and mental rotation abilities are searched. In the research, the experimental model group which is called as the first test and the last test with control group is used. The research was conducted in 2015-2016 academic year first period with kindergarten B and D classes students at 23 Nisan Primary School which is located in the city centre of Mersin. An experiment and a control group are done for this study. In experimental group, there are 21 students (12 girls, 9 boys); in control group, there are 19 students (8 girls, 11 boys). Mental Paper Folding and Picture Rotation Tests are done as the first and the last tests for the groups. There was a minimum of 21 days between pre-tests and posttests. In 6 weeks, totally 22 origami models are developed or improved with the experimental groups. ANOVA is used while companing the results of the first tests, MANCOVA is used while companing the results of the last tests. According to the results, origami is effective in improving the ability of spatial visualization, but in improving the mental translation abilities, it is useless. The results are compared with the literature works and it presents some proposals. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Origami etkinliklerinin okul öncesi öğrencilerinin uzamsal görselleştirme ve zihinsel çevirme becerilerine etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Origami etkinliklerinin okul öncesi öğrencilerinin uzamsal görselleştirme ve zihinsel çevirme becerilerine etkisinin incelenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Spatial visualization | |
dc.subject.ytm | Mental rotation | |
dc.subject.ytm | Paper make techique | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.identifier.yokid | 10116705 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 441083 | |
dc.description.pages | 82 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |