Matematik öğretim kalitesi ölçeği aracılığıyla ortaokul sınıflarında matematik öğretiminin kalitesinin belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Bozkurt, Ali | |
dc.contributor.advisor | Koç, Yusuf | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Bilge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:13:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:13:46Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-03-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129839 | |
dc.description.abstract | ÖZETMATEMATİK ÖĞRETİM KALİTESİ ÖLÇEĞİ ARACILIĞIYLA ORTAOKUL SINIFLARINDA MATEMATİK ÖĞRETİMİNİN KALİTESİNİN BELİRLENMESİYILMAZ, BilgeYüksek Lisans Tezi, İlköğretim ABDTez Danışmanı: Doç.Dr. Ali BOZKURTİkinci Tez Danışmanı: Doç.Dr. Yusuf KOÇOcak 2016, 116 sayfaBu araştırmanın amacı ortaokul sınıflarında matematik öğretmenlerinin, öğretimlerinin kalitesini belirlemektir. Çalışma nitel bir araştırma olup, deseni durum çalışmasıdır. Araştırmanın örneklemini Gaziantep ilinde görev yapmakta olan 2ortaokul matematik öğretmeni oluşturmaktadır Araştırmaya katılan 2 ortaokul matematik öğretmeninin 5'er ders saatleri olmak üzere toplam 10 ders saati sınıf içi matematik öğretimlerinin kalitesini belirlemek amacıyla videoya çekilmiş, daha sonra bunlar yazılı hale getirilmiştir. Video kayıtlar, matematiksel içeriğin 5 öğesini kullanan ve öğretmen-öğrenci-içerik ilişkisini temele alan Matematik Öğretim Kalitesi ölçeği kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, sınıf ortamında kullanılan matematiksel dilden, öğrencilerin yapmış oldukları hatalar ve yanılgılara, dersteki matematiksel içeriğin yoğunluğundan, matematiksel zenginliğin birçok öğesine, öğrencilerin aktif katılımına kadar birçok unsurun öğretimin kalitesinin düzeyini belirlemede etkili olduğunu göstermiştir. Öğretimin kalitesini belirlemek ve arttırmak, öğrencilerin öğrenmelerini geliştirmek ve nihai olarak etkili öğretimi sağlamak için sınıf içerisindeki uygulamalara bakarken birden fazla boyutun ayrı ayrı ele alınması ve bu boyutların öğretimdeki rolleri, çalışma özelinde elde edilen bulgularla ortaya konulmaktadır. Öğretimdeki zayıf noktaların belirlenmesi, etkili öğretimin sağlanması ve öğrenci öğrenmeleri açısından sınıf içi öğretim uygulamalarının dikkate alınıp değerlendirilmesinin önemli olduğu düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Matematik Öğretim Kalitesi, Video Analizi, Matematik Başarısı | |
dc.description.abstract | ABSTRACTDETERMINING THE QUALITY OF MATHEMATICS TEACHING IN THE MIDDLE SCHOOL CLASSROOM WITH MQI SCALE METHODYILMAZ, BilgeM.A. Thesis, Department of Elementary EducationSupervisor: Assoc. Prof. Ali BOZKURTCo-Supervisor: Assoc. Prof. Yusuf KOÇJanuary 2016, 116 pagesThe aim of this study is to define the secondary school mathematics teachers' teaching quality and to investigate whether there is a relationship between teaching quality and students' academic achievement. Sample of the study is constituted by the worked on the two secondary school mathematics teachers in Gaziantep. The current study is a qualitatively designed case study in which the lessons of two mathematics teachers were video-recorded to determine their in-class mathematics teaching quality. In total, 10 hours of teaching video-recordings were transcribed. Video-recordings were analysed by using Mathematical Quality of Instruction Instrument (MQI) scale which was designed to describe the teachers' level of in-class mathematics teaching quality based on teacher-student context relationship. The analyses show that there are various factors influencing the quality of teaching such as mathematical language used in class, student errors, and intensity of the mathematical context, mathematical variety, and active participation of the students during the course. In order to define and increase of the Quality of Instruction Instrument and to improve students' learning and to get the effective teaching as the ultimate When the utilize of application in class, The evaluation of multiple types of the separated situations and the roles of situations are put down to the fact by the obtained of private study findings. In order to determination of the weak points instruction and to provide the effective teaching in terms of students' learning to take account of teaching applications in class is thought the importance.Key Words: The quality of mathematics teaching, Video analysis, Mathematics achievement | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Matematik öğretim kalitesi ölçeği aracılığıyla ortaokul sınıflarında matematik öğretiminin kalitesinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determining the quality of mathematics teaching in the middle school classroom with mqi scale method | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-03-04 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Education quality | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Mathematics achievement | |
dc.subject.ytm | Video | |
dc.identifier.yokid | 10104245 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 423505 | |
dc.description.pages | 128 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |