4 ATA %100 hiperbarik oksijenin sıçanların öğrenme ve bellek yetileri üzerine olan etkileri
dc.contributor.advisor | Doğana, Ayşe | |
dc.contributor.author | Binokay, Uğur Seçil | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:13:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:13:26Z | |
dc.date.submitted | 1990 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129798 | |
dc.description.abstract | VII ÖZET Deneylerde, DMTS (Delayed-matching-to-sample) koşun amasında SS80 doğru seçim performansına ulaşan Wistar türü sıçanlar kullanıldı. Bilateral elektrolitik hippokampus lezyonu sonrasında Gecikme 1, 10,20 saniye, Latens ve Toplam doğru seçimde anlamlılık saptandı. Ayrı grup sıçanlar 9 gün boyunca her gün 35 dakika olmak üzere 4 ATA 56100 oksijen, kontrol grubu normoksik helyum gazında 4 ATA basınç etkisinde tutuldular. Gruplar arasında veya pre/post etkilerde hiçbir anlamlı fark saptanamadı. ikinci kez aynı koşullarda 50 dakikada hiperbarik oksijen etkisinde kalan sıçanlar anlamlı bellek ve dikkat bozuklukları gösterdiler. Oksijen uygulamaları sırasında sıçanlarda her hangi bir devranışsal konvülziyon belirtileri gözlenmedi. Bu sonuçlar, hiperbarik oksijen etkisinde kalan sıçanlarda oksijen etkisinde kalış süresinin oksijenin uygulanma sayısından daha önemli olduğunu göstermektedir. Birinci oksijen uygulamasından sonra verilen 11 ve 36 günlük araların sıçanların öğrenme bellek foksiyonların etkilemediği bulundu. DMTS testinin öğrenme ve bellek yetilerini belirlemedeki duyarlılığını göstermek için uygulanan skopolaminden (0.3-0.6mg/kg) sadece 0.6mg/kg lık dozun etkili olduğu buna karşılık ikinci oksijen uygulamasından sonra enjekte edilen skopolaminin (0.1-0.3- 0.6mg/kg) her üç dozunda da' anlamlı bellek bozukluklarının görülmesi hiperbarik oksijenin skopolamin etkisini potansiyel ize ettiğini göstermektedir. | |
dc.description.abstract | en_US | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Fizyoloji | tr_TR |
dc.subject | Physiology | en_US |
dc.title | 4 ATA %100 hiperbarik oksijenin sıçanların öğrenme ve bellek yetileri üzerine olan etkileri | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Fizyoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Rats | |
dc.subject.ytm | Hyperbaric oxygenation | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Memory | |
dc.identifier.yokid | 12210 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 12210 | |
dc.description.pages | 131 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |