Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğana, Ayşe
dc.contributor.authorBinokay, Uğur Seçil
dc.date.accessioned2020-12-07T10:13:26Z
dc.date.available2020-12-07T10:13:26Z
dc.date.submitted1990
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129798
dc.description.abstractVII ÖZET Deneylerde, DMTS (Delayed-matching-to-sample) koşun amasında SS80 doğru seçim performansına ulaşan Wistar türü sıçanlar kullanıldı. Bilateral elektrolitik hippokampus lezyonu sonrasında Gecikme 1, 10,20 saniye, Latens ve Toplam doğru seçimde anlamlılık saptandı. Ayrı grup sıçanlar 9 gün boyunca her gün 35 dakika olmak üzere 4 ATA 56100 oksijen, kontrol grubu normoksik helyum gazında 4 ATA basınç etkisinde tutuldular. Gruplar arasında veya pre/post etkilerde hiçbir anlamlı fark saptanamadı. ikinci kez aynı koşullarda 50 dakikada hiperbarik oksijen etkisinde kalan sıçanlar anlamlı bellek ve dikkat bozuklukları gösterdiler. Oksijen uygulamaları sırasında sıçanlarda her hangi bir devranışsal konvülziyon belirtileri gözlenmedi. Bu sonuçlar, hiperbarik oksijen etkisinde kalan sıçanlarda oksijen etkisinde kalış süresinin oksijenin uygulanma sayısından daha önemli olduğunu göstermektedir. Birinci oksijen uygulamasından sonra verilen 11 ve 36 günlük araların sıçanların öğrenme bellek foksiyonların etkilemediği bulundu. DMTS testinin öğrenme ve bellek yetilerini belirlemedeki duyarlılığını göstermek için uygulanan skopolaminden (0.3-0.6mg/kg) sadece 0.6mg/kg lık dozun etkili olduğu buna karşılık ikinci oksijen uygulamasından sonra enjekte edilen skopolaminin (0.1-0.3- 0.6mg/kg) her üç dozunda da' anlamlı bellek bozukluklarının görülmesi hiperbarik oksijenin skopolamin etkisini potansiyel ize ettiğini göstermektedir.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFizyolojitr_TR
dc.subjectPhysiologyen_US
dc.title4 ATA %100 hiperbarik oksijenin sıçanların öğrenme ve bellek yetileri üzerine olan etkileri
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFizyoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmRats
dc.subject.ytmHyperbaric oxygenation
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmMemory
dc.identifier.yokid12210
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid12210
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess