Anaokullarındaki stratejik planlama uygulamalarının okul müdürlerinin stratejik liderliği bağlamında incelenmesi
dc.contributor.advisor | Balkar, Betül | |
dc.contributor.author | Kocaoğlu, Hatice Ceylan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:13:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:13:26Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129797 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; anaokulu öğretmenlerinin okul müdürlerinin stratejik liderlik özelliklerine ve okullarındaki stratejik planlama uygulamalarına yönelik görüşlerinin ve okul müdürlerinin stratejik liderlik özellikleri ile okullarındaki stratejik planlama uygulamaları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemi Gaziantep ilinin merkez ilçelerinde görev yapan 318 anaokulu öğretmeninden oluşturmaktadır. Araştırma verileri; stratejik liderlik ve okullardaki stratejik planlama uygulamalarına ilişkin ölçekler aracılığıyla toplanmıştır. Anaokulu öğretmenlerinin okul müdürlerinin stratejik liderlik özelliklerine ve okullarındaki stratejik planlama uygulamalarına ilişkin görüşlerinin kıdem ve okul müdürüyle çalışma süresi değişkenlerine göre incelenmesinde; tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Tukey HSD çoklu karşılaştırma testi ve Tamhane T2 testi uygulanmıştır. Stratejik liderlik ile stratejik planlama uygulamaları arasındaki ilişkilerin incelenmesinde Pearson Korelasyon Analizi ve stratejik liderliğin stratejik planlama uygulamalarını yordama gücünün belirlenebilmesi amacıyla ise, doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda; anaokulu öğretmenlerinin stratejik liderlik ve stratejik planlama uygulamalarına ilişkin görüşlerinin kıdem ve okul müdürüyle çalışma süresi değişkenlerine göre farklılaştığı belirlenmiştir. Stratejik liderlik ile stratejik planlama uygulamaları arasında anlamlı bir ilişki bulunmaktadır ve stratejik liderlik, stratejik planlama uygulamalarının anlamlı bir yordayıcısıdır. Araştırmada stratejik liderliğin stratejik planlama uygulamalarının başarısı açısından önemli bir faktör olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın bulgularına dayalı olarak; anaokullarındaki stratejik planlama sürecinde okulun ve okulun çevresel özelliklerinin dikkate alınması ve okul müdürlerinin stratejik liderlikleri kapsamında sosyal ağ oluşturmaya daha fazla önem vermeleri önerilmektedir. Anahtar Kelimeler: Stratejik Liderlik, Stratejik Planlama, Anaokulları | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine the opinions of kindergarten teachers on strategic leadership characteristics of their school principals and strategic planning practices at their schools and the relationship between strategic leadership characteristics of their school principals and strategic planning practices at their schools. The sample of the study consists of 318 kindergarten teachers working at central districts of Gaziantep province. Data of the study were collected through scales related to the strategic leadership and strategic planning practices at schools. One-Way analysis of variance (ANOVA), Tukey HSD multiple comparison test and Tamhane T2 test were conducted to examine the opinions of kindergarten teachers on strategic leadership characteristics of their school principals and strategic planning practices at their schools according to seniority and length of service with school principals variables. Pearson correlation analysis was used to examine the relationship between strategic leadership characteristics and strategic planning practices and linear regression analysis was performed with the purpose of determining the predictive power of strategic leadership for strategic planning practices. As a result of the study, it is found that the opinions of kindergarten teachers on strategic leadership and strategic planning practices differ according to seniority and length of service with school principal variables. There is a significant relationship between strategic leadership and strategic planning practices and strategic leadership is a significant predictor of strategic planning practices. It is concluded that strategic leadership is an important factor in terms of success of strategic planning practices. Based on the findings of the study, it is suggested that characteristics of school and school environment should be taken into consideration in the process of strategic planning and school principals should give more importance to social networking as part of their strategic leadership.Keywords: Strategic Leadership, Strategic Planning, Kindergartens | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Anaokullarındaki stratejik planlama uygulamalarının okul müdürlerinin stratejik liderliği bağlamında incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examining the strategic planning practices of kindergartens within the context of school principals' strategic leadership | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Strategic planning | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Strategic management | |
dc.subject.ytm | Kindergartens | |
dc.subject.ytm | Preschool teachers | |
dc.identifier.yokid | 10121220 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 441091 | |
dc.description.pages | 151 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |