Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Bayram
dc.contributor.authorSarica, Rabia
dc.date.accessioned2020-12-07T10:13:23Z
dc.date.available2020-12-07T10:13:23Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129790
dc.description.abstractAraştırmaya dayalı öğretim uygulamaları temelleri yapılandırmacılık kuramına dayanan, öğrencinin aktif ve kendi öğrenmesinden sorumlu olduğu, araştırarak, sorular sorarak, test ederek, konu alanında çalışmalar yaparak, deneyimler kazanarak, kendi öğrenmesini yapılandırdığı, grup çalışmalarının yapıldığı, içerisinde öğrenci merkezli çeşitli metotların kullanıldığı bir süreç olarak görülebilir. Bu araştırmanın genel amacı araştırmaya dayalı öğretim uygulamalarının ölçme ve değerlendirme dersindeki etkisinin incelenmesidir. Araştırmada ön-test son-test kontrol ve deney gruplu yarı deneysel desen modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Gaziantep Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği 3.sınıfta okuyan 56 öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırma kapsamında öğretmen adaylarının derse yönelik tutumlarında, değerlendirme tercihlerinde, alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını kullanmaya yönelik öz yeterliklerinde, araştırma kaygılarında ve araştırma yeterliklerinde herhangi bir değişiklik olup olmadığına ilişkin veriler bu değişkenlere yönelik olarak uygulanan ölçeklerle toplanmıştır. Araştırma sonrasında katılımcıların sürece ilişkin görüşleri alınmış ve bu görüşler nitel araştırma yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonunda, bağımsız örneklemler t-testi sonuçlarına göre akademik başarı bakımından gruplar arasında fark bulunmamıştır. Ancova sonuçlarına göre ise öğrencilerin genel not ortalamaları kovaryans alındığında kontrol grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur. Ayrıca yapılan uygulamanın deney grubu öğrencilerinin derse yönelik tutumularını olumsuz etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Yapılan uygulama öğretmen adaylarının değerlendirme tercihlerini genel olarak etkilememiştir. Yapılan çalışmada öğretmen adaylarının araştırmaya yönelik kaygıları etkilenmezken, araştırma yeterliklerinin arttığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar kelimeler: Araştırma Temelli Öğretim-Öğrenme, Araştırmaya Dayalı Öğrenme, Ölçme ve Değerlendirme Dersi, Araştırma Becerileri
dc.description.abstractInquiry-based instructional practices can be seen as a student-centered process based on basics of the theory of constructivism, in which students participate actively and responsible for their learning. Students configure their own learning in group working by asking questions, researching, testing, conducting studies in the subject area and gaining experience. In those learning-teaching processes principles of various student-centered methods' and techniques' can be used. The overall goal of this study is to examine the impact of inquiry-based instructional practices in assessment and evaluation course. In the study, quasi-experimental model was used with pre-test post-test control and experimental groups. The study group consists of 56 students in their third year of the study at Gaziantep University, Faculty of Education in the Primary Mathematics Teacher Training department in 2013-2014 academic years. Within the scope of the research, data related with teacher candidates' attitude towards the course, evaluation preferences, self-efficacy for using alternative measurement and evaluation approaches, research anxiety, research competency were collected with scales for these variables. In the study, the opinions of teacher candidates related to the process were taken and these were analyzed using qualitative research methods. At the end of the study, according to the independent samples t-test results, there was no difference between the groups in terms of academic achievement. According to Ancova results, when GPA was taken as covariance, in favor of the control group were found to have statistically significant difference. In the study, it was found that experimental group students' attitude towards to the course was affected negatively by the application. Teacher candidates' assessment preferences didn't affect broadly by the application. In the study, it is concluded that teacher candidates' research anxiety was not affected while their research competencies increased.Key words: Research-Based Teaching-Learning, Inquiry-based learning, Measurement and Evaluation Course, Research Skillsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAraştırmaya dayalı öğretim uygulamalarının ölçme ve değerlendirme dersindeki etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation the effect of inquiry-based instruction practices on measurement and evaluation course
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching practices
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmEducational science
dc.subject.ytmResearch-investigation by learning
dc.identifier.yokid10121851
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid441097
dc.description.pages297
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess