dc.contributor.advisor | Kılıç, Mehmet | |
dc.contributor.author | Taha, Fahmi Abdullah | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:13:17Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:13:17Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-01-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129776 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı romanın Irak Üniversitelerinin İngiliz Dili Eğitimi (ELT) sınıflarındaki işlevinin fakülte eğitmenleri ve öğrencilerinin düşüncelerine ve deneyimlerine dayanrak incelemekdir. Dahası, Birincil hedef, bu zorluklara potansiyel çözümler sunmak için bu sınıflarda mevcut olan güçlükleri ve kıtlıkları yeniden incelemektir. Son olarak, Bu calışmada fakülte eğitmenleri ve öğrencilerin İngilizce dil yeterliliğini kazanmaları için tercih ettikleri edebi metin türleri de incelenmiştir. Bu çalışmada araştırma yöntemi, çeşitli Irak üniversitelerinden 100 öğrenci ve 60 öğretim elemanı için anket uygulamasıdır. Her bir anket, nicel ve nitel verileri içeren 11 sorudan oluşmaktadır. Kantitatif veriler SPSS 19'a eklendikten sonra her soru için bir çaprazlama ve ki-kare testine tabi tutuldu. Elde edilen verilere göre, Öğrencilerin çoğunluğu (% 70) ve öğretim görevlileri (% 65), romanın Irak Üniversitelerinin ELT dersliklerinde hayati bir işleve sahip, karlı bir dil kaynağı olduğuna inanıyor. Sonuç olarak, romanın bu dersliklerin zorunlu bir bileşeni olması gerektiğini düşünüyorlar. Yine de, hem eğitimciler hem de öğrenciler, dil sınıfında edebiyatın kullanımıyla ilgili sıkıntılar çekti ve karşılaştılar. Katılımcıların çoğunluğu, seçilen romanların zor dili ve bağlamlarını sınıflarda karşılaşılan en büyük zorluk olarak belirtti. Bir başka ortak konunun, öğrenciler adına dil ve edebi zemin eksikliği olduğu belirtildi. Bu sorunların üstesinden gelmek için seçtikleri romanların yukarıda belirtilen sorunları aşmak için öğrenci dil yeterlilik düzeylerine paralel ve çağdaş, basit ve ilginç bir dille yazılmış olmalarını öneriyorlar. Bunun yanı sıra, katılımcılar, romanı sınıflarda kullanmanın çeşitli avantajlarını tespit etti, örneğin, öğrencilerin dil zenginleştirilmesi ve dilin genel anlayışının geliştirilmesi ve İngilizce konuşulan kültürlerin ve konuşma stillerinin tanıtılması. Ki-kare testi ile ilgili olarak, öğrencilerin ve öğretim elemanlarının görüşleri arasında istatistiksel olarak bir farklılık yoktu, çünkü tüm soruların P değerleri, .05'ten (P .05) daha yüksekti.Anahtar Kelimeler: İngiliz Dili Eğitimi(ELT),, Edebiyat, Roman. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the function of the novel in the English Language-Teaching (ELT) classrooms of Iraqi Universities based on university lecturers and students' opinions, perceptions and experiences. Furthermore, a primary objective is to re-examine the difficulties and shortages present in these classrooms in order to offer potential solutions to these challenges. Finally, the types of literary texts preferred by lecturers and students in acquiring English language proficiency is also of interest in this paper. The research method in this study was the administration of questionnaires to 100 students and 60 lecturers from a variety of Iraqi universities. Each questionnaire consisted of 11 questions involving both quantitative and qualitative data. The quantitative data were inserted into SPSS 19 then subjected to a crosstabs and chi-square test per question. According to collected data, majority of students (70%) and lecturers (65%) believe that the novel is a profitable language resource which has a vital function in Iraqi Universities' ELT classrooms. Consequently, they think the novel should be a mandatory component of these classrooms. Nevertheless, both educators and students observed some shortages with and faced difficulties pertaining to the use of literature in the language classroom. The identified shortages and difficulties by both students and educators are similar, with few minor differences. The majority of participants stated difficult language and contexts of selected novels to be the most common difficulty faced in classrooms. Another common issue was stated to be a lack of linguistic and literary background on behalf of students. To overcome these problems, they advise that selected novels should parallel student language competency levels and written in contemporary, simple, and interesting language in order to overcome the above-mentioned problems. Besides this, participants identified a variety of advantages of utilizing the novel in classrooms, for example the enrichment of student language and improvement of overall understanding of the language as well as the introduction to English-speaking cultures and conversations styles. Regarding the chi-square test, there was no statistical difference between student and lecturer views, as P-values for all questions were greater than .05 (P .05).Keywords: ELT, Literature, Novel. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Teaching English through literature: The function of novel in English language teaching in Iraqi universities | |
dc.title.alternative | İngilizce'yi edebi metinler yolu ile öğretme: Irak üniversitelerinde roman metinlerinin İngilzce eğitimideki görevi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-23 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Literary texts | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Novel | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Iraq | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 10136220 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 456772 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı | |