Pragmatic development of Turkish EFL learners in terms of speech acts: Refusals, requests, and suggestions
dc.contributor.advisor | Sofu, Hatice | |
dc.contributor.author | Demirkol, Tuba | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:13:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:13:15Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129771 | |
dc.description.abstract | Betimsel olarak düzenlenmiş bu çalışma, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen bir grup hazırlık sınıfı öğrencisinin ara dil gelişiminin edimbilimsel boyutunu araştırmak amaçlı yürütülmüştür. Katılımcıların edimbilimsel gelişimini takip etmek için, red, istek ve öneri olmak üzere, üç farklı söz eylem odağında senaryolar hazırlanmış ve bu senaryolar Brown and Levinson'ın Nezaket Kuramı çerçevesinde Statü ve Zahmet Derecesi olmak üzere iki sosyal değişken etrafında şekillendirilmiştir. Çalışmada, katılımcıların yabancı dil olarak İngilizce öğrenme süreçlerindeki edimbilimsel gelişimleri, bir akademik yıla yayılan bir veri toplama çizelgesi dâhilinde ve düzenli aralıklarla uygulanan iki farklı veri toplama aracı, Yazılı Söylem Tamamlama Testi ve canlandırma, vasıtasıyla takip edilmiştir. Katılımcıların yabancı dildeki üretimlerine ana dillerinden oluşabilecek olası edimbilimsel aktarımın etkisini araştırmak için çalışmanın başında onlardan verilen senaryoları Türkçede de uygulamaları istenmiştir. Bu çalışma kapsamında gerçekleştirilen veri toplama sürecinin sonuncu aşamasında ise, katılımcıların üretim süreçlerine dair kendi görüşlerini de incelemek amacıyla, yarı-yapılandırılmış görüşmeler uygulanmıştır. Çalışma, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen 16 tane hazırlık öğrencisinin düzenli katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların veri toplama sürecindeki strateji kullanımları, iç ve dış niteleme üretimleriyle birlikte nicel açıdan istatiksel olarak analiz edilmiştir. Genel olarak, çalışmanın odaklandığı zaman dilimi boyunca, katılımcıların hedef dil olan İngilizcedeki üretimlerinde edimbilimsel açıdan önemli bir çeşitliliğin gerçekleşmediği; katılımcıların her bir söz eylem için öne çıkan belirli strateji ve niteleme araçlarına dair tercihlerinin araştırma süreci boyunca aynı kaldığı saptanılmıştır.Anahtar kelimeler: Ara dil, edimbilim, söz eylemler, nezaket | |
dc.description.abstract | This study, which was designed as a descriptive one, was conducted to explore interlanguage pragmatic development of a group of EFL learners. In order to follow pragmatic development of the participants, scenarios about three speech acts, namely requests, refusals, and suggestions, were prepared and these scenarios were modified around two social variables proposed in Brown and Levinson's Politeness Theory, namely Power and Ranking of imposition. In this research, the participants' interlanguage pragmatic development was followed on a regular basis around a timeline covering one academic year and two different data collection instruments, namely Discourse Completion Tests and act-outs, were employed with definite intervals during this process. At the initial phase of the study, the participants were additionally asked to complete the given scenarios in Turkish, so that it would be possible to investigate the possible influence of pragmatic transfer on their L2 productions. At the final data collection period, also semi-structured interviews were applied in order to investigate the participants' own evaluations of their production processes. This study was completed thanks to the regular participation of 16 Turkish EFL learners. The participants' strategy use along with internal and external modification productions throughout the study were analyzed statistically. Overall, the results did not indicate significant changes in the participants' productions in English in terms of pragmatic development. It was seen that the participants' strategy and modification tool preferences remained stable for specific types for each speech act throughout the study.Keywords: Interlanguage, pragmatics, speech acts, politeness | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Pragmatic development of Turkish EFL learners in terms of speech acts: Refusals, requests, and suggestions | |
dc.title.alternative | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin red, istek ve öneri söz eylemlerinin edimbilimsel gelişimi | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Turkish students | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Intralanguage | |
dc.subject.ytm | Pragmatics | |
dc.subject.ytm | Polite | |
dc.subject.ytm | Speech acts | |
dc.subject.ytm | Study of languages | |
dc.subject.ytm | Language learning methods | |
dc.subject.ytm | Speech acts | |
dc.identifier.yokid | 10097668 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 417578 | |
dc.description.pages | 291 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |