Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde Avrupa Ortak Başvuru Metnine dayalı etkinlik tasarımı
dc.contributor.advisor | Büyükikiz, Kadir Kaan | |
dc.contributor.author | Kizdirici, Fatma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:13:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:13:06Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-01-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129753 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde Avrupa Ortak Başvuru Metnine dayalı ve düzeylere uygun etkinlikler tasarlamak amacıyla yapılmıştır. Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin hedef kitlesini oluşturduğu çalışma, Avrupa Ortak Dil Çerçevesinde yer alan uluslararası dil düzeyleri ve yeterlik tanımları çerçevesinde şekillendirilmiştir. Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metninde belirtilen amaçlar, alan uzmanı rehberliğinde kazanım formunda değerlendirilmiştir. Uluslararası dil düzeyleri (A1-A2, B1-B2, C1-C2)'nde ve `Okuma/Anlama, Dinleme/Anlama, Konuşma/Sözlü Anlatım, Yazma/Yazılı Anlatım` olmak üzere betimlenen temel dil becerilerine uygun etkinlikler tasarlanmıştır. Etkinliklerin tasarlanma sürecinde modern öğretim anlayışı olan zihinde yeniden yapılandırma, iletişim odaklı ve etkinlik temelli yaklaşımların temele alınmasının yanı sıra anlamlı bağlantılar kurma ve öz değerlendirme aşamalarını içeren sonuçlara ulaşırken sahip olunandan öte sonradan edinilen bilgilerin anlamlandırılması amaçlanmıştır. Tasarlanan etkinliklerin hedef kitlenin öğrenme ihtiyacı doğrultusunda beceri geliştirmeye yönelik olmasına dikkat edilmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen verilerle Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin düzey sonu öğrenmelerinin ne oranda gerçekleştiğinin betimlenmesi öngörülmektedir. Her etkinlik için etkinlik değerlendirme formundaki maddeler doğrultusunda alan uzmanlarının görüşleri alınmıştır. Öğrenme ve öğretme alanında yeniliği yakalamak ve süreci daha da anlamlı kılmak adına geleneksel öğrenme ortamlarının, etkinliklerin ve materyallerin çağa uygun tasarlanıp düzenlenmesinin öğrenen ve öğreten açısından önem taşıdığı düşünülmektedir.Anahtar sözcükler: Yabancılara Türkçe Öğretimi, Avrupa Ortak Başvuru Metni, Temel Dil Becerileri ve Düzeyleri, Etkinlik | |
dc.description.abstract | This research was conducted to design appropriate activities that are based on the Common European Framework of Reference for teaching Turkish as a foreign language. Studying the target group of foreign students learning Turkish has been shaped within the framework of international language levels and qualification definitions in the Common European Framework of Languages. The objectives set out in the Common European Framework of Reference for Languages have been assessed in the form of acquisition under the guidance of a field expert. Activities are designed according to the basic language skills described as `International Language Levels (A1-A2, B1-B2, C1-C2)` and `Reading/Understanding, Listening/Comprehension, Speaking/Verbal Expression, Writing/Writing Expression`. Activities are aimed to rethinking the knowledge acquired later in the design process by considering the modern teaching concept of mind reconstruction, communication-oriented, activity-based approaches, as well as establishing meaningful links and conclusions that include the stages of self-evaluation. It has been noted that the designed activities are aimed to improve the skill of the target group in the direction of learning needs. It is envisaged that the result obtained in the study will describe in what way do the level-end learning of foreign learners of Turkish is realized. Opinions of field experts were obtained for each activity according to the items on the activity evaluation form. It is believed that traditional learning environments, activities and materials are designed and edited according to the era and important in terms of learning and teaching to capture innovation in the field of learning and teaching and making this process more meaningful.Key words: Teaching Turkish to foreigners, Common European Application Text, Basic Language Skills and Levels, Activity. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde Avrupa Ortak Başvuru Metnine dayalı etkinlik tasarımı | |
dc.title.alternative | Activity design based on the European Common Application Method in Turkish teaching as a foreign language | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-01-28 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Efficiency | |
dc.subject.ytm | In-class works | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Common European Framework of Reference for Langugage | |
dc.subject.ytm | Foreign domectic | |
dc.identifier.yokid | 10179213 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 488668 | |
dc.description.pages | 134 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |