Show simple item record

dc.contributor.advisorCinkara, Emrah
dc.contributor.authorAl Bodakh, Mohammed
dc.date.accessioned2020-12-07T10:12:52Z
dc.date.available2020-12-07T10:12:52Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129720
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı Duhok üniversitesindeki İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Iraklı öğrencilerin motivasyonları ile kelime dağarcıkları arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Katılımcılar İngilizce bölümünde öğrenim gören 100 (55 erkek ve 45 kız) öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada yer alan öğrenciler İngilizce bölümü üçüncü sınıf öğrencileridir ve iki yıllık bir İngilizce eğitimlerini başarılı bir şekilde tamamlamışlardır. Kelime Dağarcığı ile yabancı dil öğrenme motivasyonu arasındaki ilişkiyi bulmak için öncelikle katılımcılardan bu iki değişken ile ilgili veri toplandı. Bu amaçla çalışmada iki tür veri toplama aracı kullanılmıştır: Yabancı Dil Öğrenme Motivasyonu Testi (YDÖMT) ve Kelime Dağarcığı Testi (KDT). YDÖMT, Iraklı öğrencilerin hem yabancı dil öğrenme konusundaki motivasyon seviyelerini hem de dil öğrenmelerini etkileyen motivasyon türünü (içsel ya da dışsal) belirlemek için kullanıldı. Kız öğrencilerin dışsal motivasyonun ortalaması 29.91 iken içsel motivasyon ortalaması 31.20; erkek öğrencilerde ise dışsal motivasyonları ortalaması 27.10 ve içsel motivasyon ortalaması da 28.00 olarak belirlendi. Öğrencilerin kelime dağarcıklarını ölçmek için 1,000-14,000 kelimeden oluşan KDT uygulandı. Sonuçlar her iki grubun kelime dağarcığının 6,000 den fazla kelime ailesini içerdiğini gösterdi. Yabancı dil öğrenme motivasyonu ile kelime dağarcığı arasındaki ilişki ile ilgili soruları cevaplamak için korelasyon analizi yapıldı. Sonuçlar her iki grupta da böyle bir ilişki olmadığını göstermiştir. Yabancı dil öğrenme motivasyonu ile kelime dağarcığı arasındaki ilişkiyi incelemek için tekyönlü Bağımsız örnekler t-testi uygulandı. Her iki grubun motivasyon değerleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenmesine rağmen bu iki grubun kelime dağarcıkları arasında ise herhangi bir fark olmadığı görülmüştür.
dc.description.abstractThe study investigated the relationship between learner motivation and vocabulary size in EFL classrooms at Duhok University. The participants included 100 students: 55 male and 45 female students. All participants were pursuing their third years of study in an English department, which means they had completed two years of EFL study prior to their participation. In order to determine the relationship between learner motivation and vocabulary size, it was first necessary to measure these two variables among participants. Thus, two instruments were employed: questionnaires regarding Motivation for Foreign Language Learning (MFLL) and Vocabulary Size Test (VST). The questionnaires also distinguished between the types of motivation (extrinsic and intrinsic) significantly affecting language acquisition by students. Findings showed that female students experienced both types of motivation, with the mean score of extrinsic motivation being 29.91, and that for intrinsic motivation being 31.20, while the mean score of male students was 27.10 for extrinsic motivation and 28.00 for intrinsic motivation. The vocabulary size test ranged from 1,000 to 14,000 word-families, and the vocabulary size of both groups was over 6,000 word-families. Following the administration of questionnaires and test, correlation analysis was conducted to determine the relationship between learner motivation and vocabulary size. For both groups, the results indicated no relationship between these two aspects of students' foreign language leaning. To investigate the difference between motivation and vocabulary size, an independent samples t-test was utilized. A statistically significant difference was determined to exist between the motivations of both groups, while no difference was found to exist between the vocabularies of both groups.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe relationship between learner motivation and vocabulary size: The case of Iraqi efl classrooms
dc.title.alternativeÖğrenci motivasyonu ve kelime dağarcığı arasındaki ilişki: Iraklı yabancı bir dil olarak İngilizce sınıfları örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmIraq
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmEndogeneity
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmVocabulary
dc.identifier.yokid10147459
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid470236
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess