dc.contributor.advisor | Murat, Mehmet | |
dc.contributor.author | Demir, Ramazan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:12:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:12:49Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129715 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada öğretmen adaylarının mutluluk, iyimserlik, yaşam anlamı ve yaşam doyumu düzeylerinin belirlenmesi ve demografik değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma genel tarama modellerinden ilişkisel tarama türünde olup çalışma grubunu 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Gaziantep Üniversitesi'nde bulunan farklı bölümlerden pedagojik formasyon eğitimi alan 687 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada çalışma grubunu oluşturan bireylerin demografik özellikleri ile ilgili bilgi toplamak için Kişisel Bilgi Formu, mutluluğu ölçmek için Oxford Mutluluk Ölçeği Kısa Formu, iyimserliği ölçmek için Yaşam Yönelimi Testi, yaşam anlamını ölçmek için Yaşamın Anlamı Ölçeği, yaşam doyumunu ölçmek için Yaşam Doyumu Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi sürecinde betimsel istatistikler ile birlikte, t testi, ANOVA, tukey HSD, korelasyon, çoklu regresyon tekniklerinden yararlanılmıştır. Hesaplamalar SPSS 22 paket programı ile yapılmış, istatistiksel anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak kabul edilmiştir. Analiz sonucunda; öğretmen adaylarında mutluluğun bölüm, algılanan anne-baba tutumları, kardeşler arasındaki doğum sırası, üniversite hayatı boyunca nerede kalındığı, yakın arkadaş sayısı, bir öğrenci topluluğuna üye olup/olmama, amaçladığı bölümde okuyup/okumama açısından anlamlı farklılık gösterdiği; iyimserliğinin bölüm, algılanan anne-baba tutumları, yakın arkadaş sayısı, amaçladığı bölümde okuyup/okumama açısından anlamlı farklılık gösterdiği; yaşam anlamının bölüm, algılanan anne-baba tutumları, amaçladığı bölümde okuyup/okumama açısından anlamlı farklılık gösterdiği; yaşam doyumunun ise cinsiyet, bölüm, algılanan anne-baba tutumları, yakın arkadaş sayısı, amaçladığı bölümde okuyup/okumama açısından anlamlı farklılık gösterdiği bulunmuştur. Mutluluk puanlarının yordanmasına ilişkin adımsal regresyon analizi üç aşamada tamamlanmıştır. Yaşam doyumu, iyimserlik ve yaşam anlamı değişkenlerinin mutluluk puanlarındaki toplam varyansın %45,6'sını açıkladığı görülmüştür. Elde edilen bulgular ışığında araştırmadan elde edilen sonuçlar tartışılmış ve gelecek araştırmalar için önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | In this study it is aimed to identify the teacher candidates' happiness, optimism, meaning in life and life satisfaction levels and to examine these levels according to demographic variables. This research is a relational screening model, which is a kind of general screening model, and the study group consists of 687 teacher candidates who has got pedagogical formation from various departments of Gaziantep University in 2015-2016 academic year. In the research Personal Information Form is used to gather information about the demographic characteristics of the people who form the study group; Short Form of the Oxford Happiness Questionnaire is used to measure happiness; Life Orientation Test is used to evaluate optimism; Meaning in Life Questionnaire is used to measure the meaning in life; Life Satisfaction Scale is used to measure life satisfaction level. During the data analyzing process descriptive statistics, t test, ANOVA, tukey HSD, correlation and multiple regression technics are utilized. Calculations are made with SPSS 22, and statistical significance level is taken as p<0.05. As a conclusion of the analysis it is found out that the happiness of the teacher candidates shows significant difference according to department, parents' attitudes, birth order among siblings, where they live during university life, number of close friends, whether he/she is a member of a student society, whether he/she studies in the department he/she desired; the optimism of the teacher candidates shows significant difference according to department, parents' attitudes, number of close friends, whether he/she studies in the department he/she desired; meaning in life shows significant difference according to department, parents' attitudes, whether he/she studies in the department he/she desired; life satisfaction shows significant difference according to sex, department, parents' attitudes, number of close friends, whether he/she studies in the department he/she desired. Stepwise regression analysis related to predicting the happiness scores is completed in three stages. It is confirmed that life satisfaction, optimism and meaning in life variables explain 45.6 % of the total variance of the happiness scores. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Öğretmen adaylarının mutluluk, iyimserlik, yaşam anlamı ve yaşam doyumlarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigating teacher candidates' happiness, optimism, meaning in life and life satisfaction | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Life satisfaction | |
dc.subject.ytm | Demographic variables | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Happiness | |
dc.subject.ytm | Optimism | |
dc.subject.ytm | Life | |
dc.subject.ytm | Reasons for living | |
dc.identifier.yokid | 10160341 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 470238 | |
dc.description.pages | 145 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |