Show simple item record

dc.contributor.advisorKılıç, Mehmet
dc.contributor.authorSherwani, Serwan Husein Taha
dc.date.accessioned2020-12-07T10:13:14Z
dc.date.available2020-12-07T10:13:14Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129675
dc.description.abstractİletişimsel Dil Öğretimi, yapıya dayanan sınıfların daha iletişimsel sınıflara dönüşmesini teşvik etmektedir. Çok sayıda EFL sınıfı İletişimsel Dil Öğretimini kendi bünyesinde geliştirmiştir. Bununla birlikte, İDÖ'nin uygulanması son on yıllık süre içinde İngilizcenin yabancı dil olarak düzenlenmesi konusunda pek çok zorlukla karşı karşıya kalmıştır. Her ne kadar öğretmenlerin tutumları İDÖ'nin uygulanmasında büyük bir rol oynasa da henüz Irak bağlamında konuya odaklanan çalışmalar bulunmamaktadır. Bu karışık yöntemler çalışması Iraklı EFL öğretmenlerinin İletişimsel Dil Öğretimine yönelik tutumlarını ortaya çıkartmayı amaçlamaktadır. Araştırma Irak'ın kuzey bölgesinde bulunan Soran şehrinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılanlar orta ve lise sınıflarından 58 EFL öğretmenidir. İlk aşamada, beş puanlı Likert skalası anketi EFL öğretmenlerinin İDÖ prensiplerine yönelik tutumlarını incelemek üzere yapılmıştır (Karavas-Doukas, 1996); dil bilgisinin yeri/önemi, grup/ikili çalışma, hata düzeltmenin niceliği ve niteliği, öğretmenin sınıftaki rolü, öğrenme sürecinde öğrenenlerin rolü ve katılımı. Araştırmanın ikinci aşaması, Irak EFL ortamında İletişimsel Dil Öğretiminin uygulanmasını engelleyen veya destekleyen faktörler bağlamında İletişimsel Dil Öğretiminin (İDÖ) uygulanmasının arka planındaki sebepleri incelemek için kullanılan yarı yapılandırılmış görüşmelerdir. Kantitatif aşamanın sonuçları, öğretmenlerin genel yaklaşıma ve İDÖ'nin beş alt ölçeğine yönelik olarak pozitif bir tutum sergilediklerini ortaya çıkartmıştır: genel yaklaşımlar (maksimum= 91.00; minimum 63.65; ortalama= 76.29), dilbilgisinin yeri ve önemi (O = 2.96), grup/ikili çalışmalar (O= 3.33) ve hata düzeltmenin niteliği ve niceliği (O= 2.96), öğretmenin sınıftaki rolü (O= 3.25) ve öğrenme sürecinde öğrenenlerin rolü ve katılımı (O= 3.31). Görüşmeler aşamasının bulguları, Irak'taki İDÖ sınıflarının başarısızlığına ve başarısına neden olan dört ana faktör olduğu sonucuna varmıştır; eğitimsel faktörler, öğretmen faktörleri, öğrenci faktörleri ve İDÖ faktörleri. Araştırmanın sonuçları, İDÖ sınıflarının gelişmesi için eğitim sisteminin ve öğretmenlerin iletişimsel yeterliliklerinin esas olduklarını belirtmektedir. Anahtar Kelimeler: Irak EFL sınıfları, İDÖ, öğretmenlerin tutumları, iletişimsel yeterlilik.
dc.description.abstractCommunicative Language Teaching urges the shift from structure-based classrooms into more communicative ones. Numerous EFL classrooms have developed CLT into their contexts. Nevertheless, the practice of CLT encounters many challenges in English as a foreign language setting in the last decade. Even though the teachers' attitudes play a major role in the implementation of CLT, no studies have focused on the matter in Iraqi context yet. This mixed methods study aims at exploring Iraqi EFL teachers' attitudes towards Communicative Language Teaching. The study was conducted in Soran town, the northern part of Iraq. The participants of the study were 58 EFL teachers from secondary and high school classrooms. In the first phase, a five-point Likert-scale questionnaire was administered (Karavas-Doukas, 1996) to examine EFL teachers' attitudes towards CLT principles; `Place/importance of grammar, group/pair work, quality and quantity of error correction, the role of the teacher in the classroom, the role and contribution of learners in the learning process.` The second phase of the study was semi-structured interviews to examine the reasons behind the implementation of Communicative Language Teaching (CLT) in terms of the factors that hinder and encourage the CLT implementation in Iraqi EFL setting. The results of the quantitative phase revealed that the teachers held a positive attitude towards overall attitude and five subscale of CLT: overall attitudes (Max=91.00; Min=63.65; Mean=76.29), place/importance of grammar (M=2.96), group/pair works (M=3.33), Quality and quantity of error correction (M=2.96), the role of the teacher in the classroom (M=3.25) and the role and contribution of learners in the learning process (M=3.31). The findings of interviews phase concluded that there are four main factors that cause the failure and success of CLT classroom in Iraq; Educational factors, teacher factors, student factors, and CLT factors. The results of the study suggest that educational system and teachers' communicative competence are essential to promote CLT classrooms. Keywords: Iraqi EFL classrooms, CLT, teachers' attitudes, communicative competence.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTeachers` attitudes towards communicative language teaching: A case of soran EFL classrooms
dc.title.alternativeİletişimsel dil öğretimine yönelik olarak öğretmenlerin tutumları: Bir soran EFL (İngilizce yabancı dil) sınıfları incelemesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmIraq
dc.subject.ytmCommunicative language teaching
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmPreparatory classes
dc.identifier.yokid10153909
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid470250
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess