Show simple item record

dc.contributor.advisorSummak, Mehmet Semih
dc.contributor.authorAkgül, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-07T10:12:13Z
dc.date.available2020-12-07T10:12:13Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-07-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129615
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ulusların eğitim sistemleri aracılığıyla öğrencilerine kazandırdıkları bilgi ve becerileri ölçmeyi hedefleyen PlSA sınavlarında en başarılı ülkeler ile Türkiye'nin öğretmen eğitimi ve atama sistemlerini/politikalarını karşılaştırmaktır. Bu çalışmada yer alan veriler nitel içerik analizi yöntemiyle elde edilmiştir ve çalışmanın yöntemi olarak nitel doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Karşılaştırma sonucunda, bazı benzer yönlerin bulunmasına ve Türkiye'nin diğer ülkelere göre çağdaş anlamda öğretmen eğitimi ve atama çalışmalarına daha önce başlamasına rağmen, bu çalışmaları başarıya dönüştürecek reform sürecini tutarlılıkla devam ettiremediği bulgusuna ulaşılmıştır. Öğretmen eğitimi ve performansı değerlendirme bağlamında Türk eğitim sisteminde, karşılaştırılan ülkelere göre, öğretmen atamasında ve öğretmenlerin mesleki hakları konusundaki sınırlılıklar gibi bazı yetersizliklerin olduğu görülmektedir. Bu nedenle Türkiye'nin öğretmen eğitimi ve atama sürecini daha tutarlı ve bütüncül bir yaklaşımla ele alması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to compare Turkey's teacher education and appointment systems/policies with the most successful countries in the PlSA examinations which aim to measure the knowledge and skills gained through the nations' education systems. The data presented in this study were obtained by using the qualitative content analysis method ve qualitative document analysis method was used as the method of this study. As a result of this comparison: although some similar aspects have been found and Turkey had begun the teacher education and appointment studies in contemporary sense earlier than the other countries, it has been reached the finding that Turkey was not able to maintain the reform process consistently which would turn these studies into success. In the context of teacher education and performance evaluation, it is seen that there are some inadequacies such as limitations in teacher appointment and teachers' occupational rights etc. in the Turkish education system according to the compared countries. For this reason, it has been concluded that Turkey needs to tackle the teacher education and appointment process more consistently along with a holistic approach.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titlePISA sınavları bağlamında öğretmen yetiştirme ve istihdam sistemleri: Karşılaştırılmalı bir analiz
dc.title.alternativeA comparative analysis of teacher education and appointment policies/systems based on the PISA examinations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-05
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Anabilim Dalı
dc.subject.ytmExamination
dc.subject.ytmProgramme for International Student Assesment
dc.subject.ytmTeacher training
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmVocational education
dc.subject.ytmEmployment
dc.subject.ytmComparative education
dc.subject.ytmComparative analysis
dc.subject.ytmEducation system
dc.identifier.yokid10154244
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid470261
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess