Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzer Özkan, Yeşim
dc.contributor.authorÖzaslan, Nesrin
dc.date.accessioned2020-12-07T10:11:58Z
dc.date.available2020-12-07T10:11:58Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129588
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Türkiye'de PISA 2003 ve PISA 2012 uygulamalarına katılan öğrencilerin matematik okuryazarlığı testinde yer alan soru türlerine göre başarı düzeylerini belirlemektir. Araştırma tarama türünde betimsel bir çalışmadır. Araştırma kapsamında ilk olarak PISA 2003 ve 2012 uygulamalarındaki matematik okuryazarlığı test maddeleri soru türlerine göre çoktan seçmeli, karmaşık çoktan seçmeli ve yapılandırılmış yanıtlı madde olarak sınıflandırılmıştır. İkinci aşamada Türkiye'den PISA 2003 ve 2012 uygulamalarına katılan öğrencilerin verdiği cevaplar ayrıntılı olarak incelenmiştir. Her bir maddeye verilen doğru, kısmi doğru ve yanlış cevap oranları belirlenmiştir. Yapılan analizler sonucu elde edilen bulgular öğrencilerin soru türlerine göre başarılarının farklılaştığını göstermektedir. PISA 2003 uygulamasında en yüksek başarı ortalamasına sahip soru türü çoktan seçmeli iken PISA 2012 uygulamasında karmaşık çoktan seçmeli sorular olmuştur. En düşük başarı ortalamasına sahip soru türünün PISA 2003'te karmaşık çoktan seçmeli, PISA 2012'de ise yapılandırılmış yanıtlı soru olduğu görülmüştür. 2005-2006 eğitim-öğretim yılında uygulanmaya geçen yapılandırmacı eğitim yaklaşımına göre öğrencinin kendi cevabını zihninde tasarlayıp oluşturduğu yapılandırılmış yanıtlı soru türünde bir artış gözlenmesi beklenmektedir. Ancak araştırma bulguları yapılandırılmış yanıtlı soru başarısının uygulama yıllarına göre azaldığını göstermektedir.Anahtar Kelimeler: PISA, çoktan seçmeli sorular, yapılandırılmış yanıtlı sorular, öğrenci başarıları, yapılandırmacı eğitim yaklaşımı
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine the success levels of students who participated in PISA 2003 and PISA 2012 applications in Turkey, according to the types of questions presented in Mathematic literacy test. The research is modelled in descriptive model. First part of the study, the test questions were categorized according to the question types as multiple choice, complex multiple choice and constructed response questions.Second part, the answers of students who attended to PISA applications from Turkey were examined in detail. Ratios of correct, partially correct and wrong answers of each question were determined. The findings obtained from the analyses shows that the success of students varied according to the question types. While multiple choice question type had the highest success average in PISA 2003, it was complex multiple choice who had the highest success average in PISA 2012. Question type with the lowest success average was complex multiple choice in PISA 2003 and constructed response questionsin PISA 2012. According to the constructivist education approach effectuated in 2005-2006academic year, it is expected to observe a rise in constructed response question type; however, findings of the study reveals that the success of constructed response questions is decreased according to the application years.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye`deki öğrenci başarılarının PISA 2003-2012 matematik okuryazarlığı testlerinde yer alan farklı soru türlerine göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeAssesment of the students achievement in Turkey, according to the question types used in PISA 2003-2012 mathematic literacy tests
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmProgramme for International Student Assesment
dc.subject.ytmQuestion structures
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics achievement
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematical literacy
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmTests
dc.identifier.yokid10153632
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid470258
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess