NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 141-160 of 384
-
Kurumsal sosyal sorumluluğun tüketici davranışları üzerindeki etkisi: Bankacılık sektöründe bir uygulama
(NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde küreselleşmeyle birlikte işletmeler için kurumsal sosyal sorumluluk uygulamaları bir gereklilik haline gelmiştir. Kurumsal sosyal sorumluluk, toplumdan aldığını topluma vermeye dayalı ve toplum yararını gözeten, ... -
Kamu sosyal tesislerinde çalışanların davranışlarının müşteri memnuniyeti ve beklentilerine etkisi: İstanbul` da bulunan ordu evlerinde bir alan araştırması
(NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Yemek, içmek, barınmak insanların temel ihtiyaçları arasında yer almaktadır. İnsanların temel ihtiyaçlarını karşılarken duyduğu tatmin duyma hissi ve beklentileri sürekli değişmiştir. Günümüzde teknolojinin de gelişmesiyle, ... -
Özyeterlilik ile akademik başarıya güdülenme arasındaki ilişki (Ortaokul öğrencileri örneği)
(NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin özyeterlilik düzeyleri ile akademik başarıya güdülenme düzeyleri arasındaki ilişkilerin bazı değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, İstanbul ili Başakşehir ... -
İş sağlığı ve güvenlik kültürü algısının iş tatmini ile ilişkisinin incelenmesi
(NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İş kazaları ve meslek hastalıkları topluma oluşturduğu maliyet nedeniyle son yıllarda üzerinde önemle durulan bir konudur. İş kazaları meslek hastalıklarının en önemli nedenini insanların iş sağlığı ve güvenliğini bilmemesi ... -
Lise öğrencilerinin problemli mobil telefon kullanımı ile öznel iyi oluşlarının incelenmesi
(NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Lise öğrencilerinin problemli mobil telefon kullanımı ile öznel iyi oluşlarının incelendiği bu çalışmada araştırma yöntemi olarak betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul ilinde lise düzeyinde ... -
İç kontrol sisteminin bütçe kontrol mekanizmasına etkisi: Kamu kurumları üzerine bir araştırma, Maliye Bakanlığı ve defterdarlıklar
(NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun yürürlüğe girmesiyle birlikte, mali yönetim ve bütçe konularında yaşanan değişim sürecinde; ekonomik, etkin, verimli, performans esaslı bütçeleme, stratejik plan, stratejik ... -
Finansal başarısızlık riskine etki eden faktörlerin incelenmesi: Borsa İstanbul`da bir uygulama
(NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-06-03)Bu çalışmanın amacı finansal başarısızlık riskine etki eden işletmeye özgü faktörlerinsaptanmasıdır. Çalışma kapsamında; 2011 ila 2013 yılları arasında Borsa İstanbul‟dayer alan 46 adet imalat işletmesi incelenmiştir. ... -
Sponsorluğun marka sadakati üzerindeki rolü
(NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-08-03)Sanayi Devrimi'yle birlikte seri üretime geçilmesinin ardından geçen 150 yıldan fazla sürede, dünya çapında etkin hale gelen pazar için üretim anlayışı, beraberinde tüketim olgusunu da getirmiştir. Seri üretimin ve ... -
Aleksitimik skoru yüksek olanlarda benlik algısı, benlik saygısı ve değişik demografik özelliklerin değerlendirilmesi
(NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı normal bireylerdeki aleksitimi demografik özellikler, kendilik algısı, benlik saygısı ve diğer Rosenberg benlik Saygısı Ölçeği alt kategorileri arasındaki ilişkileri incelemektir. Bu amaç doğrultusunda ... -
Akaryakıt sektörü örneğinde toplam kalite yönetimi uygulamaları: Özden Akaryakıt A.Ş. örneği
(NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Çağımızda gelişen teknoloji, müşteri istek ve ihtiyaçlarının devamlı değişmesi ve iş süreçlerinde hızlı bir dönüşüm süreci yaşanmaktadır. Müşteriler eskiden güvene dayalı alışveriş yapar iken günümüzde artık uluslararası ... -
GSM operatörlerinin Hatay ilinde yaşayan Suriyeli göçmenler tarafından tercih edilme nedenlerine yönelik bir pilot araştırma
(NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, mal ve hizmetler ile tüketiciler arasındaki ilişkinin oluşmasında en etkili faktörlerden biri olan marka kavramına değinilmiş, tüketicilerin marka tercih sürecinde, marka kararları üzerinde etkili olan ... -
Çalışan kadınların kozmetik ürün tüketimi konusundaki algı ve davranışlarının odak grup görüşmeleri yoluyla incelenmesi
(NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Kozmetik ürün sektörünün hedef kitlesinin büyük bir bölümünü oluşturan çalışan kadınların, kozmetik ürün tüketimi konusundaki algı ve davranışlarını öğrenmek için bu araştırma yapılmıştır. Araştırma evreni çalışan kadınlardır. ... -
Yetiştirme yurtlarında kalan ergenlerle ailesi ile birlikte yaşayan ergenlerde topluluk hissi ve psikolojik sağlamlık
(NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı ailelerini yanında yaşayan ergenlerle devlet kuruluş(yurt)larında yaşayan ergenlerin psikolojik sağlamlık düzeyi ile topluluk hissi arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın diğer bir amacı, bu ... -
Facebook kullanımının yetişkin bayanların yalnızlık ve umutsuzluk düzeyi üzerindeki etkileri
(NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma Facebook kullanımının Yetişkin bayanların yalnızlık ve umutsuzluk düzeyi üzerindeki etkilerinin incelenmesi amacı ile yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Mazman Facebook Kullanım amacı Ölçeği, ... -
Çalışanların örgütsel bağlılık ve iş güvenliği algıları arasındaki ilişki: Gebze Organize Sanayi Bölgesi örneği
(NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Örgütsel bağlılık, uzun yıllardır örgütsel verimlilikle ilişkisi bağlamında çeşitli araştırmaların konusu olarak incelenmektedir. Çalışanın örgütüne duyduğu bağlılığın çalışanların performansı ve işletmenin verimliliğine ... -
Örgütsel güven-iş tatmini ilişkisi : İstanbul`daki 4-5 yıldızlı otellerde çalışanlar üzerine bir araştırma
(NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı İstanbul'daki 4-5yıldızlı otellerde çalışan işgörenlerin örgütsel güven ile iş tatmini düzeylerininin belirlenmesi ve bu değişkenler arasındaki ilişkiyi ölçmektir. Bu nedenle çalışanların ... -
Örgütsel güven-örgütsel bağlılık ilişkisi: İstanbul ilinde karayolu ulaştırma sektörü üzerinde bir araştırma
(NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma iki bölüm olarak ele alınmıştır. Araştırmanın bir bölümünde örgütsel güvenin örgütsel bağlılık ile ilişkisi tartışılmış, diğer bölümünde ise İstanbul ilindeki karayolu ulaştırma sektöründe çalışan kişilerin ... -
İşletmelerde toplam kalite yönetimi ve İSO 9001 uygulamalarında çalışanların iş tatmini
(NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-04-10)Öncelikle, kalite sisteminin içerdiği temel kalite kavramları, toplam kalite yönetimi incelenmiştir. Daha sonra toplam kalite yönetiminin önemi, uygulanma alanları, sağladığı yararlar, temel unsurları ve toplam kalite ... -
Şehir markalamasında gastronomi pazarlamasının önemi ve Van örneği
(NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; şehir markalama sürecinde Van'ın mevcut potansiyelini ortaya koyarak, Van'ın gastronomi pazarlamasındaki önemini vurgulamaktır. Yöresel yemek kültürünün turizm hareketinde çekiciliğinin ... -
Türk vergi sistemi ve maliyete etkileri: KOBİ`ler üzerine pilot araştırma
(NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-03-05)Her ne kadar iktisat biliminin temel amacı insanoğlunun bir türlü tatmin edemediği, bitmek tükenmek bilmeyen ihtiyaçlarını doğada bulunan sınırlı kaynaklarla karşılamak olsa da gelişen ve globalleşen dünyada iktisat ...