dc.contributor.advisor | Tılfarlıoğlu, Fatma Filiz | |
dc.contributor.author | Sherwani, Star Asad Bapeer | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:11:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:11:14Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129493 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma Iraklı İngiliz dili öğrencilerinin özerklik (Ö), özsaygı (ÖS) ve kelime öğrenme stratejileri (KÖS) arasında, anlamlı ilişkilerin olup olmadığını ve öğrencilerin özerkliğinin ve özsaygılarının, bu stratejilerin yordayıcısı olup olmadığını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla çalışma, betimsel araştırma deseninde planlanmıştır. Çalışmanın katılımcılarını, yaşları 17 ile 25 arasında değişen, 157 kadın ve erkek İngiliz dili öğrencisi oluşturmaktadır. Bunlar, Irak'taki Soran Üniversitesinde İngiliz Dili Edebiyatı, Dil Bilimi ve Genel İngilizce bölümlerinde İngilizce dersi alan öğrencilerdi. Katılımcılara, araştırmacı tarafından uyarlanan üç tür anket uygulanmıştır: a) Schmitt taksonomisine (1997) dayanan, 30 maddelik kelime öğrenme stratejileri anketi; b) Sakai vd. (2008) tarafından geliştirilen öğrenci özerkliği anketi ve c) Coopersmith'in (1967) özsaygı anketine dayanan 30 maddelik özsaygı anketi. Çalışmanın varsayımlarına yönelik yapılan ilk analizler sonucunda, verilerin özelliklerinin, korelasyon ve regresyon analizleri açısından geçerli olduğu kanıtlanmıştır. Korelasyon analizleri sonucunda, öğrencilerin özerklik ile yeni kelime öğrenme stratejileri arasında (r = .555, p < .05); özsaygı ile yeni kelime öğrenme stratejileri arasında (r = .678 p < .05) istatistiksel yönden anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. Ayrıca, regresyon analizleri sonucunda, öğrenci özerkliği ve özsaygının, yeni kelime öğrenme stratejilerinin önemli yordayıcıları olduğu görülmüştür. Özerklik, KÖS seçimi puanlarının 30.7% sini (R = .555, R2 = .307), özsaygı ise KÖS seçimi puanlarının 45.9% (R = .678, R2 = .456) açıklamıştır. Bu bulgulara göre, hem özerklik hem de özsaygı faktörleri, kelime öğrenme stratejilerine anlamlı katkı sağlamaktadır. Sonuçlar ayrıca, öğrencilerin kelime öğrenme stratejilerinin yordanmasında, özerklik ve özsaygısı arasında anlamlı bir farkın olduğunu göstermiştir. Özerklik ve özsaygı, kelime edinimine anlamlı katkılar sağlarken, aynı zamanda kelime öğrenme stratejilerine de önemli katkılar sağlamaktadır. Son olarak, öğrencilerin özerklik ve özsaygıları ne kadar yüksekse, yeni kelime öğrenme stratejilerinden o kadar fazla sıklıkla yararlandıkları kanıtlanmıştır.Anahtar Kelimeler: İngiliz Dili Öğrencileri, özerklik, özsaygı, yeni kelime öğrenme stratejileri, akademik başarı | |
dc.description.abstract | This study seeks to determine whether any significant relationship exists among Iraqi EFL Learner Autonomy (LA), self-esteem (SE), and choice of vocabulary learning strategies (VLS) as well as whether LA and SE are predictors of these strategies. To achieve these aims, this study employed a descriptive research design. Participants included 157 male and female undergraduate EFL learners, all within the age range of 17 to 25 years. They were studying English within the sub-disciplines of English Literature, Linguistics, and General English at Soran University in Iraq. Participants were administered the following three types of questionnaires adapted by the researcher: a) a 30-item VLS questionnaire based on that of Schmitt taxonomy (1997); b) a 30-item LA questionnaire developed by Sakai, et al. (2008); c) and a 30-item SE questionnaire based on Coopersmith's SE inventory (1967). Upon conducting preliminary analyses of this study's assumptions, the characteristics of the data were proven legitimate via correlation and regression analyses. Correlation analysis demonstrated that a statistically significant relationship existed between EFL Learner Autonomy and VLS, with (r = .555, p < .05), and SE and VLS, with (r = .678 p < .05). Furthermore, regression analysis revealed LA and SE to be significant predictors of VLS. LA predicted 30.7% of scores in the choice of VLS (R = .555, R2 = .307), and SE predicted 45.9% of scores in the choice of VLS (R = .678, R2 = .456). These findings demonstrate that both LA and SE make strong contributions to VLS. The results also reveal the existence of a significant difference between EFL Learner Autonomy and SE in their prediction of VLS. LA and SE contribute to effective vocabulary acquisition, while they also contribute significantly to VLS. Finally, it was proven that the greater the learner autonomy and self-esteem among learners, the more frequent the VLS use.Keywords: EFL learners, autonomy, self-esteem, vocabulary learning strategies, academic achievement | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | An analysis of the relationship among EFL learner autonomy, self-esteem, and choice of vocabulary learning strategi | |
dc.title.alternative | İngiliz dili öğrencilerinin özerklik, özsaygı ve yeni kelime öğrenme stratejileri arasındaki ilişkilerin incelenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Autonomy | |
dc.subject.ytm | Self esteem | |
dc.subject.ytm | Vocabulary learning | |
dc.subject.ytm | Preparatory classes | |
dc.subject.ytm | New words | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Personality traits | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.identifier.yokid | 10156031 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 470260 | |
dc.description.pages | 98 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı | |