Show simple item record

dc.contributor.advisorYalçın Arslan, Fadime
dc.contributor.authorHassan, Ali Welli
dc.date.accessioned2020-12-07T10:11:32Z
dc.date.available2020-12-07T10:11:32Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129466
dc.description.abstractBu çalışma, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Iraklı öğrencilerin, sözel düzeltici geri bildirimlerini, öğretmen tercihleri ve cinsiyet değişkeni açısından karşılaştırarak incelemektedir. 36 maddeden oluşan paralel bir anket 100 yabancı dil öğrencisine ve 52 yabancı dil öğretmenine uygulanmıştır. Ayrıca, 10 öğretmen ve öğrenciyle görüşmeler yapılmıştır. Toplanan veriler, nitel ve nicel yöntemlerle analiz edilmiştir. Nicel verilerin analizinde SPSS programından, nitel verilerin analizinde ise içerik analizinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğretmen ve öğrenciler, öğretmen geribildirimi, öz-geribildirimi, anında geri bildirimi ve düzeltme sürecinden sorumluluğun öğrencide olmasını tercih ettikleri görülmüştür. Dahası, öğrenciler arasında en çok tercih edilen düzeltici geri bildirim türü ortaya çıkarmadır. Sonuçlar ayrıca öğretmen ve öğrencilerin sözel iletişim becerilerinde düzeltici geri bildirim tercihleri arasında istatistiksel yönden anlamlı bir farklılık olduğunu da göstermiştir. Bu farklılık cinsiyetler arasında da görülmüştür. Öğretmen ve öğrenci tercihleri arasındaki bu benzerlik ve farklılıkların, dil öğrenimi üzerinde olumlu etkileri olabilir. Ayrıca, düzeltici geribildirim konusundan, öğretmen ve öğrenci tercihlerinin eşleşmesi de dil öğrenme süreci açısından önemlidir, çünkü geri bildirim ve öğrenme sürecini geliştirebilir.Anahtar Kelimeler: Düzeltici geri bildirim, sözel düzeltici geribildirim, öğretmen geribildirimi, geribildirim türleri, tercihler
dc.description.abstractThis study investigates oral corrective feedback in an Iraqi English as a Foreign Language (EFL) setting by comparing learners' preferences with those of their teachers as well as comparing male and female learners' preferences. A parallel questionnaire including 36 items was administrated to 100 EFL learners and 52 EFL teachers. For further study, interviews were also conducted with 10 teachers and 10 learners. Quantitative and qualitative methods were used to analyze the collected data. The quantitative data was analyzed using SPSS, and the qualitative data was analyzed by means of content analysis. The findings revealed that teachers and learners preferred teacher feedback, self-correction, immediate feedback, and students' responsibility for correction. Moreover, the most preferable type of corrective feedback among learners was elicitation. The results also confirmed that there exists a statistically significant difference between teachers' and learners' preferences of corrective feedback in oral communication skills as well as a statistically significant difference between learners' preferences based on gender. These similarities and differences between teachers' and learners' preferences may have a positive effect on language learning. Moreover, matching teachers' and learners' views on corrective feedback is important to the process of language learning because it can enhance the feedback and learning process.Keywords: Corrective feedback, oral corrective feedback, teacher feedback, types of feedback, preferencesen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleIraqi EFL teachers` and learners` preferences of corrective feedback in oral communication
dc.title.alternativeIraklı İngilizce öğretmen ve öğrencilerinin, sözel iletişim becerilerinde düzeltici geribildirim tercihleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmVerbal communication
dc.subject.ytmCorrective feedback
dc.subject.ytmIraq
dc.subject.ytmCommunication skill
dc.subject.ytmVerbal feedback
dc.subject.ytmFeedback
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmLanguage education
dc.identifier.yokid10155701
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid470242
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess