Iraqi EFL teachers` and learners` preferences of corrective feedback in oral communication
dc.contributor.advisor | Yalçın Arslan, Fadime | |
dc.contributor.author | Hassan, Ali Welli | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:11:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:11:32Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129466 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Iraklı öğrencilerin, sözel düzeltici geri bildirimlerini, öğretmen tercihleri ve cinsiyet değişkeni açısından karşılaştırarak incelemektedir. 36 maddeden oluşan paralel bir anket 100 yabancı dil öğrencisine ve 52 yabancı dil öğretmenine uygulanmıştır. Ayrıca, 10 öğretmen ve öğrenciyle görüşmeler yapılmıştır. Toplanan veriler, nitel ve nicel yöntemlerle analiz edilmiştir. Nicel verilerin analizinde SPSS programından, nitel verilerin analizinde ise içerik analizinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğretmen ve öğrenciler, öğretmen geribildirimi, öz-geribildirimi, anında geri bildirimi ve düzeltme sürecinden sorumluluğun öğrencide olmasını tercih ettikleri görülmüştür. Dahası, öğrenciler arasında en çok tercih edilen düzeltici geri bildirim türü ortaya çıkarmadır. Sonuçlar ayrıca öğretmen ve öğrencilerin sözel iletişim becerilerinde düzeltici geri bildirim tercihleri arasında istatistiksel yönden anlamlı bir farklılık olduğunu da göstermiştir. Bu farklılık cinsiyetler arasında da görülmüştür. Öğretmen ve öğrenci tercihleri arasındaki bu benzerlik ve farklılıkların, dil öğrenimi üzerinde olumlu etkileri olabilir. Ayrıca, düzeltici geribildirim konusundan, öğretmen ve öğrenci tercihlerinin eşleşmesi de dil öğrenme süreci açısından önemlidir, çünkü geri bildirim ve öğrenme sürecini geliştirebilir.Anahtar Kelimeler: Düzeltici geri bildirim, sözel düzeltici geribildirim, öğretmen geribildirimi, geribildirim türleri, tercihler | |
dc.description.abstract | This study investigates oral corrective feedback in an Iraqi English as a Foreign Language (EFL) setting by comparing learners' preferences with those of their teachers as well as comparing male and female learners' preferences. A parallel questionnaire including 36 items was administrated to 100 EFL learners and 52 EFL teachers. For further study, interviews were also conducted with 10 teachers and 10 learners. Quantitative and qualitative methods were used to analyze the collected data. The quantitative data was analyzed using SPSS, and the qualitative data was analyzed by means of content analysis. The findings revealed that teachers and learners preferred teacher feedback, self-correction, immediate feedback, and students' responsibility for correction. Moreover, the most preferable type of corrective feedback among learners was elicitation. The results also confirmed that there exists a statistically significant difference between teachers' and learners' preferences of corrective feedback in oral communication skills as well as a statistically significant difference between learners' preferences based on gender. These similarities and differences between teachers' and learners' preferences may have a positive effect on language learning. Moreover, matching teachers' and learners' views on corrective feedback is important to the process of language learning because it can enhance the feedback and learning process.Keywords: Corrective feedback, oral corrective feedback, teacher feedback, types of feedback, preferences | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Iraqi EFL teachers` and learners` preferences of corrective feedback in oral communication | |
dc.title.alternative | Iraklı İngilizce öğretmen ve öğrencilerinin, sözel iletişim becerilerinde düzeltici geribildirim tercihleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Verbal communication | |
dc.subject.ytm | Corrective feedback | |
dc.subject.ytm | Iraq | |
dc.subject.ytm | Communication skill | |
dc.subject.ytm | Verbal feedback | |
dc.subject.ytm | Feedback | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Language education | |
dc.identifier.yokid | 10155701 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 470242 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |