Show simple item record

dc.contributor.advisorKırkgöz, Yasemin
dc.contributor.authorDoğan, Cemile
dc.date.accessioned2020-12-07T10:10:58Z
dc.date.available2020-12-07T10:10:58Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-09-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129439
dc.description.abstractKarma yöntem araştırma desenine sahip bu çalışma, üniversite ortamında çalışan İngilizce öğretim elemanlarının mesleki gelişime yönelik tutumlarını, öz yeterlik inançlarını ve yansıtıcı düşünmelerini geliştirmek amacını gütmüştür. Çalışmada Vygotsky'nin sosyo-kültürel teorisi altyapıyı oluşturmuş ve bu bakış açısıyla hazırlanan bir mesleki gelişim programı tasarlarmıştır. Araştırma, Konya ilinde üç farklı üniversiteden gönüllülük esasına göre seçilen dokuz İngilizce öğretim elemanı ile gerçekleştirilmiştir. 16 haftalık program, katılımcılara kendi ortamlarında belirledikleri ihtiyaçları/mesleki ilgileri doğrultusunda eylem araştırması yapabilmelerini sağlamak üzere, eylem araştırması becerisi edindirmeye yönelik içeriktedir. Katılımcılar Plan, Harekete Geçme, Gözlem ve Yansıtma aşamalarından oluşan döngüyü tamamlamışlardır. Nitel veri toplama araçları çalışma öncesinde ve sonrasında yarı yapılandırılmış görüşme, haftalık değerlendirme formları, araştırmacı alan notları, katılımcı günlükleri ve program değerlendirme formlarıdır. Ek olarak, katılımcılara her ikisi de Likert tipi ölçek olmak üzere öğretmenlerin mesleki gelişimine yönelik tutum ölçeği ve öğretmenlerin öz yeterlik ölçeği uygulanmıştır. Ölçeklerle ilgili veri analizi Wilcoxon ve Friedman testleri ile yapılmıştır. Nitel ve nicel verilerden elde edilen bulgular program sonrasında, katılımcıların mesleki gelişime tutumları, öz yeterlilik inançları ve yansıtıcı düşünme yetilerinde anlamlı bir artış olduğunu göstermiştir. Anahtar kelimeler: Eylem araştırması, sosyo-kültürel yaklaşım, sürekli mesleki gelişim
dc.description.abstractThe study adopts a mixed method research design to foster English Language instructors' attitude towards professional development, self-efficacy beliefs and reflective thinking. Vygotsky's socio-cultural theory constituted the base and the professional development program was designed accordingly. The participants of the study were nine English Language instructors working at three different universities. Throughout the 16-week program, it was aimed to equip the participants with action research skills to conduct their own study in their own context according to their needs and/or interests. All the participants completed the Plan, Act, Observe and Reflect stages of the Action Research Cycle. Qualitative data collection instruments were semi-structured interviews which were conducted before and after the study, weekly evaluation forms, researcher's field notes, participant diaries and program evaluation forms. Additionally, Teachers' Attitude towards Professional Development Scale and Teachers' Self-efficacy Scale were implemented before and after the study. Wilcoxon and Friedman tests were used for data analysis. The analysis revealed that there was a significant improvement in teachers' attitude towards professional development, their self-efficacy beliefs and reflective thinking after participating in the program. Keywords: Action research, Socio-cultural perspective, Continuous professional development  en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titlePromoting continuous professional development for English language instructors within a higher education context
dc.title.alternativeYüksek öğrenimde İngiliz dili okutmanlarının sürekli mesleki gelişimlerini desteklemek
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-09-01
dc.contributor.departmentYabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmProfessional development
dc.subject.ytmAction research
dc.subject.ytmSocio-cultural factors
dc.identifier.yokid10123809
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid441406
dc.description.pages195
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess