Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Sevilay
dc.contributor.authorAtaşbaş, Recep
dc.date.accessioned2020-12-07T10:10:38Z
dc.date.available2020-12-07T10:10:38Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-12-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129401
dc.description.abstractÖğretmenlerin öğrenme faaliyetleri dahilinde öğrenenlere sağlayacağı özerk eğitim tasarımı, öğrenenlerin içsel motivasyonlarını ve öğrenmeye yönelik katılımlarını doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple, eğitimcilerin öğrenen özerkliğini destekleyici tutumları büyük önem arz etmektedir. Bu araştırmada, hem öğretmen özerkliği, hem de öğrenen özerkliği kavramlarını tüm yönleriyle değerlendirmek yerine bu iki kavramın eğitim sistemimizde birbirini etkileyebileceği yönleri keşfetmek hedeflen-mektedir. Yapılandırmacı yaklaşımda öğrencilerin ve öğretmenlerin özerk olması öğrenmeyi etkileyebilir. Okullarda öğrencilerin ve öğretmenlerin özerkliklerini des-tekleyecek koşulların oluşturulması önem taşımaktadır. Öğrenme ortamının düzenle-yicisi olan öğretmenlerin, öğrencilerin özerkliklerini destekleyecek davranışları gerekli görüp sergilemeleri öğrenme sürecini olumlu yönde etkileyebilir. Bu araştırmanın amacı, öğretmen özerkliği ile öğrenen özerkliği davranışları arasındaki etkileşimi ortaya çıkarmaktır. Araştırmada veri toplama metodu olarak ölçek yöntemi tercih edilmiş oluş olup Gaziantep ilinde görev yapan öğretmenlerden 290 kadın, 210 erkek katılımcıya ulaşılmıştır. Araştırmanın önemli sonuçları arasında öğretmen özerkliği ile öğrenen özerkliğini destekleme davranışlarından gereklilik davranışı arasında negatif yönlü, düşük düzeyde ve anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Öğretmen özerkliği ile sergilenme davranışı arasında ise negatif yönlü orta düzeyde ve anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe autonomous education design provided by teachers for learners within the context of learning activities affects learners' intrinsic motivation and enhances their participation in learning directly. For this reason, educators' attitudes towards supporting learner autonomy are highly significant. In this research, it was aimed at exploring the ways in which teacher autonomy and learner autonomy can affect each other in our education system, instead of evaluating these two concepts comprehen-sively. In the constructivist approach, students' and teachers' being autonomous may affect learning. It is significant to form the conditions which can support teacher and learner autonomy at schools. Teachers are the organizers of the learning atmosphere, and therefore, their displaying such behaviors supporting learner autonomy can affect the learning process positively. The purpose of this research was to unearth the inter-action between teachers' and students' autonomous behaviors. The data were collect-ed through questionnaires, and the data were gathered from 290 female and 210 male teachers working in Gaziantep province. It was revealed that there was a low-level, negative and significant relationship between teacher autonomy and the necessity dimension of learner autonomy support behaviors. Furthermore, there was a moderate level, negative relationship between teacher autonomy and the demonstration dimension of learner autonomy support behaviors.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen özerkliğinin, öğrenen özerkliğini desteklemeye olan etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeAn analysis of the effect of teacher autonomy on sup-porting learner autonomy
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-11
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmAutonomy
dc.subject.ytmLearner autonomy
dc.subject.ytmWork autonomy
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmSocial constructivist learning environment design
dc.subject.ytmGaziantep
dc.identifier.yokid10172077
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid488649
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess