Birinci sınıfa kayıtlı farklı yaş grubundaki öğrencilerin Türkçe ve matematik dersi öğretim programına dair kazanımlara ulaşma durumlarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Kuşdemir Kayıran, Bilge | |
dc.contributor.author | Çiftçi, Ercan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:10:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:10:15Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-11-30 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129354 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, birinci sınıfa kayıtlı farklı yaş grubundaki öğrencilerin Türkçe ve Matematik dersi öğretim programına dair kazanımlara ulaşma durumlarının öğretmen görüşleri açısından incelenmesidir. Bu araştırma, betimsel tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemini, Batman ili Kozluk ilçesine bağlı ilkokullarda öğrenim gören, seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilen 9 ilkokuldan toplam 25 derslikte öğrenim gören 320 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veriler, `Türkçe ve matematik dersi 1. sınıf kazanımlarına ulaşma durumunu değerlendirme ölçeği` ile toplanmıştır. Elde edilen veriler analizi için aritmetik ortalama, standart sapma hesaplanmış; bağımsız gruplar t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır.Elde edilen bulgulara göre, okula başlama yaşına göre öğrencilerin Türkçe ve matematik dersi kazanımlarına ulaşma durumlarına ilişkin puanları arasında anlamlı bir farklılık olduğu [F(2, 317)= 5.184; p <.05], [F(2, 317)= 7.730; p <.05]; bu farkın, okula başlama yaşı 72 ay ve üzeri olan öğrenciler ile 60-65 ay arasında olan öğrenciler arasında, 72 ay ve üzeri olanlar lehine olduğu görülmektedir.Cinsiyet ve okul öncesi eğitim alıp almama değişkenlerine göre öğrencilerin kazanımlara ulaşma durumlarına ilişkin yapılan bağımsız gruplar t testi sonuçlarına göre, okula başlama yaşı 60-65 ay ve 66-71 ay aralığında olan öğrencilerin, kazanımlara ulaşma durumlarında kızlar ve okul öncesi eğitim alanlar lehine anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Okula başlama yaşı, 72 ay ve üzeri olan öğrencilerin ise kazanımlara ulaşma durumlarına ilişkin puanlarının cinsiyete göre farklılaşmadığı görülmüştür.Bu araştırmadaki veriler, Likert türünde bir ölçekle tespit edilmiş olup; sonraki çalışmalarda veriler başarı testleriyle elde edilebilir. Bu çalışmada, okula başlama yaşı olarak takvim yaşı ölçüt alınmıştır. Yapılacak çalışmalarda öğrencilerin kazanımlara ulaşma durumları, okula hazırbulunuşluk seviyeleri belirlenerek karşılaştırılabilir.Anahtar kelimeler: Okula Başlama Yaşı, Türkçe Dersi, Matematik Dersi, Kazanım | |
dc.description.abstract | The aim of the study is to analyze how far the students at different age groups in the first group achieve the learning outcomes in the Turkish and Mathematics courses with regard to the teachers views. This study is of descriptive survey model. The sample of the study is made up of 320 students studying in totally 25 classrooms in 9 primary schools chosen through the randomized sampling method in the district of Kozluk in the province of Batman. The data were collected using `Assessment Scale of Achieving the Turkish and Mathematics Learning Outcomes` in the research. Means and standard deviation were calculated and independent samples t-test and one-way anova test were used for the analysis of the data gathered.Based on te findings obtained, it is seen that there is a significant difference among students' scores regarding how far they achieve the Turkish and Mathematics learning outcomes according to when they start primary school [F(2, 317)= 5.184; p <.05], [F(2, 317)= 7.730; p <.05] and that this difference is in favor of the students aged 72-months or over between those aged 72 months or over and those aged 60-65 months. According to the independent samples t-test results conducted regarding whether the students achieved the learning outcomes based on the variables of gender and having pre-school education, it has been determined that there is a significant difference in the achievement levels of learning outcomes of the stuents whose schooling age is between 60-65 months and 66-71 months in favor of the female students and those attending pre-school. On the other hand, it has been found out that there is no significant difference between the scores concerning how far the students aged 72 months or over according to the gender. The data in this study were gained through a Likert-tye scale and the data in the future studies could be obtained through achievement tests. In the study, the chronological age was used as the schooling age. To what extent students achieve learning outcomes could compared determining students' readiness levels.Key words: Schooling Age, Turkish Course, Mathematics Course, Learning Outcome | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Birinci sınıfa kayıtlı farklı yaş grubundaki öğrencilerin Türkçe ve matematik dersi öğretim programına dair kazanımlara ulaşma durumlarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analysis of how far first graders at different age groups achieve the learning outcomes in the Turkish and mathematics curricula | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-11-30 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Likert model | |
dc.identifier.yokid | 10166739 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 488646 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Eğitimi Bilim Dalı |