Batı resminde doku unsurunun kullanım alanları ve türk resmine yansımaları
dc.contributor.advisor | Gökçe, Nurdan | |
dc.contributor.author | Tokgöz, Necile | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:10:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:10:14Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129353 | |
dc.description.abstract | Yapılan bu çalışmada doku kapsamlı olarak tanımlanmış, çeşitleri örneklerle incelenmiştir. Batı sanatında dokunun sanatçılar tarafından kullanılışı örneklerle birlikte araştırılmıştır. 1970'lerden günümüze kadar, Türk resim sanatında izlenen dokusal özellikler Batı sanatından olan yansımalarıyla birlikte ele alınmıştır.Türk resim sanatında, kullanılan araçların ve malzemelerin de etkisiyle farklı doku tarzları görmek mümkündür. Bununla beraber, daha çok fırça etkisiyle ortaya çıkan, boyanın kendi doğal yapısından yararlanılan bir doku tipi görülmektedir ve böylelikle bu da yapay doku özelliği taşımaktadır. Görsel olarak algı yanılsamasına dayanan optik doku özelliği Türk resim sanatında pek yaygın değildir. Genel olarak, Türk resim sanatında dokunun, batı sanatından yansımalar taşımakla beraber, kendi ifade olanaklarını da kullandığı görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Doku, Türk Resim Sanatı, Optik Doku | |
dc.description.abstract | In the present study, the meaning of texture is comprehensively defined and examined with a variety of examples. In the western painting, the application of texture by the western artists has been investigated with instances. From 1970s till this very day, the textural features of Turkish art of painting have been evaluated by means of reflections from the Western art.Various styles of texture can be seen in the Turkish painting by the effect of using different tools and substances. However, a textural type emerged by the result of brushings and derived from the natural structure of the stain is more widely performed, therefore it have attributes of artificial texture. Textures with optical qualities based on some false perception of visual stimulus are not commonly used in Turkish art. In general, texture in Turkish art of paintings not only carries reflections from the Western art but also uses its own potential of expression.Key Words: Texture, Turkish Art of Painting, Optical Texture | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Batı resminde doku unsurunun kullanım alanları ve türk resmine yansımaları | |
dc.title.alternative | The aplication of texture in western painting and its impact on turkish painting | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Tissues | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Western painting art | |
dc.subject.ytm | Turkish painting art | |
dc.identifier.yokid | 356029 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 265745 | |
dc.description.pages | 151 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |