Show simple item record

dc.contributor.advisorBulut, Damla
dc.contributor.authorÖzfindik, Zülfükar
dc.date.accessioned2020-12-07T10:10:07Z
dc.date.available2020-12-07T10:10:07Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129339
dc.description.abstractBu araştırma, Güzel Sanatlar Fakültelerinin (G. S. F.) müzik bölümlerinde en sık kullanılan viyola metodlarının incelenmesine yöneliktir.Araştırmada 2008-2009 eğitim öğretim yılında G. S. F. müzik bölümlerinde görev yapan viyola öğretim elemanlarının, viyola eğitiminde en sık kullandıkları viyola metodlarının tespit edilmesi ve bu metodların sol el ve sağ el teknikleri açısından incelenmesi, söz konusu metodların teknik özelliklerinin belirlenmesi ve böylelikle viyola eğitimcilerine ve viyola öğrencilerine belirtilen metodlar hakkında ışık tutması ve daha nitelikli bir viyola eğitiminin verilebilmesi için öneriler sunmayı amaçlamaktadır.Araştırmada G. S. F. müzik bölümlerinde viyola eğitiminde kullanılan R. Kreutzer 'in 42 Studies başlıklı viyola metodunda sol el tekniğine yönelik trill içeren etüdlerin, sağ el tekniğine yönelik legato tekniğini içeren etüdlerin sıklıkla kullanıldığı, P. Rode 'nin 24 Studies başlıklı viyola metodunda sol el tekniğine yönelik trill içeren etüdlerin, sağ el tekniğine yönelik aksent kullanımına sıklıkla yer verildiği, J. Dont 'un 24 Etudes başlıklı viyola metodunda sol el tekniğine yönelik akor çalışmalarına, sağ el tekniğine yönelik nüans çalışmalarına sıklıkla yer verildiği görülmüştür.İncelenen her üç viyola metodun da en sık sol elde 1-3, 1-5, 1-6, 1-7 ve 1.-8. pozisyonlar arası çalma trill, farklı aralıklarda çift ses kullanımı, akor kullanımı, vorschlag ve çeşitlerinin kullanımı, sağ elde legato, karma yay teknikleri, aksent ve nüans içeren etüdlere yer verildiği sonuçlarına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Güzel Sanatlar Fakültesi, Müzik Bölümü, Viyola, Viyola Eğitimi Viyola Metodları
dc.description.abstractThis study is on the analysis of R. Kreutzer, P. Rode, J. Dont viola methods, which are used the most frequently in Faculties of Fine Arts, Music Departments.In this study, the aim is, to determine most frequently used viola methods by viola instructors on duty in Faculties of Fine Arts during the academic year 2008-2009, analyzing these methods in terms of right and left hand techniques, to determine the technical features of the etude albums in question, to enlighten educators and students alike about etude albums and to suggest ideas about how to provide a better viola education.In this study, an analysis has been carried out; etudes including, left hand trill techniques, right hand legato techniques are frequently used in R. Kreutzer 42 Studies Viola method. Etudes including, Left hand trill techniques, right hand accent techniques are frequently used in P. Rode 24 Studies Viola method. Etudes including, left hand chord exercises, right hand nuance exercises are frequently used in J. Don?t 24 Etudes viola Method.As a result of analysis, it has been concluded that; playing among different positions (1-3, 1-5, 1-6, 1-7, 1-8), trill, double chords in different positions, chords, vorschlag and its variations in left hand, right hand legato techniques, mixed bow techniques, accent and nuance etudes are frequently used in three viola method.Key Words: Faculty of Fine Arts. Music Department, Viola, Viola Education, Viola Methods.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleGüzel sanatlar fakülteleri müzik bölümlerinde kullanılan viyola metodları üzerine bir inceleme
dc.title.alternativeA study on viola methods used in faculties of fine arts, music departments
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMüzik Anasanat Dalı
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmEducation methods
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmViola
dc.subject.ytmFine arts faculty
dc.identifier.yokid349943
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid265763
dc.description.pages59
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess