Show simple item record

dc.contributor.advisorYalçın Arslan, Fadime
dc.contributor.authorAl Nuaimi, Yaseen Rabeea
dc.date.accessioned2020-12-07T10:10:06Z
dc.date.available2020-12-07T10:10:06Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129338
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı İngilizce öğrenen Iraklı öğrenciler (EFL) arasında motivasyonun öz-düzenleme becerileri ve dil öğrenme stratejilerindeki rolünü araştırmaktır. Bu amaçla Irak Kerkük Üniversitesi İngilizce bölümünden 125 öğrenci araştırmaya katılmıştır. Katılımcılardan veri toplamak için Pintrich ve De Groat (1990) tarafından hazırlanan Güdülenme ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği (MSLQ), Oxford (1990) tarafından hazırlanan Dil Öğrenimi Stratejileri Envanteri (SILL) ve Noels, Delletier, Clement ve Vallerand (2000) tarafından hazırlanan Dil Öğrenimi Alıştırma Ölçeği (LLOS) kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları motivasyon ve öz-düzenleme arasında istatistiki olarak anlamlı bir korelasyon olmadığını fakat motivasyon ve dil öğrenimi stratejileri arasında anlamlı bir korelasyon olduğunu göstermiştir. Buna ek olarak öz-düzenleme ve dil öğrenme stratejileri arasında istatistiki olarak anlamlı bir ilişki bulundu. Betimsel istatistik, Iraklı EFL öğrencilerinin hafıza ve etkili stratejiyi bilişselden daha iyi kullandığını gösterdi. Öz-düzenleme öğrenme stratejileri kategorilerinin arasında, akran öğreniminin katılımcılar arasında diğer stratejilerden daha fazla kullanıldığı belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of the study is to investigate the role of motivation in Iraqi EFL learners' self-regulation and language learning strategies. The 125 participants of this study are students of English Language Department at Kirkuk University of Iraq. Data collection tools consist of motivation strategies for learning questionnaire (MSLQ) designed by Pintrich and De Groot (1990), Strategy Inventory for Language Learning (SILL) designed by Oxford (1990) and Language Learning Orientation Scale (LLOS) designed by (Noels, Pelletier, Clément & Vallerand, 2000).The results reveal that there is no significant relation between motivation and self-regulation. However, there is a significant relation between motivation and language learning strategies. Additionally, a significant relation exists between self-regulation and language learning strategies. The study shows that Iraqi EFL students use memory and affective strategy more than cognitive and compensation among categories of LLS. Moreover, among categories self-regulated learning strategies, peer learning is highly used by participants compared with other categories.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleIrak`ta İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenenlerin, kendini düzenleme ve öğrenme stratejilerinde motivasyonun rolü hakkında bir araştırma çalışması
dc.title.alternativeAn exploratory study on the role of motivation in Iragi EFL learners' self-regulation and language learning strategies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmLearnin strategies
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmSelf regulated learning
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmIraq
dc.identifier.yokid10158806
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid470226
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess