The impact of english learning on idp and refugee adolescent resilience in Iraq: a sample of Duhok
dc.contributor.advisor | Cinkara, Emrah | |
dc.contributor.author | Ameen, Raid Faiq | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:10:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:10:25Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-12-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129308 | |
dc.description.abstract | Yer değiştirme ve göçün en önemli yönlerinden biri, bundan etkilenen bireylerinyaşanan değişime ayak uydurma becerileridir. İletişim ve yaşamı sürdürmek adınabüyük önem taşımasından ötürü dil, bu dirençliliği teşvik eden başlıca unsurdur.Günümüzde, İngilizce öğrenmek, bireylere sayısız olanak sunmaktadır, bu nedenle yerdeğişikliği yaşayan popülasyonlar arasında direnci pekiştirmek için dil, büyük önemtaşımaktadır. Bu bağlamda, mevcut çalışma, İngilizce ediniminin, ergenlerin yaşamlarıüzerindeki etkileri doğrulamanın yollarını aramıştır. Çalışma, yaşları 16 ile 17 arasındadeğişen, kampta yer alan ve yer almayan okullarda öğrenim görmekte olan 223 ergene,CD-RISC-25 anketinin uygulanmasıyla gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada, yerinden edilmiş Iraklı ergenler ve Suriyeli mülteci ergenlerin,yaşadıkları zor yaşam koşullarından dolayı düşük düzeyde dayanıklılığa sahipolabilecekleri ve yerinden edilmiş Iraklı ergenler ile mülteci Suriyeli ergenler arasında,genellikle olumsuz bir deneyim olan yeni yaşamlarına alışma sürecinde, gösterdikleridirenç açısından istatistiksel yönden anlamlı farklılıkların olmayacağı varsayılmıştır.Aynı zamanda, yabancı dil olarak İngilizce öğrenmenin, yerinden edilmiş Iraklı ergenlerve Suriyeli mülteci ergenlerin, her nedense dayanıklılığını arttırdığı düşünülmektedir. Çalışma verilerine göre, Iraklı ergenler ve Suriyeli mülteci ergenlerin ortadüzeyde dayanıklılığa sahip oldukları görülmüş ve bu anlamda aralarında istatistikselyönden anlamlı farklılıklara rastlanmamıştır. Aynı zamanda, yabancı dil olarak İngilizceöğrenmenin, Iraklı ergenler ve Suriyeli mülteci ergenlerin dayanıklılık kazanmasüreçlerini olumlu yönde desteklediği sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | One of the central aspects of displacement and migration is resilience on behalfof the affected individuals. As it is crucial to communication and, thus, survival,language is vital to promoting such resilience. Nowadays, English language learningprovides numerous opportunities for individuals to succeed; hence, it is essential inbuilding resilience among displaced populations. Nevertheless, the current study seeks toverify the impact of English language acquisition on adolescents' lives. The study hasbeen conducted in camp and non-camp schools via the delivery of a CD-RISC-25questionnaire to 223 adolescents aged 16 to 17 years. In the current study, it is assumed that Iraqi IDP and Syrian refugee adolescentshave low resilience due to the harsh circumstances they endure and that no statisticallysignificant differences exist between Iraqi IDP and Syrian refugee adolescents in relationto their resilience and poor qualities of life. It is also hypothesized that learning Englishas a foreign language (EFL) increases the resilience of both groups. In this study, it is concluded that Iraqi IDPs ad Syrian refugee adolescents havemedium resilience levels and that no statistically significant differences exist betweenIraqi IDP and Syrian refugee adolescents' resilience. It is also concluded that EFLlearning promotes the resilience of both groups. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The impact of english learning on idp and refugee adolescent resilience in Iraq: a sample of Duhok | |
dc.title.alternative | İngilizcenin öğrenilmesinin Irak'taki ülke içi yerinden edilmiş ve mülteci ergenlerin dayanıklılıkları üzerine etkisi: Dohuk örneği | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-12-03 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Iraq | |
dc.subject.ytm | Refugees | |
dc.subject.ytm | Endurance | |
dc.subject.ytm | Adolescents | |
dc.subject.ytm | Displacement | |
dc.subject.ytm | Syrians | |
dc.identifier.yokid | 10167909 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 488658 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |