Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkan, Habib
dc.contributor.authorBarut, Asim
dc.date.accessioned2020-12-07T10:09:50Z
dc.date.available2020-12-07T10:09:50Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129278
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı öğretmenlerin iş yeri ruhsallığı ile pozitif psikolojik sermaye algıları arasındaki ilişkinin ve öğretmenlerin demografik özelliklerine göre algılarının farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesidir. Nicel araştırma yaklaşımı benimsenerek gerçekleştirilen araştırma tarama modelinde ilişkisel bir çalışma özelliği taşımaktadır. Araştırma 2016-2017 eğitim öğretim yılında Gaziantep ili Şehitkâmil ilçesine bağlı resmi devlet ortaokul ve ortaöğretim okullarında görev yapan 165'i kadın ve 146'sı erkek olmak üzere toplam 311 öğretmen ile yürütülmüştür. Araştırmanın verileri; `işyeri ruhsallığı` ve `pozitif psikolojik sermaye` ölçeği olmak üzere iki farklı ölçek aracılığıyla toplanmıştır. Ayrıca katılımcılara, araştırmacı tarafından oluşturulan demografik bilgi formu uygulanmıştır. Öğretmenlerin işyeri ruhsallığı ile pozitif psikolojik sermaye algıları arasındaki ilişkiyi belirlemek için doğrusal korelasyon yöntemlerinden varsayımların sağlandığı koşullarda uygulanan Pearson Momentler Çarpım Korelasyonu tekniği tercih edilmiştir. Demografik değişkenlere göre gruplar arasındaki farkın manidarlığını test etmede, Mann Whitney U ve Kruskall-Wallis H testi uygulanmıştır. Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlara göre; öğretmenlerin işyeri ruhsallığı algıları `Katılıyorum`, pozitif psikolojik sermaye algıları `Tamamen Katılıyorum` düzeyinde olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin işyeri ruhsallığı algısı, cinsiyet değişkenine göre kadınlar lehine anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Araştırmada işyeri ruhsallığı ile pozitif psikolojik sermaye algısı arasında orta düzeyde pozitif yönde ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine the relationship between teachers' workplace spirituality and their positive phychological capital perceptions. This survey was conducted by following the quantative research approach. This research was carried out with a total of 311 teachers (165 female, 146 male), in the 2016 – 2017 acedemic year, in the provience of Gaziantep Şehitkâmil district. Fort he collection of data on research two types of scales were used: first one is workplace spirituality and the second one is positive phychological capital. Besides information about the demographic characteristics of the participants are collected by the personal informaiton form. To determine the relationship between teachers' workplace spirituality and their positive phychological capital perceptions, Pearson Correlation Coefficient was used. In analysing collected data, descriptive statistics; frequency, percentage and mean, non-parametrics test (Mann Whitney U and Kruskall-Wallis H). In analyzing the data, SPSS 23.0 program was used and .05 significant level was used to standard level for comparing the data. Workplace spirituality perceptions were `Agreed`, positive phychological capital perceptions were `Totally Agreed`. In this research there is a moderately positive relationship between workplace spirituality and positive phychological capital perceptions. In this case we see that while positive phychological capital perception is increasing, workplace spirituality perception is said to have increased.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÖğretmenlerin işyeri ruhsallığı ile pozitif psikolojik sermaye algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of the relationship between teachers' workplace spiruality and positive psychological capital perception
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmPositive psychological capital
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPsychological capital
dc.subject.ytmPositive psychological capital
dc.subject.ytmWork place
dc.subject.ytmSpirituality
dc.identifier.yokid10160508
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid470266
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess