Show simple item record

dc.contributor.advisorBulut, Damla
dc.contributor.authorArslanboğa, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-07T10:09:40Z
dc.date.available2020-12-07T10:09:40Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129257
dc.description.abstractBu araştırma, 19. yüzyılın Alman bestecilerinden olan ve romantik dönemin önemli bestecilerinden sayılan Johannes Brahms'ın viyolonsel - piyano için bestelemiş olduğu op. 38 mi minör ve op. 99 Fa Majör sonatlarının müzikal analizlerini yaparak eserlerin form ve armoni yapılarını belirlemek ve bu doğrultuda söz konusu eserleri çalışacak ve yorumlayacak kişilere ışık tutmak amacıyla yapılmıştır.Araştırmada literatür taraması yapılarak bestecinin hayatı, yaşadığı dönem ve analiz edilen sonatların tarihçeleri hakkında bilgilere ulaşılmış, müzikal analiz yapılarak ise op. 38 mi minör ve op. 99 Fa Majör viyolonsel ? piyano sonatlarının form ve armoni yapıları belirlenmiştir.Bu belirlemeler doğrultusunda Johannes Brahms'ın romantik dönemde yer almasına karşın form açısından hem klasik kalıpları hem de polifonik formları iç içe kullandığı, yansıttığı motifler ve melodilerle yaşadığı döneme özgün kromatizm duygusunu ve lirik anlatımı hissettirdiği, savunduğu mutlak müzik anlayışını eserlerine de yansıttığı sonuçlarına ulaşılmıştır.Anahtar kelimeler: Johannes Brahms, viyolonsel, piyano, sonat, analiz
dc.description.abstractThis research has been conducted for the purpose of determining the form and harmony structures of the works by performing the musical analyses of op. 38 and op. 99 sonatas composed by Johannes Brahms who is one of German composers of 19th century and deemed as one of the most significant composers of Romantic Era for violoncello and piano and accordingly setting light to the persons who will study and perform such works.Information about the life of the composer, era he has lived and histories of the analyses sonatas has been accessed by means of literature scanning and the forms and harmony structures of op. 38 and op. 39 violoncello ? piano sonatas by conducting musical analysis.Through these determinations it has been concluded that Johannes Brahms has used both classical structures and polyphonic forms together although he has lived in romantic era, evoked chromatism sense and lyric expression peculiar to his era with the motifs and melodies he has reflected and reflected the absolute music comprehension defended by him also to his works.Key Words: Johannes Brahms, violoncello, piano, sonata, analysisen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleJohannes Brahms`ın viyolonsel ? piyano sonatlarının müzikal analizi
dc.title.alternativeMusical analyses of violoncello ? piano sonatas of Johannes Brahms
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMüzik Anasanat Dalı
dc.subject.ytmBrahms, Johannes
dc.subject.ytmMusical
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic art
dc.subject.ytmCello
dc.subject.ytmSonata
dc.subject.ytmAnalysis
dc.subject.ytmPiano
dc.subject.ytmPiano sonata
dc.identifier.yokid380193
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid265749
dc.description.pages398
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess