dc.contributor.advisor | Keser Özmantar, Zehra | |
dc.contributor.author | Aymaz, Umran | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:09:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:09:12Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-02-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129193 | |
dc.description.abstract | Öğrenciler sınıfta istenen davranışların yanında istenmeyen davranışları da doğrudan veya dolaylı yoldan öğrenirler. Okul, çevre, aile ve öğrencinin kişiliğinden kaynaklı olarak doğan aksaklıklar sınıfta istenmeyen öğrenci davranışların oluşmasına sebep olabilir. Araştırma, sınıf öğretmenlerinin sınıfta karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışlarının neler olduğunu ve öğretmenler tarafından hangi başa çıkma yöntemlerini daha sık kullandıklarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Batman il merkezinde MEB'e bağlı 23 ilkokulda görev yapan 422 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma nicel araştırma olup tarama modeline göre desenlenmiştir. Verilerin toplaması için 48 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Veri toplama aracından elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS 17.0 istatistik programı kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde aritmetik ortalama, standart sapma, yüzdelik, t-testi, ki-kare ve ANOVA tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin en sık karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ''teneffüste koridoru boşaltmama'', ''dersi dinlememe'', ''derse hazırlıksız gelme'', ''öğretmene arkadaşlarını sürekli şikayet etme'', ''söz almadan konuşma'' en az karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ''öğretmene karşı saygısızca davranma'', ''bağımlılık yapıcı madde kullanma'', ''cinsel konulara aşırı ilgi duyma'', ''derste sınıfta izinsiz ayrılma'', ''hırsızlık yapma'' olduğu saptanmıştır. Öğretmenlerin en çok tercih ettikleri başa çıkma yöntemleri ''birebir konuşma'', ''ailesi ile görüşme'', ''rehberlik servisine gönderme'', ''sınıf kurallarını hatırlatma'', ''öğrenciyi sözlü olarak uyarma'' en az tercih ettikleri başa çıkma yöntemleri ''fiziksel müdahalede bulunma'', ''tahtada ayakta bekletme'', ''öğrenciyi sınıftan atma'', ''söz hakkı vermeme'', ''yapılan olumsuz davranışın olumlusunu defalarca yazdırma'' olduğu görülmüştür.Anahtar kelimeler: Sınıf yönetimi, istenmeyen öğrenci davranışları, başa çıkma yöntemleri | |
dc.description.abstract | Students can get both desired behaviours and misbehaviors in direct or indirect way during education. The reason of such behaviours are the troubles in family, culture or environment, which causes misbehaviours in the classroom. This research has been done to state what are the undesired behaviors for teachers in classroom management and which methods often used during education. The sample of the research is composed of 422 classroom teachers working in 23 primary schools in Batman province center in 2015-2016 academic year. The study being quantitative research and is patterned according to the scanning model. A questionnarie, which includes 48 questions, was conducted. SPSS 17.0 for Windows was used to analysis data gotten from data collection tools. The techniques Arithmetic mean, standart deviation, percentage, t-test, chi-square and anova had been used to analysis data. According to the research, the behaviours, which have been mostly encountered by class teachers in the school, are ''not to empty the corridor'', ''not listen to the lesson'', ''coming to the class without preparation'', ''complaining to teachers about each other'', ''to speak without permission'' and the behaviours which have been rarely encountered in classroom are ''to treat teacher with contempt'', ''using addictive substances'', ''to be interested in sexual matters extremely'', ''to be absent from classroom without permission'', to steal something in clasroom etc. Most preferred methods of teachers to handle with these behaviors are ''talk to privately'', ''talk to the families of students'', ''providing students to the counselling service'', ''to remind classroom rules'', ''to use verbal stimulations'', and the least preferred methods are ''physical response'', ''waiting up for students on the board'', ''expelling from the classroom'',`not to recognise`,` to have them write down the opposite of misbehaviors for many times`. Keywords: Classroom Management, students misbehaviors, methods of coping | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve kullandıkları başa çıkma yöntemleri | |
dc.title.alternative | Students misbehaviours that classroom teachers encounter and the methods of coping they use | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-02-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Unwanted student behavior | |
dc.subject.ytm | Classroom management | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | Coping | |
dc.identifier.yokid | 10188875 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 503879 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |