Show simple item record

dc.contributor.advisorBulut, Damla
dc.contributor.authorDoğan, Mustafa Gökhan
dc.date.accessioned2020-12-07T10:08:59Z
dc.date.available2020-12-07T10:08:59Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129165
dc.description.abstractAraştırmada, Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri 9. sınıf ud dersi öğretim programının ve ders kitabının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi ve mevcut duruma yönelik öneriler sunulması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda söz konusu sınıfta ud dersi öğretim programı ile öğrencilerin beklenen kazanımlara ulaşma düzeyleri, ders kitabı ile öğrenilmesi istenen bilgileri ve becerileri kazanma düzeyleri tespit edilmiştir.Araştırmada konunun kuramsal temellerinin oluşturulması aşamasında literatür taraması yapılmıştır. Bunun yanında Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinin Müzik Bölümlerinde görev yapan ud dersi öğretmenlerine anket uygulanmıştır. Araştırmada Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri 9. sınıf ud dersi öğretim programı ile öğrencilerin beklenen kazanımlara kısmen ulaştıkları, ders kitabı ile öğrenilmesi istenen bilgileri ve becerileri ise az kazandıkları sonuçlarına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri, Çalgı Eğitimi, Ud Eğitimi, Program, Ders Kitabı.
dc.description.abstractEvaluation of Fine Arts and Sport High schools ninth grade lute lesson curriculum and textbook in line with the teachers? opinions and presentation of suggestions intended to current situation were aimed in the study. In accordance with this purpose, students? levels related to reaching expected attainments, the acquisition levels of knowledge and skills requested to learn with the textbook were identified in the mentioned class with lute lesson curriculum. Literature review was done in the study during the forming stage of the topic?s theoretical basis. Besides, questionnaire was conducted to lute lesson teachers employed in music department of Fine Arts and Sport High schools.It is concluded in the study that students partly reached to the expected attainments with Fine Arts and Sport High Schools ninth grade lute lesson curriculum and they less acquired the knowledge and skills requested to learn with the textbook.Key Words: Fine Arts and Sport High schools, Instrument Training, Lute Training, Curriculum, Textbooken_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleGüzel sanatlar ve spor liseleri 9. sınıf ud dersi öğretim programının ve ders kitabının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of fine arts and sport high schools ninth grade lute lesson curriculum and textbook
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMüzik Anasanat Dalı
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmHigh schools of fine arts and sports
dc.subject.ytmLute
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmMusic education
dc.identifier.yokid396657
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid312612
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess