Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Özkan, Habib | |
dc.contributor.author | Karadağ, Cengiz Alper | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:09:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:09:31Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-12-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129117 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı öğretmen algıları doğrultusunda, eğitim kurumlarının sosyal sorumluluklarının belirlenmesidir. Aynı zamanda eğitim kurumlarının ve öğretmenlerin, sosyal sorumluluk uygulamalarının neler olduğu ve sosyal sorumluluk uygulamalarının önündeki engeller belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni çerçevesinde yapılandırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim-öğretim yılında kolay ulaşılabilir durum örneklemesi tekniği ile belirlenen ve Adıyaman İlinde görev yapan 40 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmada ulaşılan başlıca sonuçlar şunlardır: Öğretmenlerin kurumsal sosyal sorumluluk algıları yasal sorumluluklar, gönüllü sorumluluklar ve etik sorumluluklar çevresinde toplanmaktadır. Katılım gösterdikleri sosyal sorumluluk faaliyetleri öğrencilere yönelik faaliyetler, velilere yönelik faaliyetler ve çevreye yönelik faaliyetlerdir. Eğitim kurumlarının sosyal sorumlulukları yasal sorumluluklar, gönüllü sorumluluklar, etik sorumluluklar ve ekonomik sorumluluklar olarak tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, eğitim kurumlarının sosyal sorumluluklarını yerine getirme düzeyi zayıf olarak belirlenmiştir, sosyal sorumlulukların önündeki engeller ise paydaşlardan kaynaklanan engeller ve kurumsal engeller olmak üzere iki boyutta ele alınmaktadır. Ayrıca araştırmada eğitim kurumları tarafından yürütülen sosyal sorumluluk uygulamalarının toplumsal katkıları, kurumsal katkıları, öğrencilere yönelik katkıları ve velilere yönelik katkılarının olacağı sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin sosyal sorumluluk uygulamalarına katılım düzeylerinin arttırılması için bireysel ve kurumsal çalışmaların yapılması gerekmektedir; eğitim kurumlarının sosyal sorumluluk uygulama düzeylerini arttırmak için ise öğretmenler düzeyinde, kurum düzeyinde ve bakanlık düzeyinde çalışmalar yapılması gerekli görülmektedir. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to determine the social responsibilities of educational institutions in the direction of teacher perceptions.At the same time, it has been tried to determine what the social responsibility practices of educational institutions and teachers are and the obstacles in front of social responsibility practices. Research is structured on the basis of the evolutionary pattern of qualitative research methods. The research group of the research is composed of 40 teachers working in Adıyaman province in 2016-2017 academic year. The data were obtained through a semi-structured interview form developed by the researcher. Content analysis techniques was used in the analysis of the data. The main conclusions reached in the survey are teachers' perceptions of corporate social responsibility, legal responsibilities, voluntary responsibilities and ethical responsibilities. The social responsibility activities they participate in are activities for students, activities for parents and activities for the environment. According to the results of the researchthe social responsibilities of educational institutions are legal responsibilities, voluntary responsibilities, ethical responsibilities and economic responsibilities.The level of fulfillment of social responsibilities of educational institutions is weak and the obstacles in front of social responsibilities are institutional obstacles and obstacles stemming from stakeholders. According to the research, social responsibility practices implemented by educational institutions will contribute to the society, institutions, students and parents. In order to increase the levels of participation of teachers in social responsibility applications, individual and institutional studies should be done and in order to increase the level of social responsibility of education institutions, some studies should be done at the level of teacher and at the level of ministry at the level of teacher.Key words: Social responsibility, corporate social responsibility, educational institution | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examining of teacher's views ofinstitutional social responsibility activities | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-12-28 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Corporate social responsibility | |
dc.subject.ytm | Social responsibility | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Responsibility | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.subject.ytm | Education establishments | |
dc.identifier.yokid | 10174512 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 488645 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |