Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkan, Habib
dc.contributor.authorSelbi, Cahide
dc.date.accessioned2020-12-07T10:08:37Z
dc.date.available2020-12-07T10:08:37Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129102
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda çalışan öğretmenlerin örgütsel mutluluğunu etkileyen faktörlerin belirlenerek örgütsel mutluluğun kurumda artırılması için yapılması gerekenler konusunda öğretmen görüşlerinin derlenmesidir. Çalışmada temel yöntem olarak nitel araştırma desenlerinde olgu bilim yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Gaziantep ili Şahinbey ilçesinde ortaokullarda çalışan öğretmenler oluşturmaktadır. Yapılan nitel araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemiyle çalışma grubu belirlenmiştir. Öğretmenlerin örgütsel mutluluğunu etkileyen faktörlerin araştırılması ve bu faktörlerin geliştirilmesine yönelik yapılacakların saptanması amacıyla 2016-2017 eğitim-öğretim yılında birinci dönemde Şahinbey ilçesine bağlı on okulda görev yapan kırk öğretmenle görüşme yapılmıştır. Veri toplama aşamasında görüşme formu kullanılmış ve veriler içerik analizi metoduyla incelenmiştir. Örgütsel mutluluğu etkileyen altı tema elde edilmiştir. Bunlar; yönetsel süreçler, işedönük davranışlar, bağlılık, iletişim, çevresel faktörlerdir. Araştırma sonucunda öğretmenleri en çok mutlu eden faktörler; takdir görme; okulda sevgi, saygı ve hoşgörü; öğretme ve öğrenci sevgisi; empati; öğrenci mutluluğu ve yeterli gelirdir. Örgütsel mutluluğun artırılması konusunda da en çok dile getirilen konular; `şikâyetler ve öneriler önemsenmeli; verimli çalışılmalı, aidiyet artırıcı etkinlikler planlanmalı; önyargısız davranılmalı; ek kitap sağlanmalı; okullara ek bütçe sağlanmalı` şeklindedir. Elde edilen bu sonuçlar, öğretmenlerin örgütsel mutluluğunu artırmak için yapılması gerekenler başlığında kim tarafından ne yapılacağı ve bu işlemin nasıl yapılacağı şeklinde raporlaştırılmıştır. Anahtar kelimeler: Mutluluk, örgütsel mutluluk, ortaokul öğretmenleri.
dc.description.abstractThe main objective of this research is to gather teacher opinions about the affecting factors of happiness and define the necessities to foster teacher haappiness at ministerial schools. Among the types of qoantitative research, phenomenologic method has been used. The working group consists of thesecondary school teachers in Şahinbey/Gaziantep. To define the sample of the study, convenience sampling has been chosen among the sampling methods. The reseach includes the time span of the first period of 2016-2017 academic year. For gathering data, an interview form was used and 40 participats in total have been interviewed. Six themes have been obtained in total; `administrative processes`, `occupational attitudes`, `dedication`, `communicational issues`, `environmental factors` and `economic factors`. In conclusion of the study, the most effective six factors have been obtained: `Being appreciated; symphaty, respect and tolerance at work; love of teaching and students; empathy at work; happiness of srudents and adequate income`. There are also six main requests of teachers for fostering happiness at work. These are: `caring about compliments and suggestions; working productively; organizing activities for boosting the sense of belonging; treating without bias; providing extra books; enlarging the grant of secondary schools`. The findings have been reported in terms of `what is needed? Who is the supplier and how to fulfill the needs?`Key words: Happiness, organizational happiness, middle school teachers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkullarda öğretmenlerin örgütsel mutluluğunu etkileyen faktörlerin incelenmesi
dc.title.alternativeExamining the factors which affect organizational happiness at shools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmProblems of teachers
dc.subject.ytmHappiness
dc.subject.ytmOrganizational happiness
dc.identifier.yokid10182196
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid488673
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess