Safiyyüddîn-i Urmevî`nin eserlerinde kullandığı usûller ile sonraki dönemlerde yazılan eserlerdeki usûller üstüne bir inceleme
dc.contributor.advisor | Arslan, Fazlı | |
dc.contributor.author | Köprülü, Gamze | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:08:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:08:31Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129089 | |
dc.description.abstract | Mûsikî, ses ve ritm olmak üzere iki ana unsurdan oluşur. Usûl mûsikînin ritmik yönünü teşkil eder. Usûllerin temelleri çok eskilere dayanmaktadır. Çalışmamızda incelediğimiz mûsikî alanında yazılan eserler mûsikî tarihinin köşe taşları olarak karşımıza çıkar.Bu araştırmada XIII. yüzyıl mûsikî kuramcılarından Safiyyüddîn-i Urmevî'nin er-Risâletü'ş-Şerefiyye fi'n-Nisebi't-Te'lîfiyye isimli eserinden başlayarak Türk mûsikîsi açısından önem arz eden yüzyıllar, bu yüzyıllar içersinde yaşamış olan mûsikî kuramcıları ve bu kuramcıların yazmış oldukları mûsikî eserleri incelenerek eserler içerisinde geçen usûller tespit edilmiştir. Urmevî döneminden başlayan bu usûl tespitlerinde günümüze kadar kaybolmadan varlığını sürdüren usûller belirlenerek yüzyıllar içerisinde geçirdikleri değişim çizgileri ortaya konmaya çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Safiyyüddîn-i Urmevî, edvâr, usûl | |
dc.description.abstract | Music consists of two main elements with the inclusion of sound and rhythm. Rhythm constitutes the rhythmic aspect of the music. Foundations of the rhythms are based on very old. In our study, we reviewed the field of musical works by musical appears to be the corner stones.In this study, XIII. century musical theorist Safi Al-Din Al- Urmawi from the Turkish music in his book Al-Risâla al-Sharafiyya fi al-nisab al-ta?lifiyya which are important in term of centuries, the centuries, who lived in the musicak theorists and this theorists have written this recorded i the procedure is applied by examining the works of musical works have been identified. Findings from the period of this rhythm disappears Urmevi which has exited up to now spent in the procedure is applied by determining the change in the centuries tried to uncover the lines.Keywords: Safi Al-Din Al-Urmawi, edvar, rhythm. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Safiyyüddîn-i Urmevî`nin eserlerinde kullandığı usûller ile sonraki dönemlerde yazılan eserlerdeki usûller üstüne bir inceleme | |
dc.title.alternative | Review on the rhythms used in works of Safi Al-Din Al-Urmawi and in the works written in later periods | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Safi`yyuddin Abdulmu`min Urmevi | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Music works | |
dc.subject.ytm | Rhytm | |
dc.subject.ytm | Music art | |
dc.subject.ytm | Turkish music | |
dc.identifier.yokid | 420141 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 312658 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |