Show simple item record

dc.contributor.advisorYalçın Arslan, Fadime
dc.contributor.authorKhalid, Midhat Sarbaz
dc.date.accessioned2020-12-07T10:08:28Z
dc.date.available2020-12-07T10:08:28Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-02-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129082
dc.description.abstractBu çalışma, Irak, Erbil'deki Salahaddin Üniversitesi İngilizce Anabilim Dalindaöğrenim görmekte olan 90 İngiliz dili öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Çalışma, öğrencilerindil kaygısı ile okuma kaygısı arasındaki ilişkinin yanı sıra bu iki kavramın her iki cinsiyetüzerindeki etkilerini de incelemiştir. Aynı zamanda çalışmada, dil kaygısı ve okuma kaygısıile okuduğunu anlama arasındaki ilişkiler de incelenmiştir. Bu amaçlar doğrultusundaçalışmanın veri toplama araçları şunlardır: Horwitz (1986) tarafından geliştirilen Yabancı DilKaygı Ölçeği, Saito (1999) tarafından geliştirilen Yabancı Dil Okuma Kaygısı Ölçeği ve birOkuduğunu Anlama Performans Testi Elde edilen verilerin analizinde Pearson MomentlKorelasyonu, T-test ve tek yönlü ANOVA'dan faydalanılmıştır.Katılımcıların Yabancı Dil Kaygı Ölçeği ve Yabancı Dil Okuma Kaygısı Ölçeğianketlerine verdikleri cevaplarla yapılan analiz sonuçlarına göre, dil kaygısı ile okumakaygısı arasında pozitif bir ilişki vardır (r (88) = .65, p ≤ 01, n = 90). Cinsiyet değişkeniaçısından bakıldığında ise kadın katılımcılar, daha yüksek dil kaygısı seviyelerine sahiptir(sırasıyla, M=2.86; SD=.46 ve M=2.86; SD=.45), fakat her iki grubun okuma kaygısıpuanları arasında istatistiksel yönden anlamlı herhangi bir farklılık tespit edilmemiştir. Sonolarak, okuduğunu anlama değişkeni ile hem dil kaygısı hem de okuma kaygısı arasındaistatistiksel yönden anlamlı farklılıklar görülmemiştir. Dil kaygısı puanları yüksek olanöğrenciler, Okuduğunu Anlama Performans Test de daha düşük puan alırken, dil kaygısıpuanı daha düşük olanlar, performans testinden daha fazla puan almışlardır.Anahtar Kelimeler: Dil kaygısı, okuma kaygısı, Iraklı İngiliz Dili Eğitimi oğrencileri
dc.description.abstractThis study was conducted among 90 EFL learners in the English Department atSalahaddin University in Erbil, Iraq. It examines the relationship between learners' languageanxiety and reading anxiety as well as the impact of gender on both of these constructs. Italso investigated the relationship between language anxiety and reading comprehension aswell as reading anxiety and reading comprehension separately. To achieve these aims, threedata collection instruments were employed: a Foreign Language Classroom Anxiety Scaledesigned by Horwitz (1986), a Foreign Language Reading Anxiety Scale designed by Saito(1999), and a Reading Comprehension Performance Test .For data analysis, a PearsonProduct-Moment Correlation, t-Test, and one-way ANOVA were utilized.The results of participants' Foreign Language Classroom Anxiety Scale and ForeignLanguage Reading Anxiety Scale indicate a positive relationship between language anxietyand reading anxiety (r (88) = .652, p ≤ 01, n = 90). In terms of gender, females and malesexhibited same levels of language anxiety (M=2.86; SD=.46 and M=2.86; SD=.45,respectively), yet no significant difference was found to exist between the reading anxiety ofthe two groups. Finally, no statistically significant difference was determined to existbetween reading comprehension and either language anxiety or reading anxiety. Studentswith higher levels of language anxiety scored lower on the Reading ComprehensionPerformance Test, while those with lower levels of language anxiety scored higher.Keywords: Language Anxiety, Reading Anxiety, Iraqi EFL Learners.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn investigation into the roles of language anxiety and reading anxiety in Iraqi efl reading classes
dc.title.alternativeDil ve okuma kaygısının, İngilizce öğrenen Iraklı öğrencilerin okuma derslerindeki rolü
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-11
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmReading-comprehension
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmIraqi
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmLanguage anxiety
dc.subject.ytmReading anxiety
dc.subject.ytmIraq-Erbil
dc.identifier.yokid10184245
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid504114
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess