Show simple item record

dc.contributor.advisorKuşdemir Kayıran, Bilge
dc.contributor.authorKarbeyaz, Aytekin
dc.date.accessioned2020-12-07T10:08:20Z
dc.date.available2020-12-07T10:08:20Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129065
dc.description.abstractBu çalışmada, Çoklu Zekâ Kuramına göre hazırlanan öğretim etkinliklerinin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin matematik başarılarına ve kaygı düzeylerine etkisi olup olmadığı araştırılmıştır.Araştırmada, Çoklu Zekâ Kuramına göre hazırlanan etkinlikler ile yapılan öğretim bağımsız değişken, matematik dersi başarısı ve kaygı düzeyi ise bağımlı değişkendir. Araştırma, öntest-sontest kontrol gruplu deneme modeline göre tasarlanmıştır. Araştırma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında, Osmaniye ili merkez ilçesinde yer alan orta sosyo-ekonomik düzeydeki bir devlet ilkokulunda iki derslikte okuyan toplam 55 öğrenci ile yürütülmüştür. Bir deney ve bir kontrol grubu ile yürütülen araştırma dokuz hafta sürmüştür. Dersler, deney grubunda Çoklu Zekâ Kuramına göre hazırlanan öğretim etkinlikleri doğrultusunda araştırmacı, kontrol grubunda ise 2015 İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programı (MEB, 2015) doğrultusunda hazırlanan ders planları doğrultusunda sınıf öğretmenleri tarafından işlenmiştir. Çalışmada, Çoklu Zekâ Kuramına göre hazırlanan etkinliklerin etkisinin ortaya konulması için nitel ve nicel araştırma yöntemleri bir arada kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen `Başarı Testi`, deney ve kontrol gruplarına öntest ve sontest olarak; kaygı düzeylerini belirlemek içinde `İlköğretim Öğrencileri için Matematik Kaygı Ölçeği` araştırma işlem öncesinde ve işlem sonrasında uygulanmıştır. Ayrıca `Kişisel Bilgi Formu` çalışmaya katılan öğrenciler hakkında bilgi almak için kullanılmıştır. Nitel veriler, deney grubunda yer alan öğrencilerin sürece yönelik düşüncelerini saptamak için beşi erkek beşi kız olmak üzere toplam 10 öğrenciyle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılarak toplanmıştır.Araştırmada başarı testi ve kaygı ölçeğinden elde edilen veriler, kovaryans analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Analizlerde anlamlılık düzeyi p<.05 olarak alınmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen nitel veriler, betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir.Araştırma sonunda elde edilen verilere göre, başarı testi öntest-sontest puanlarının karşılaştırılması sonucunda; deney grubunun daha başarılı olduğu görülmüştür. Ek olarak kaygı puanları açısından gruplar arasında anlamlı bir farka rastlanmamıştır. Ancak; deney grubunun kaygı sontest puanlarında, öntest puanlarına göre ciddi derecede bir azalma görülmüştür. Yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen sonuçlara göre öğrenciler, Çoklu Zekâya göre hazırlanan etkinlikleri zevkli/eğlenceli bulduklarını, bu etkinlikler sayesinde matematik derslerine olan korkularını yenerek dersi sevmeye başladıklarını ve derse katılmayı istediklerini belirtmişlerdir. Ayrıca uygulamadan sonra, Matematik dersinden korkmayıp, öz güvenlerinin arttığından söz etmişlerdir. Anahtar Kelimeler: Çoklu Zekâ Kuramı, Matematik Öğretimi, Matematik Kaygısı, Akademik Başarı
dc.description.abstractIn this study, it was investigated whether the teaching activities prepared according to the theory of multiple intelligence were influenced by mathematics achievement and anxiety levels of the 4th grade students of primary school.In the study, the teaching made by the activities which are prepared with the multiple intelligence is independent variable, mathematics course success and anxiety level is dependent variable. The study was designed according to the pretest-posttest control group trial model. The study was carried out with 55 students in two classrooms in a public primary school with middle socio-economic level in the central district of Osmaniye province, in spring semester of 2016-2017 academic year.The research carried out with an experimental and a control group lasted nine weeks. The lessons were processed by the researcher in the direction of the activities prepared according to multiple intelligences theory in experimental group, and by the classroom teachers in the direction of the lesson plan prepared in line with the 2015 Elementary Mathematics Teaching Program (MEB, 2015) in the control group. In the study, qualitative and quantitative research methods were used together to propound the effect of activities prepared according to the theory of multiple intelligences. As a data collection instrument, `Achievement Test` developed by the researcher was used as pretest and posttest for experimental and control groups; and the `Mathematics Anxiety Scale for Primary School Students` was used to determine anxiety levels before and after the research process. In addition, the `Personal Information Form` was used to obtain information about the students who participated in the study. The qualitative data were collected by having semi-structured interviews with a total of 10 students, five boys and five girls, in order to determine the process-oriented attitudes of the students in the experimental group.In the study, data obtained from achievement test and anxiety scale were analyzed using analysis of covariance. The level of significance in the analyzes was taken as p <.05 Qualitative data obtained from the semi-structured interview form were analyzed using descriptive analysis.According to the results obtained at the end of the study, as a result of the comparison of the pre-test and post-test scores; it has been observed that the experimental group is more successful. In addition, there were no significant differences between the groups in terms of anxiety scores.However; there was a serious decrease in the anxiety posttest scores of the experimental group in comparison with the pretest scores. According to the results obtained from the semi-structured interview form, the students stated that they found the activities prepared according to the multiple intelligence as pleasurable / funny and that they started to love the lesson by conquering their fear of mathematics lessons and wanted to attend the lesson. They also mentioned that after applying the tests, they were not afraid of the Mathematics class, but increased their self-confidence.Key words: Theory of Multiple Intelligences, Mathematics Teaching, Mathematical Anxiety, Academic Achievement.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÇoklu zeka kuramına göre hazırlanan öğretim etkinliklerinin 4. sınıf öğrencilerinin matematik başarılarına ve kaygı düzeylerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of teaching activities prepared according to theory of multiple intelligences on mathematics success and anxiety level of 4th grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmMathematics achievement
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmAnxiety level
dc.subject.ytmMultiple intelligence
dc.subject.ytmMultiple Intelligence Theory
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.identifier.yokid10180332
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid488662
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess