Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğan, Ayhan
dc.contributor.authorErtuğrul, Aslihan
dc.date.accessioned2020-12-07T10:08:12Z
dc.date.available2020-12-07T10:08:12Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-02-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129047
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, `Osmanlı'dan Cumhuriyet'in ilk yıllarına kadar eğitimde millileşme adına yapılmış resmi düzenleme ve politikaların incelenmesi` dir. Nitel araştırma modeli kullanılarak yapılan bu araştırmada doküman incelemesi yöntemi ile literatürde konuya yönelik var olan dokümanların analizi yapılmış, tarihi ve resmi metinler incelenmiştir. İncelemeler sonucunda elde edilen veriler içerik analizine tabi tutularak Osmanlı Devleti'nin son dönemlerinde ve Türkiye Cumhuriyetinin ilk yıllarında eğitimde millileşme adına büyük yeniliklerin yapıldığına ulaşılmıştır. Osmanlı Devleti'nden Türkiye Cumhuriyeti'ne miras kalan ve her anlamda bozulmuş eğitim sistemini kurtarmak için milli bir eğitim anlayışına ulaşmak hedeflenmiştir. Bu bağlamda bir dizi resmi düzenlemeler yapılmıştır. Araştırmada bu resmi düzenlemeler ve politikalar incelenmiş ve sonuçları araştırmanın sonuç bölümünde verilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the official arrangements and policies, which were materialized from Ottoman until the early years of Republic for being nationalised in educational field. In the research using qualitative model, the documents on the subject existing in the literature were analised and official texts were examined by using document review method. Study results on the data obtained in training in the last period of the Ottoman Empire and the Republic of Turkey was subjected to content analysis of the first year has been achieved has been made on behalf of the great innovations of nationalization. To save the education system that heritaged from Ottoman to Republic of Turkey and was disrupted in all fields, it was aimed at reaching a national education system. In this context, a series of official regulations were realised. These offficial regulations and policies were studied in this research and the results are given in the epilogue.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTanzimat`tan cumhuriyet`e eğitimde millileşmeye yönelik politika ve uygulamaların incelenmesi (1839-1938)
dc.title.alternativeExamination of policies and practices aimed at revolutionizing education from tanzimat to republic (1839-1938)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-06
dc.contributor.departmentSınıf Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish education history
dc.subject.ytmNational education
dc.subject.ytmNationalization
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmTurkish education system
dc.subject.ytmEducational history
dc.subject.ytmOttoman Period
dc.subject.ytmRepublican Period
dc.identifier.yokid10185751
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid503881
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess