Show simple item record

dc.contributor.advisorBozkurt, Ali
dc.contributor.authorYildiz, Neslihan
dc.date.accessioned2020-12-07T10:08:09Z
dc.date.available2020-12-07T10:08:09Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129040
dc.description.abstractBu çalışmada ortaokul öğretmen ve öğrencilerine geometrik düşünme alışkanlıklarının kazandırmayı amaçlayan bir mesleki gelişim programının, öğrencilerin van Hiele geometrik düşünme düzeyleri üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Gaziantep il merkezindeki devlet okullarında görev yapan 32 ortaokul matematik öğretmeni ile yapılan hizmet içi eğitimlerde, katılımcı öğretmenlere ve onların öğrencilerine geometrik düşünme alışkanlıkları bu model aracılığıyla kazandırılmak hedeflenmiştir. Program kapsamında geometrik düşünme alışkanlıklarını kazandırmayı amaçlayan etkinlikler önce eğitime katılan öğretmenlere uygulanmış, öğretmenlerle etkinlikler üzerinde gerekli tartışmalar yapıldıktan sonra etkinlikleri sınıflarında uygulamaları istenmiştir. Eğitime katılan 32 öğretmen arasından farklı okullardan 10 öğretmen gönüllü olarak seçilmiştir. Bu 10 öğretmenin etkinlikleri uyguladığı sınıflar deney grubu, bu öğretmenlerle aynı okuldan eğitime katılmamış başka bir öğretmenin sınıfı ise kontrol grubu olarak seçilmiştir. Toplam 20 sınıfa, etkinlikleri uygulama öncesinde ve sonrasında van Hiele geometrik düşünme düzey belirleme testi uygulanmıştır. Her bir okulda eş zamanlı olarak bu öğretmenlerden elde edilen veriler istatistik programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde t testi, kovaryans analizi ve kay kare testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular eğitimler öncesinde öğrencilerin çoğunluğunun geometrik düşünme düzeylerinin düşük olduğu ve eğitimler sonrasında da bu durumun değişmediğini, deney ve kontrol grubu arasında eğitimler öncesinde ve sonrasında geometrik düşünme düzeyleri açısından anlamlı bir fark olmadığını göstermektedir. Anahtar kelimeler: Geometri Öğretimi, Geometrik Düşünme Alışkanlıkları, van Hiele Geometrik Düşünme Düzeyleri
dc.description.abstractIn this thesis, the effect of a professional development program which aims developing the habits of geometric thinking in secondary school teachers and students on students' levels of van Hiele geometric thinking is studied. Through in service-trainings which include thirty two Maths teachers who work in state schools in Gaziantep, it is aimed to develop the geometric thinking of the participants and their students by this model. Within the scope of the program, initially, the activities the purpose of which is to develop geometric thinking are performed by the teachers who join the training. After negotiating on the activities, the teachers are asked to apply these activities in their classes. Ten volunteer teachers from different schools are selected among thirty two ones. The classes in which these ten teachers applied the activities are selected as experimental groups; the classes of other teachers in the same schools who don't join the training are selected as control groups. The van Hiele geometric thinking level test is applied to 20 classes in total before and after applying the activities. The data received simultaneously from the teachers in each school is analyzed by the statistics program. While analyzing the data, t test, covariance analysis, and chi-square test are used. The findings obtained reveal that before the training the geometric thinking level of most students is low and after the training it stays the same.Key Words: Teaching Geometry, Habits of Geometric Thinking, van Hiele Geometric Thinking Levelsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul sınıflarında geometrik düşünmenin geliştirilmesine yönelik bir mesleki gelişim modelinin öğrencilerin Van Hiele geometrik düşünme düzeylerine etkisi
dc.title.alternativeThe effects of teacher professional development model aiming at geometric thinking on student Van Hiele levels of geometric thinking in secondary classes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmGemetric thinking
dc.subject.ytmProfessional development
dc.subject.ytmVan Hiele geometry
dc.subject.ytmVan Hiele Model
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.identifier.yokid10176946
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid488665
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess