Show simple item record

dc.contributor.advisorKahramanoğlu, Recep
dc.contributor.authorGül Şahutoğlu, Nalan
dc.date.accessioned2020-12-07T10:06:07Z
dc.date.available2020-12-07T10:06:07Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-09-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/128761
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı kodlama eğitiminde kullanılmak üzere oluşturulan EBA Kodlama modülünün ortaokul 5.sınıf öğrencilerinin programlamaya ilişkin öz yeterliklerine etkisini ve öğrencilerin ortama ve ortamın kullanılabilirliğine ilişkin görüşlerini incelemektir. Çalışma 2017-2018 eğitim-öğretim yılı II. döneminde Hatay Anayazı Ortaokulu 5.sınıfta öğrenim gören öğrenciler içerisinden Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Destekleme ve Yetiştirme Kursu'na katılan deney grubunda 15, kontrol grubunda 15 olmak üzere toplam 30 öğrenci ile karma yöntemde yürütülmüştür. Çalışma süresince deney grubuna EBA Kodlama modülü kullanılarak, kontrol grubuna ise gösterip yaptırma yöntemi kullanılarak eğitim verilmiştir. Çalışma sonunda EBA Kodlama modülü kullanılarak yapılan eğitimin gösterip yaptırma yöntemiyle yapılan eğitime göre öğrencilerin programlamaya ilişkin öz yeterliklerini artırmada daha etkili olduğu, ayrıca öğrencilerin EBA Kodlama modülünü yararlı ve bilgi verici olarak gördükleri, programlama eğitimde kullanılabilir bir ortam olarak niteledikleri sonuçlarına ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of the study is to analyse the effects of 5 th grade students about their self- efficacy on programming, module and the usability of module. The study has been carried out in the second term of education year of 2017-2018, with 5 th grade 30 students in total from Anayazi Middle School, as 15 students in experimental group and 15 students in control group chosen from among the students who have attended the course of Information Technologies and Software Supporting and Educating.During the process of study, the EBA Coding module has been used in the experimental group and method of showing used in control group in the education process. According to results of the study, the education process in which EBA Coding module has been used is more efficient in increasing the self-efficacy of students on programming than the education process in which method of showing has been used , and also study shows that students think that EBA Coding module is more beneficial and informative , and also they think EBA Coding is an usable module in education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEBA kodlama modülü kullanımının ortaokul öğrencilerinin programlamaya ilişkin öz yeterlik inançlarına etkisi ve modüle ilişkin öğrenci görüşleri
dc.title.alternativeThe effects of using EBA coding module on middle school learners beliefs about their self efficacy on programming and the views of learners about the module
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-02
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmSelf-efficacy belief
dc.subject.ytmCoding
dc.subject.ytmEducation Information Network
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmFatih Project
dc.subject.ytmAvailability
dc.identifier.yokid10199904
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid512852
dc.description.pages65
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess