Show simple item record

dc.contributor.advisorAlparslan, Z. Nazan
dc.contributor.authorAslan, Şahide
dc.date.accessioned2020-12-07T10:06:04Z
dc.date.available2020-12-07T10:06:04Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/128736
dc.description.abstractÖZ Lise düzeyindeki kız öğrencilerin menstruasyon konusundaki bilgi düzeylerini her yönden çok yetersiz olduğu gözlemlerinden yola çıkan bu çalışma Adana İlindeki iki lisenin (Sağlık Meslek Lisesi, Adana Kız Lisesi) öğrencilerinden yatılı ve gündüzlü olmak üzere toplam 300 öğrenciyle yüz yüze anket yöntemiyle görüşülerek yapıldı. Adetle ilgili bilgi düzeyi yetersiz olan öğrencilerin sayısı 202 (% 67.3) dir. Oysa kendi ifadeleriyle `Bilgim var` diyen öğrenci sayısı 228 (% 76.0) dir. öğrenciler adetle ilgili ilk bilgiyi çoğunlukla (% 62.3) anneden almak istemektedirler. Menarsa gösterilen olumlu ve olumsuz tepkinin de bilgi düzeylerinden etkilendiği (% 65) ve öğrencilerin çoğunluğunun adetle ilgili ilk bilginin menarsdan sonra verilmesinin daha doğru olduğunu düşündüğü saptanmıştır, öğrencilerin toplam 155 (% 51.7) inin adetleri düzenli, 185 (% 61.7) ininde uykuları da düzenli olarak bulunmuştur. Adeti düzenli olanların uykularının da düzenli olduğu görüldü. öğrencilerin adet sırasında meydana gelen değişikliklerden en çok karında şişlik ve gerginlik 173 (%57.7), aşırı sinirlilik ve toleranssız olmak 116 {'/. 38.7), ayrıca bel ve kasık ağrılarından yakındıkları belirlendi. Lise çağı kız çocuklarının saptanan bu bulguları ışığında lise eğitimindeki insan fizyolojisi kız çocuklarına müfredat içinde mentrüasyonla ilgili bilgilerin verilmesi uygun olabilir. Anahtar Kelimeler: Menstruasyon, menarş, adet düzeni, Adölesan, bilgi düzeyi, düzenli uyku. VIII
dc.description.abstractHigh school girls' knowledge about menstruation period and the properties of this period. ABSTRACT This study which involves 300 high school girls aims to determine the lack of knowledge regarding menstruation. A majority of the respondents had (202-X 67.3) insufficient knowledge about mensturation, although 228 (% 76.0) declared that they had enough knowledge. Most (62.3 %) of the students wanted their mothers to give the initial knowledge about menstruation. The type of reaction to menarche seemed to be effected by the level of knowledge about menstruation; and 65 `/. of students thought it to be more suitable if children are given information about menstruation following menarche. Of all the students 51.7 V. had regular menses and 61.7 had regular sleep. It was found that students who had regular menses declared to have no sleeping problems. The most frequently seen changes during mensturation were abdominal distention, intolerance and pelvic and back pains. Key Words* Menstruation, menarche, regular menses, Adolescence, regular sleep. IXen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalk Sağlığıtr_TR
dc.subjectPublic Healthen_US
dc.titleLise düzeyi kız çocuklarında menstrüasyon dönemi bilgi ve özellikleri
dc.title.alternativeHigh school girls knowledge about menstruation period and the properties of this period
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmMenstruation
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmMenarche
dc.identifier.yokid69623
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid69623
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess