Güzel sanatlar liseleri ve güzel sanatlar fakülteleri müzik bölümü flüt öğrencilerinin müzikal gelişimini etkileyen faktörler
dc.contributor.advisor | Levendoğlu, Nazife Oya | |
dc.contributor.author | Güleken, Ümran Ezgi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:05:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:05:55Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/128716 | |
dc.description.abstract | Gelişim, belli aşamalarla ilerleyen ve her bir aşamanın bir öncekinin birikimlerine dayandığı bir süreçtir. Bu aşamalar kendinden öncekine dayalı kendinden sonrakine hazırlayıcıdır. Bir bireyin müzikal gelişimi genel gelişiminden ayrı düşünülemez. Müzikal gelişim sürecini etkileyen birçok faktör vardır. Bu çalışmada ülkemizde mesleki müzik eğitimi veren kurumlardan ortaöğretimde Güzel Sanatlar Liseleri ve yükseköğretimde Güzel Sanatlar Fakülteleri flüt bölümü öğrencilerinin müzikal gelişim sürecindeki faktörler araştırılmıştır. Araştırmanın problem cümlesini `Güzel sanatlar liseleri ve güzel sanatlar fakültelerindeki flüt bölümü öğrencilerinin müzikal gelişimlerini etkileyen faktörler nelerdir?` sorusu oluşturmaktadır. Çalışmanın alanını, İstanbul, Antalya, Kayseri ve Niğde il merkezlerindeki Güzel Sanatlar Liseleri ile Güzel Sanatlar Fakülteleri ve Sivas Eğitim Fakültesi oluşturmaktadır.Bu araştırma nitel araştırma yöntemleriyle yürütülmüştür. Veriler, flüt eğitim-öğretimi alanında görev yapan öğretmen ve öğretim elemanları ile görüşme yapılarak elde edilmiştir. Bu kapsamda veri toplama aracı olarak danışman ve araştırmacı tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Gerekli alan yazın taramasının ardından, geliştirilen görüşme formu uzman görüşleri doğrultusunda hazırlanmıştır. Görüşmecilerden izin alınarak ses kaydı kullanılmış ve elde edilen veriler kodlanarak temalara dönüştürülmüştür. Bu yöntem ışığında ulaşılan bilgiler ve araştırmayla ilgili bulgular, güzel sanatlar liselerinin kuruluş amacı çerçevesinde bugünkü durumu, öğretim programının uygulanabilirliği, öğrencilerin müzik geçmişi güzel sanatlar liseleri ve güzel sanatlar fakülteleri arasındaki iletişim ve işbirliği ve kültürel doku temaları bağlamında irdelenmiştir. | |
dc.description.abstract | Development is a process that advances with certain levels and each level leans on the previous one's accumulation. These levels leans on the previous one and each level is a preparer for the next one. Musical development of an individual cannot be thinking without his general development. There are lots of factors which affects musical development process. İn this study it has been searched music development process factors of Flute department in Fine Arts High School and Flute department in Fine Arts Faculty. Problem sentence of this search is which factors affects musical development process of fine arts high schools and students of Flute department in Fine Arts Faculty. Fields of study is consist of the Fine Arts High Schools and the Faculty of Fine Arts at the city centres' of İstanbul, Antalya and Kayseri,Sivas and Niğde.This study is made with qualitative research techniques. According to conceptual framework, the needed literature search is made from the thesis and article searches. Flute teaching programs of Fine Arts High Schools and the Faculty of Fine Arts is used at the research. The data is acquired with interweaving technique. In this respect, semi-structured interview form created by the advisor and researcher is used as a data collecting tool. The interview forms that are developed after the needed body of literature searching is prepared in the direction of experts' opinions. Voice records are used with the permission of interviewers and obtained data is turned into themes by encoding. The obtained date and indications related to this research with the light of this technique is formed by the frame of education program, the education system that is unsuitable to the cultural infrastructure, the foundation purpose of the fine arts high schools and the current situation, factors that support the students musical progress, qualifications of an educator and course hours of teaching program. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Güzel sanatlar liseleri ve güzel sanatlar fakülteleri müzik bölümü flüt öğrencilerinin müzikal gelişimini etkileyen faktörler | |
dc.title.alternative | Factors which affects musical development of fine arts high school and flute department students i̇n fi̇ne arts faculty | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Fine arts high schools | |
dc.subject.ytm | Fine arts faculty | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Instrumental education | |
dc.subject.ytm | Flute | |
dc.subject.ytm | Development | |
dc.identifier.yokid | 10129320 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 457504 | |
dc.description.pages | 60 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Sanat Dalı |