Show simple item record

dc.contributor.advisorDeğirmencioğlu, Levent
dc.contributor.authorÖzbayraktar, Ayşegül
dc.date.accessioned2020-12-07T10:05:42Z
dc.date.available2020-12-07T10:05:42Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/128690
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmen ve öğrenci merkezli (Orff yaklaşımı) müzik öğretim yaklaşımlarının öğrencinin derse olan tutumları üzerindeki etkilerini tespit etmektir. Bu kapsamda araştırmanın beş aşamada tamamlanması planlanmıştır. İlk aşamada konuya yönelik kaynaklar taranmış, araştırma kapsamında kullanılacak olan tutum ölçeği belirlenmiştir. Araştırmanın ikinci aşamasında, araştırmanın yapılacağı okul ve uygulama yapılacak sınıflar belirlenmiştir. Araştırmanın üçüncü aşamasında deney süreci başlatılmıştır. Deney sürecinde araştırma kapsamında belirlenen her iki sınıfa (4/A – 4/E) Özmenteş'in (2006) geliştirdiği müzik dersine yönelik tutum ölçeği üzerinden ön test uygulanmıştır. Devamında 4/A sınıfı ile öğrenci merkezli (Orff yaklaşımı) müzik öğretim yaklaşımıyla, 4/E sınıfıyla ise öğretmen merkezli müzik öğretim yaklaşımıyla hazırlanan plan doğrultusunda altı hafta süreyle ders yapılmıştır. Belirlenen konuların tamamlanmasıyla birlikte, her iki sınıfa ön testte uygulanan aynı tutum ölçeği üzerinden son test uygulanmıştır. Araştırmanın dördüncü aşamasında, ön test ve son testten elde edilen veriler istatiksel hesaplamalara tabii tutulmuştur. Ön test ve son test sonuçları SPSS 17 paket programı kullanılarak analiz edilmiş ve bu yolla sayısal verilere ulaşılmıştır. Tutumlar arasındaki farkların belirlenmesinde Bağımsız Grup t testi, ön test ve son test puanlarının cinsiyete göre değerlendirilmesinde ise Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında öğrenci merkezli öğretim yapılan öğrenciler ile öğretmen merkezli öğretim yapılan öğrencilerin derse olan tutumlarındaki değişimi tespit etmek için yapılan istatiksel analiz sonuçları, öğrenci merkezli öğretimin yapıldığı grup lehine anlamlı derecede yüksek çıkmıştır. Yani öğrenci merkezli (Orff yaklaşımı) müzik öğretim yaklaşımı öğrenci tutumları üzerinde daha olumlu etki yaratmıştır. Araştırmanın son aşamasında, elde edilen veriler raporlaştırılmıştır.Anahtar Kelimeler:Müzik dersi, öğretmen merkezli öğretim yaklaşımı, öğrenci merkezli öğretim yaklaşımı (Orff yaklaşımı), tutum.
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the effects of teacher and student-centered music teaching approaches on the attitudes of students to the lesson. In this context, it was planned that the research was completed in five stages. In the first stage, subject oriented resources were scanned; the attitude scale which would be used as part of the research was determined. In the second stage of the research, the school where the research would be made and the classes in which the application would be performed were determined. In the third stage of the research, the experiment process was initiated. During the experiment process, a pre-test through music lesson oriented attitude scale developed by Özmenteş (2006) was applied to both classes (4/A-4/E) determined as part of the research. Afterwards, in accordance with the prepared plan, the class 4/A studied lesson with the student centered music teaching approach (Orff approach); the class 4/E studied lesson with teacher centered music teaching approach for six weeks. Together with the completion of determined subjects, the final test through the same attitude scale applied in the pre-test was applied to both classes. In the fourth stage of the research, the data obtained from the pre-test and final test was subject to the statistical calculations. Pre-test and final test results were analysed using SPSS 17 packaged software and the numeric data was reached in this way. Determinig the differences between the attitudes, the independent group test was used. As for determining the pre-test and final test scores according to the gender, Man-Whitney U test was used. Within the research, statistic analyse results made to determine the change in the attiudes of the student centered trained students to the lesson were significantly high in favor of the student centered trained group. That is to say, student centered music teaching approach (Orff approach) left a more positive impression on the student attitudes. In the last stage of the research, the data obtained was reported.Key words:Music lesson, teacher centered teaching approaches, student centered teaching approaches (Orff approach), attitude scale.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleÖğretmen ve öğrenci merkezli (Orff yaklaşımı) müzik öğretim yaklaşımlarının öğrencilerin derse olan tutumları üzerindeki etkileri (Şanlıurfa Siverek Mehmetçik İlköğretim Okulu örneği)
dc.title.alternativeThe effect of teacher and student centered (Orff approach) music teaching approaches on attitudes of students to the lesson (Şanlıurfa Si̇verek Mehmetçi̇k Elementary School sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMüzik Anasanat Dalı
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmMusic learning
dc.subject.ytmMusic lesson
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmStudent centered education
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmOrff method
dc.identifier.yokid10128851
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid443027
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess