Show simple item record

dc.contributor.advisorKarşıcı, Gülay
dc.contributor.authorKumtepe, Müslüm Akin
dc.date.accessioned2020-12-07T10:05:34Z
dc.date.available2020-12-07T10:05:34Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/128671
dc.description.abstractToplumun en küçük yapı taşı olan ailenin kurulması için resmi nikahın ya da hem resmi hem dini nikahın yanında kimi düğün sahibinin konuklarını davet ederek yaptığı düğün törenleri/ritüelleri Türkiye'de yöreye/kültüre göre değişiklik ya da benzerlikler gösterebilmektedir. Bu düğün törenleri/ritüelleri son yıllarda özellikle büyük şehrin büyük otellerinde de gerçekleştirilir. Genelde ekonomik olarak rahat ailelerin tercih ettiği bu düğünlerde devreye düğün organizatörleri girmektedir. Bu organizatörler düğün sahibine standart birkaç düğün paketi sunarak bunlardan birini tercih etmesi için ikna etmeye çalışır. Son yıllarda bu paketin içinde karşılama grubu ya da trio karşılama olarak isimlendirilen oda müziği grupları da vardır. Düğün salonuna gelen konukları kapıda Batı müziği eşliğinde karşılayan bu müzik grubunda genelde Batı klasik müziği çalgıları yer alır.Ankara ilinin Çankaya ilçesindeki on iki büyük otelde gerçekleşen düğünler ve özellikle karşılama grubu/trio karşılama isimli müzik grupları bu tezin merkezini oluşturur. Alan çalışması yöntemi kullanılan bu çalışmada, bu otellerdeki düğünler gözlemlenerek; düğün sahipleriyle, düğün organizatörleriyle, düğünde çalan müzisyenlerle görüşülerek; karşılama grubu/trio karşılama grubunda viyolonsel çalıp katılarak gözlem yapılarak oyun havalarıyla, Türkçe popla, türkülerle, arabesk müzikle göbek atılıp dans edilen bu düğünlerde konukların düğün mekanına girerken neden Batı klasik müziği çalgılarından oluşan oda müziği grupları ile ve neden Batı müziği çalınarak karşılanmasının tercih ediliyor olması araştırıldı ve bu müziğin ve tiro karşılamanın düğün sahipleri için neyi temsil ettiği anlaşılmaya çalışıldı.Sonuç olarak trio karşılama ritüelinin Anadolu'da var olan davul ve zurna ile yapılan karşılama geleneğinin Batı çalgıları ve Batı müzik türleriyle değişime uğramış olduğu; trio karşılama müzik gruplarının öncelikle ticari bir amaca hizmet ettiği; trio karşılamanın bazı düğün sahipleri için müzikal olarak değil görsel olarak önem taşıdığı, bazı düğün sahipleri için bir fon müziği olarak tercih edildiği, bazı düğün sahipleri için de özenilen bir yaşam tarzını, zenginliği, asaleti, modern bir kişiliği temsil ettiği görüldü.
dc.description.abstractIn order to start a family, which is the smallest element of society, some couples conduct wedding ceremonies/rituals, besides the official and religious wedding, where they invite their guests to celebrate. These ceremonies/rituals may share some similarities or differ from each other depending on the region or culture within Turkey. Recently, these weddings started to take place in the big hotels located in big cities. Most of the time, there is an organizer involved, which is mostly preferred by families with financial comfort. These organizers present a number of wedding packages to the couple and try to convince them to choose between. In recent years, these packages started to involve chamber music groups called welcoming groups or trio welcoming groups. These groups, who welcome the guests in the entrance with Western music, usually consist of classical Western music instruments.The core of this study is the wedding ceremonies conducted at 12 big hotels located in Çankaya-Ankara; particularly the welcoming/trio groups. In this research where the field survey is conducted, wedding ceremonies held at the hotels in Çankaya district were observed; hosts, wedding organizers and musicians who played at the weddings were interviewed; certain observations were conducted by joining the welcoming groups/trios and by playing cello. Besides, the meaning of trio groups for the hosts and the reason why it is preferred to welcome guests with classical Western music and with chamber music groups consisting of classical Western music instruments was analyzed, while most of these ceremonies continue with Turkish folk, pop or arabesque music and traditional dancing.In conclusion, it is found that; the traditional welcoming ritual in Anatolia which involves drums and shrill pipe has been affected and reshaped by the Western instruments and music genres; trio music groups rather serve for commercial purposes; for some hosts trios are important not musically but visually; some couples prefer it as a background music; and that these trios represent a certain lifestyle, welfare, nobility and a modern character aspired by the hosts.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalk Bilimi (Folklor)tr_TR
dc.subjectFolkloreen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleAnkara düğünlerinde trio karşılama geleneğinin incelenmesi: Çankaya ilçesi örneği
dc.title.alternativeObservation of trio welcoming tradition in Ankara weddings: Sample of Çankaya district
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMüzik Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCeremonies
dc.subject.ytmAnkara-Çankaya
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic preference
dc.subject.ytmRitual
dc.subject.ytmMusic ensembles
dc.subject.ytmMarriage
dc.subject.ytmTraditions
dc.subject.ytmTraditions customs
dc.subject.ytmMarriage
dc.identifier.yokid10169500
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid480681
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess