Show simple item record

dc.contributor.advisorKahramanoğlu, Recep
dc.contributor.authorSak, Erşat
dc.date.accessioned2020-12-07T10:04:26Z
dc.date.available2020-12-07T10:04:26Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-09-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/128505
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı kapsamında eğitim gören özel öğretim yöntemleri I ve II dersinin akademik öğrenme standartlarının ortaya konmasıdır.Araştırma delphi tekniği ile gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda Sosyal Bilgiler öğretmenliği özel öğretim yöntemleri I ve II derslerinin akademik öğrenme standartların ortaya koyulabilmesi için yapılmış nitel bir araştırmadır. Standartlar Uzman gurubun belirlenmesi ve akademik öğrenme standartlarının belirlenmesi şeklinde iki grupta incelenmiştir. Birinci aşamada çalışmaya katılacak uzman grubu oluşturmak için amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya katılması için 56 kişiden oluşan bir uzman havuzu belirlenmiştir. Araştırmanın uzman grubu belirli ölçütleri sağlayan 15 uzmandan oluşmaktadır.Araştırmanın ikinci aşamasında delphi tekniği kullanılmıştır. Veriler delphi I tekniği ile tek sorudan oluşan `Akademik Öğrenme Standartları` başlığı altında toplanmıştır. Gelen cevaplar temalar oluşturmadan kodlar çıkarılarak içerik analizi yapılmıştır. Yapılan betimsel analizler sonucunda özel öğretim yöntemleri I dersine ait 33 akademik öğrenme taslak standarttı belirlenmiştir. Özel öğretim yöntemleri II dersine ait ise 20 akademik öğrenme taslak standardı belirlenmiştir. Her iki ders için uzmanlara tarafından ifade edilen standartlar anket haline getirilmiştir. 5' li likert şeklinde delphi II anketi ile uzmanların görüşüne sunulmuştur. Veriler SPSS programına girilerek birinci çeyrek (ç1) medyan (md) ve genişlik ( R ) değerleri alınarak analiz edilmiştir.Anahtar kelimeler: Sosyal Bilgiler Öğretimi, Özel Öğretim Yöntemleri, Akademik Öğrenme Standartları, Standartlar.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to establish the academic learning standards of the private teaching methods that are taught within the scope of Social Sciences Education.The research was carried out using delphi technique. In this context, Social Sciences Teacher is a qualitative research for the purpose of revealing the academic learning standards of private teaching methods I and II The standarts were analyzed under two groups; determining specialist group and academic learning standards. In the first phose of the research, criterion sampling method, one of the purposive sampling methods. Was used to create specialist group consisting of 56 participants was determined. The specialist group of the research consist of 15 specialist providing specific criterions.In the second phase of the research, delphi technique was used. Data was grouped under the head of `Academic Learning Standards` consist of one question by using code without creating charts. As the result of descriptive analysis,it was decided to determine 33 learning draft standards about special teaching methods course 1. On the other hand it was decided to determine 20 academic learning draft standards about special teaching methods course 2. Standards mentioned by specialists were formed as a questionnaire for both courses. With the delphi II questionnaire, ıt was asked to specialists for their opinions. 5 'li likert was presented to experts in the delphi II questionnaire. The data were analyzed by taking the first quarter (ç1) median (md) and width (R) values by entering the SPSS program.Keywords: Social Studies Education, Private Education, Academic Learning Standards, Standard.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal Bilgiler öğretmenliği özel öğretim yöntemleri I ve II derslerinin akademik öğrenme standartlarının belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermination of academic learning standards for social sciences teaching special teaching methods I and II.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-11
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmPrivate education
dc.subject.ytmSpecial teaching methods
dc.subject.ytmStandards
dc.subject.ytmAcademic learning standards
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.identifier.yokid10203100
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid513222
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess