Show simple item record

dc.contributor.advisorBagçeci, Birsen
dc.contributor.authorKayiran, Derya
dc.date.accessioned2020-12-07T10:04:02Z
dc.date.available2020-12-07T10:04:02Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/128458
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; okul öncesi öğretmenlerince, okul öncesi öğrencilerine kazandırılmasının gerekliliğine inanılan değerlerin ihtiyaç analizi yapılarak belirlenmesi, okul öncesi öğrencileri için Taba Program Geliştirme Modeli esas alınarak Okul Öncesi Değerler Eğitimi Program Tasarısı'nın geliştirilmesi ve ön test/son test/ertelemeli test şeklinde ve öğretmen değerlendirmeleri aracılığıyla programın etkililiğinin araştırılmasıdır.Bu çalışma, Programın Etkilerine Dayalı Durum Çalışması olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Kahramanmaraş iline bağlı bir anaokulunda öğrenim gören 2 anaokulu idarecisi, 110 öğrenci velisi, 6 anaokulu öğretmeni ve 1 program geliştirme uzmanı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Değer Belirleme Anketi, Değer Kazanımı Değerlendirme Formu ve Görüşme Formları kullanılmıştır. Değer Belirleme Anketi, araştırmanın ihtiyaç analizi aşamasında araştırmada yer alacak değerleri belirlemek için kullanılmıştır. Görüşme Formları, araştırmanın ihtiyaç analizi ve değerlendirme aşamalarında kullanılmıştır. Bu araştırmada, görüşme formlarından elde edinilen veriler Betimsel Analiz Tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Değer Belirleme Anketi ve Değer Kazanımı Değerlendirme Formundan elde edilen veriler, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ve Friedmen Testi kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırmanın ihtiyaç analizi aşamasından elde edilen bulgular, anaokulunda uygulanan bir değerler eğitimi programı olmadığını ve bir değerler eğitimi programına ihtiyaç duyulduğunu ortaya koymaktadır. İhtiyaç analizinden elde edilen bulgular ışığında programa dahil edilecek değerler belirlenmiş ve Okul Öncesi Değerler Eğitimi Programı geliştirilmiştir. Geliştirilen bu programın anaokulunda uygulanmasının ardından elde edilen verilere göre, öğretmen ve velilere göre; uygulanan Okul Öncesi Değerler Eğitimi Programı'nın, öğrenciler üzerinde etkili ve kalıcı olduğu düşünülmektedir.
dc.description.abstractThe purpose of the this study to identify the preferred values by preschool teachers with Needs Analysis and to develop Values Education Curriculum for Preschool based on Taba Program Development Method for preschool education and to evaluate the effectiveness of the Values Education Curriculum for Preschool by pre-test, post-test- deferred-test and teacher evaluations on students. The study is designed and implemented as Program Effects Case Study.The research involved 110 preschool students, their parents, 6 teachers, 2 administrators and a program development specialist in Central Kahramanmaras. Data was collected with Values Questionnnaire, Value Gaining Evaluation Form and interview forms. Values Questionnaire and interview forms are used for Needs Analysis section of the study. Value Gaining Evaluation Forms and interview forms are used in evaluation section of the study.Collected Data with interview forms are analyzed with Descriptive Analysis Technique. The data collected by Values Questionnnaire and Values Gaining Evaluation Forms are analyzed with Wilcoxon Signed Ranks and Friedmen Test.Findings collected by Needs Analysis reveal that the absence of values program and need for values education curriculum in preschool context. Moreover, Needs Analysis provide to specificate the values which are involved into values education program. Findings of evaluation section show that designed Values Education Program for Preschool is effective in means of learning outcomes which are assessed by teachers and parents of preschool students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesine yönelik değerler eğitimi program tasarısının hazırlanması ve etkililiğinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeDeveloping values education curriculum for preschool education and evaluating the effectiveness on students
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-09-30
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmKindergartens
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.identifier.yokid10222122
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid534449
dc.description.pages279
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess