The effect of drama activities on affective filter in teaching English as a foreign language to young adult learners
dc.contributor.advisor | Akçeşme, İfakat Banu | |
dc.contributor.author | Kalipci, Müge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:04:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:04:02Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/128455 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı, genç yetişkinlere İngilizce öğretiminde drama tekniği kullanımının öğrencilerin sahip oldukları duyuşsal filtre üzerindeki etkilerini ortaya çıkarmaktır. Çalışma özellikle motivasyon, kaygı, tutum ve özgüven gibi dil öğrenmeyi etkileyen duyuşsal faktörler üzerine odaklanmaktadır.Araştırma örneklemini Erciyes Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu hazırlık sınıfı öğrencileri oluşturmuştur (N=80). Araştırma süreci 2012-2013 akademik yılı birinci yarıyılını kapsamaktadır. Araştırma bir deney (N=40) ve bir kontrol grubu (N=40) üzerinde gerçekleştirilmiş olup, deney grubunda dersler drama aktiviteleri kullanılarak işlenmiştir. Öğrencilerin yabancı dil öğrenmeye yönelik tutum ve motivasyonunu ölçmek için Gardner (1985) tarafından geliştirilen Tutum/Motivasyon Test Ölçeği (English Attitude/Motivation Test Battery) kullanılmıştır. Öğrencilerin kaygı düzeylerini ölçmek için ise Horwitz, Horwitz ve Cope (1986) tarafından geliştirilen Yabancı Dil Dersi Kaygı Ölçeği (Foreign Language Classroom Anxiety Scale) kullanılmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde SPSS 22.00 (Statistical Package for the Social Sciences) programı kullanılmış ve anlamlılık düzeyi p=0.05 olarak alınmıştır.Önemli sayıda deneysel çalışmalarla desteklenen teoriler göstermiştir ki duyuşsal değişkenler yabancı dil öğreniminde öğrenci başarısını etkilemektedir. Dolayısıyla öğretmenlerin sınıf içerisinde öğrencilerin kaygı duymalarına yol açabilecek durumları en aza indirgeyerek motivasyon artırıcı ve öğrenmeye teşvik eden bir sınıf ortamı hazırlaması gerekliliği vurgulanmaktadır. Dil öğretiminde drama aktivitelerinin kullanılması bunu başarmanın etkili ve önemli yollarından biridir. Bu çalışma ile ulaşılan bulgular, genç yetişkinlerin İngilizce öğrenmeye karşı olumlu tutum ve motivasyon geliştirme konusunda dramanın etkinliğini göstermektedir. Drama tekniği ile İngilizce dersi alan deney grubu öğrencilerinin araştırma süresi sonunda kaygı düzeylerinde bir azalma yaşadıkları, ve araştırma süresince, motivasyon ve ilgi düzeylerinin control grubuna oranla deney grubu öğrencileri arasında daha yüksek olduğu görülmektedir. Ayrıca deney grubu öğrencilerinin yabancı dil derslerinde drama kullanımına dair olumlu algıları olduğu saptanmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçların yabancı dil öğretiminde dramanın etkili bir teknik olarak kullanımına yönelik yapılacak olan araştırmalar için bir örnek durum sunarak yol gösterici olması beklenmektedir.Anahtar Kelimeler: duyuşsal filtre, motivasyon, kaygı, tutum, özgüven, drama, yabancı dil öğrenimi/öğretimi | |
dc.description.abstract | The main purpose of this study is to investigate the influence of drama on affective filter in teaching English as a foreign language to young adult learners. The focus is placed on affective issues, which are motivation, attitude, anxiety, and self-confidence that interfere with engagement in the language to be learned.The participants in this study were preparatory class students in the School of Foreign Languages, Erciyes University (N=80). The participants were divided into two separate groups; one constituted the experimental group (N=40), and the other constituted the control group (N=40). The research period covers the first semester of the 2012-2013 academic year. Throughout the study, the experimental group was taught with drama activities while the control group was not exposed to any drama technique. In order to measure participants' attitude and motivation level, a test battery called Attitude/Motivation Test Battery (AMTB) designed by Gardner (1985) has been used. The questionnaire used to test students' anxiety level is the Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS) developed by Horwitz, Horwitz and Cope in 1986. The scales were analyzed using the SPSS 22.00 (Statistical Package for Social Sciences) and significance level was taken as p=0.05.Theories supported by considerable empirical findings among language learners have indicated that affective variables influence the second language achievement. What the studies done have suggested is that a foreign language classroom environment should definitely be encouraging and motivating in order for teachers to handle anxiety-provoking situations and also for students to enhance their learning quality. The key findings of this study show that the integration of drama activities into foreign language teaching is an effective and important way to achieve this end. The results obtained showed that the experimental group which has drama assisted instruction in constructive learning environment experienced a decrease in their anxiety levels by the end of the research period. Moreover, in the course of the experimental process, the motivation and the interest has been relatively higher in the experimental group than the control group and it has been determined that students in the experimental group have positive perceptions of the drama. When all the findings of this study taken into consideration, it is concluded that data for the students' attitudes towards learning English and their positive orientation unfold the importance of drama in teaching English effectively to young adult learners and provide some pedagogical implications that would suggest the inclusion of drama as a technique in foreign language teaching.Keywords: affective filter, motivation, anxiety, attitude, self-confidence, drama, foreign language teaching/learning | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The effect of drama activities on affective filter in teaching English as a foreign language to young adult learners | |
dc.title.alternative | Genç yetişkinlere İngilizce öğretiminde dramanın duyuşsal filtre üzerindeki etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Affective awareness | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Adults | |
dc.subject.ytm | Adult education | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Dramatiziation method | |
dc.subject.ytm | Drama techniques | |
dc.identifier.yokid | 10095544 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 412164 | |
dc.description.pages | 137 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı |