XX. Yüzyıl Türk flüt müziğinde sonat formunun özellikleri
dc.contributor.advisor | Jafarova, Afak | |
dc.contributor.author | Çavuş, Neşe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:04:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:04:20Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-03-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/128414 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada ilk olarak tezin konusu ile ilgili literatür taraması yapılmıştır. Daha sonra XX. yüzyıl dünya ve Türk müziğindeki flüt için yazılmış (solo, duo, trio vb.) eserler içinden `Sonat Formu' nda` veya `Sonat Allegrosu` biçimi esasında yazılan eserler, kronolojik sıraya göre seçilerek karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Bu eserlerde `Sonat Formu'nun` özellikleri, müzik tarihine dayanan kökleri ve gelişim süreci araştırılmıştır.Araştırma sürecinde doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Eserlerin her bir bölümünün analizi, Batı müziğinin form kurumları temeline göre ayrı ayrı tablo şeklinde gösterilmiştir. Araştırmanın amacı XX. yüzyıl Türk flüt müziğindeki Sonat Formu'nun özelliklerinin açığa çıkarılmasıdır. Analizler sonucunda Sonat Formu'nda yazılan eserlerin, müziğimizde özel ve parlak bir şekilde uygulandığı görülmüştür. Dolayısıyla XX. yüzyılın müzik diline ve teknolojisine sahip olan kendi milli müziğinin değerlerini dünya müzik sanatıyla uzlaştıran Türk bestecilerinin, sanatta yeni bir yol çizdikleri ve bu yollar sayesinde halk müziği ile dünya müziğinin zengin değerlerinin sentezlendiği bir kez daha tespit edilmiştir.Anahtar kelimeler: XX. Yüzyıl, Flüt, Türk Flüt müziği, Sonat Formu | |
dc.description.abstract | In this research, a literature review was done first. Then, among the instrumental pieces, those written pieces in `Sonata Form` or `Sonata Allegro` were examined comparatively according to chronological order. In these pieces, the features of `Sonata Form`, roots'dating back to music history and its universal progress signs were searched.In the process of research, document analysis method was used. The analysis of every part of the pieces has been shown according to the basis of Western form institutions in the shape of separate charts. The aim of the research is to show the features of Sonata Type in 20th century in Turkish Flute music. At the end of the analysis, ıt was seen that `Sonata` form in these pieces was implemented so special and brilliant. At the same time, those who are good at music language and technology of 20th century, compromise their own national music value with world music art, can draw a path in art with the pieces of Turkish composers and thanks to these paths it has been proved again that the rich values of folk music and world music are combined.Key words: 20th century, Flute, Turkish Flute Music, Sonata Form. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | XX. Yüzyıl Türk flüt müziğinde sonat formunun özellikleri | |
dc.title.alternative | The features of sonata in Turkish flute music in XX. Century | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-03-04 | |
dc.contributor.department | Müzik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish music | |
dc.subject.ytm | 20. century | |
dc.subject.ytm | Flute | |
dc.subject.ytm | Sonata | |
dc.identifier.yokid | 10192987 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 505045 | |
dc.description.pages | 240 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |