Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkan, Habib
dc.contributor.authorAkkuş, Şükrü
dc.date.accessioned2020-12-07T10:03:14Z
dc.date.available2020-12-07T10:03:14Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-04-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/128336
dc.description.abstractSosyal adalet, toplumdaki zenginlik, fırsat, güç ve ayrıcalık kriterlerinde adalet veya eşitlik arayışı olarak adlandırılmaktadır.Eğitimde sosyal adalet ise, herkesin yeteneğine ve ihtiyacına göre eğitim almasıdır. Eğitimdeki sosyal adalet arayışının temelinde de kaynak ve fırsat eşitliği yatmaktadır. Bu araştırmanın amacı, okullarda yönetici, öğretmen ve öğrencilerin sosyal adalete yöneliktutumlarının araştırılıp sosyal adaleti geliştirmek için neler yapıldığını belirlemek ve sosyal adaleti geliştirmek adına daha neler yapılabileceğini ortaya koymaktır.Bu araştırma okullardaki sosyal adaleti geliştirmek için çözüm önerilerinin ortaya konulmasının daha sonra yapılacak olan çalışmalara yol gösterici olması açısından önemli görülmektedir. Araştırma nitel araştırma desenlerinden durum çalışması yöntemiyle yürütülmüştür.Amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi seçilmiştir.Gaziantep merkez Şahinbey ve Şehitkâmil ilçe sınırları içinden seçilen okullardan 10 yönetici, 10 öğretmen ve 10 öğrenci olmak üzere toplamda 30 bireyin görüşlerine başvurulmuştur.Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Araştırma bulguları, oluşturulan tematik çerçeveye bağlı olarak seçilen tema ve araştırmanın alt problemleri doğrultusunda kodlanmıştır. Daha sonra veriler içerik analiziyle yorumlanmıştır. Araştırmada okullarda sosyal adaletin geliştirilmesi için neler yapılmaktadır problemine bağlı olarak `Adil davranım,pozitif ayrım,dezavantajlı grupları maddi manevi destekleme,işbirliği,fırsat eşitliği gibi uygulamaların yapıldığı bulgularına ulaşılmıştır.''Okullarda sosyal adaletin geliştirilmesi için neler yapılabilir` problemine bağlı olarak: ''Öncelikle üst düzey yöneticilerin ve okul yöneticilerinin daha adil davranma, pozitif ayrımcılığın daha belirgin olmalı, öğrencilere ve öğretmenlere tam anlamıyla bir fırsat eşitliği sağlanmalı, öğrenciler arasında kültürel, cinsiyet veya sosyoekonomik bir ayrım yapılmamalı ve yeni nesillerin daha adil olabilmesi için öğrencilere sosyal adalet konusunda rehberlik yapılmalı` bulgularına ulaşılmıştır.1.Okullarda Sosyal Adaletin Geliştirilmesi için Neler Yapılmaktadır problemine ilişkin sonuçlar:Pozitif ayrımcılığın yapıldığı,maddi yardımların yapıldığı,derslerde sosyal adaletin vurgulandığı,demokrasi bilincinin oluşturulmaya çalışıldığı,okullarda fikir alışverişinin yapıldığı` gibi sonuçlara ulaşılmıştır.2.Okullarda sosyal adaletin geliştirilmesi için neler yapılabilir problemine ilişkin sonuçlar:''Mevcut yasa ve yönetmeliklerin sosyal adaletin geliştirilmesi için yetersiz kaldığı,ücretler daha adil bir şekilde düzenlenmeli,pozitif ayrım daha belirgin olmalı,dezavantajlı gruplar daha fazla desteklenmeli` sonuçlarına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Sosyal adalet, Eğitim, Fırsat eşitliği
dc.description.abstractSocial justice is called as justice or equality in the criteria of wealth, opportunity, power and privilege in society. Social justice in education is the education of everyone according to their ability and needs. The basis of the quest for social justice in education is the equality of resources and opportunities. The purpose of this study is to investigate the attitudes of administrators, teachers and students towards social justice in schools and to determine what can be done in order to improve social justice and to show what can be done to improve social justice. it is important to be a demonstrator. The research was carried out by qualitative research design using case study method. The aim of this study was to find the easy-to-use sample of the sampling methods. A total of 30 individuals, 10 administrators, 10 teachers and 10 students, were recruited from the central districts of Şahinbey and Şehitkâmil districts. The research findings were coded in line with the theme and research sub-problems chosen based on the thematic framework. The data were then analyzed by content analysis. Depending on the question of what is being done in order to improve social justice in schools, the findings of 'fair behavior, positive discrimination, disadvantageous groups, financial support, cooperation and equal opportunities, have been reached. `What can be done to improve social justice in schools? First of all, top level managers and school administrators should be fairer, positive discrimination should be more clear, students and teachers should be provided with equal opportunities in equal terms, no cultural, gender or socioeconomic distinction should be made between students and social justice should be provided to students to make new generations more fair. The results of the problem of what is being done for the development of social justice in schools: Positive discrimination, financial assistance In the lessons, social justice is emphasized, the consciousness of democracy is tried to be created, the ideas are exchanged in schools. ılmış should be regulated fairly, positive distinction should be more obvious, disadvantaged groups should be supported more pozitif results have been reached.Key Words:Social justice, Education, Equal opportunityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkullarda sosyal adaletin geliştirilmesine ilişkin yönetici,öğretmen ve öğrenci görüşleri
dc.title.alternativeSchool manager, teachers and student opinions on the development of social justice in schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-29
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10239255
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid535938
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess