Show simple item record

dc.contributor.advisorBedir, Hasan
dc.contributor.authorÇapan, Seyit Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-07T10:02:49Z
dc.date.available2020-12-07T10:02:49Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-08-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/128281
dc.description.abstractÖğretmenlik uygulaması, hizmet öncesi öğretmen eğitiminin önemli ancak genellikle ihmal edilen bir parçasıdır. Hizmet öncesi öğretmenlerinin öğretmenlik uygulaması esnasında karşılaştıkları güçlüklerin ve bu güçlüklerin onların öğretmen olarak ben algılarını nasıl etkilediğinin incelenmesi oldukça önemlidir. Hizmet öncesi öğretmenlerin bu zorlukların negatif etkisini/etkilerini aşması ve kendi mesleki bilgi ve becerilerine olan inançlarını yükseltmek için uygulama öğretmenleri ve danışmanları kapsayan diğer öğretmenlik uygulaması paydaşlarının yapabileciği olası katkıların incelenmesi de aynı şekilde gereklidir. Bu bağlamda, bu çalışmanın amacı hizmet öncesi İngiliz dili eğitimi öğretmenlerinin, öğretim kaygıları ve öğretmen öz yeterlik inançlarını incelemek ve geleneksel danışmanlığa karşılık karşılıklı akran danışmanlığı uygulamasının öğretmenlik uygulaması boyunca etkili öğretmen kimliği gelişimini nasıl etkilediğini araştırmaktır.Bu amaçla, bu çalışma eşzamanlı karma yöntem dizaynını kullanmıştır. Çalışma özbildirim ölçekleriyle birlikte açık uçlu anket, grup/bireysel görüşme, yansıtıcı günlükler ve ses kayıtları aracılığıyla veri toplamıştır. Çeşitli veri toplama araçlarıyla elde edilen verilerin analiz edilmesi için SPSS Sürüm 23 ve içerik analizi kullanmıştır.Çalışmanın sonuçları uygulama öncesi ve sonrası öğretim kaygıları ve öğretmenlik öz yeterlik inançları açısından çalışma ve karşılaştırma grupları içinde ve arasında önemli farklılıklar olduğunu göstermiştir. Bu çalışma, geleneksel danışmanlığa karşılık karşılıklı akran danışmanlığı uygulamasında bulunmanın hizmet öncesi İngiliz dili eğitimi öğretmenlerinin farklı türlerdeki öğretim kaygılarını azaltma çabalarını güçlendirirken, öğretmen öz yeterlik inançlarının çeşitli boyutlarındaki inançlarını yükselttiği sonucuna varmıştır. Ayrıca çalışma, hizmet öncesi öğretmenlerin öğretmenlik uygulamasından sağlayacağı yararları arttırmak amacıyla karşılıklı akran danışmanlığının geleneksel danışmanlık modeline karşı geçerli bir alternatif olabileceğini ortaya koymuştur. Son olarak, bu çalışma halihazırda hizmet öncesi İngiliz dili eğitimi öğretmen eğitimi programlarında kullanılan geleneksel danışmanlık modelinin gözden geçirilmesinin gerekliliğini ortaya koyan çeşitli öneriler sunmuştur.
dc.description.abstractPracticum is a salient but largely neglected component of pre-service teacher education. It is critical to investigate possible challenges pre-service teachers encounter during practicum and to understand how these challenges affect their perceptions of self as a teacher. It is equally essential to examine possible contributions the other stakeholders of practicum including the cooperating teachers and supervisors can make to help pre-service teachers overcome negative impact(s) of these challenges and promote their confidence in their own professional knowledge and skills. Therefore, the aim of this study was to probe into pre-service ELT teachers' perceived teaching concerns and teacher efficacy beliefs and how implementation of reciprocal peer mentoring practice compared to traditional mentoring influenced their development of an effective teacher identity throughout practicum.To this end, the present study adopted the concurrent mixed methods design. The study collected data through an open-ended questionnaire, group/individual interviews, reflective journals and audio-records of peer conferences along with self-report scales. The study employed SPSS Version 23 and content analysis in order to analyze the data elicited through various data collection tools.The results of the study indicated significant differences within and between the study and comparison groups in terms of their teaching concerns and teacher efficacy beliefs prior to and following practicum. The present study concluded that compared to traditional mentoring, engagement in reciprocal mentoring practice reinforced pre-service ELT teachers' struggle for alleviating different types of teaching concerns while it prompted higher efficacy in various dimensions of teacher efficacy beliefs. The study also suggested that reciprocal peer mentoring might be a viable enhancement to the traditional mentoring model in order to foster benefits pre-service teachers can make from practicum. Finally, the study yielded several implications calling for a reconsideration of the traditional mentoring model currently used in pre-service ELT teacher education programs.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleReciprocal peer mentoring in pre-service elt practicum in terms of teaching concerns and teacher efficacy beliefs
dc.title.alternativeHizmet öncesi ingiliz dili eğitimi öğretmenlik uygulamasında öğretim kaygıları ve öğretmen öz yeterlik inançları açısından karşılıklı akran danışmanlığı
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-08-02
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.identifier.yokid10159252
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid485635
dc.description.pages327
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess