Show simple item record

dc.contributor.advisorBozkurt, Ali
dc.contributor.authorBalci, Abdullah
dc.date.accessioned2020-12-07T10:02:19Z
dc.date.available2020-12-07T10:02:19Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/128197
dc.description.abstractBu çalışmada ortaokul matematik 5. Sınıf ders kitabındaki etkinliklerin sınıf içi uygulamalarına dair öğretmen ve öğrenci günlüklerinde yapılan değerlendirmeler incelenmiştir. Bu çalışma nitel bir araştırmadır. Nitel araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak öğretmen ve öğrenci günlükleri kullanılmıştır. Etkinlik uygulamaları 2018-2019 eğitim öğretim yılında bir ortaokulun beşinci sınıf şubelerinden birindeki öğrencileri ve bu sınıfın matematik dersi öğretmeniyle yapılmıştır. Öğrenci günlükleri derse düzenli devam eden, kendini ifade edebilen ve günlük yazmada gönüllü olan sekiz öğrenciye yazdırılmıştır. Öğretmen günlüğü ise her etkinlik uygulamasının sonunda ders öğretmeni ve aynı zamanda araştırmacı tarafından yazılmıştır. Öğretmen ve öğrenciler sekizer günlük yazmışlardır. Öğretmen günlüklerinden elde edilen veriler betimsel, öğrenci günlüklerinden elde edilen veriler ise içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre etkinlikler bireysel çalışmaya uygun tasarlanmış, ilgili kazanımdan önce verilmiş ve öğrencilerin bu kazanımları keşfederek öğrenmeleri amaçlanmıştır. Ancak etkinliklerin çoğunun düşünsel amaca ulaştıramadığı, geriye kalan etkinliklerinde amaca kısmen ulaştırdığı belirlenmiştir. Bu durumun en önemli sebeplerinden birisinin yönergelerin anlaşılır olmamasından dolayı öğrencilerin süreçte ilerleyememesi ve ilerleseler bile yanlış bilgiye ulaşmaları olarak belirlenmiştir. Bunun yanında verilen materyallerin yeterli olmaması veya etkinliklerin fazla süre aldığı görülmüştür. Öğrencilerin bilişsel düzey ve materyal kullanımı olarak bazı etkinliklerdeki istenenlere hazır olmadıkları görülmüştür. Ayrıca süreçte öğrencinin dikkatini çekme ve etkinliği sonlandırmada zorluklar yaşanmıştır. Genel olarak bakıldığında ders kitabındaki etkinliklerin işlevini tam olarak yerine getiremediği söylenebilir.
dc.description.abstractIn this study, evaluations of teacher and student diaries related to classroom applications of activities in secondary school mathematics 5th grade textbook were examined. This study is a qualitative research. Teacher and student diaries were used as data collection tools within the scope of qualitative research. In the 2018-2019 academic year, the activities were conducted with the students of a fifth grade branch of a secondary school and the mathematics teacher of this class. Student diaries were written to eight randomly selected students participating in the implementation of the activities. The teacher diary was written by the teacher at the end of the activity application. Teachers and students wrote eight diaries. The data obtained from these teacher diaries were descriptive and the data obtained from student diaries were subjected to content analysis. According to the findings of the research, the activities were designed for the individual study, given before the related acquisition and it was aimed for the students to discover and learn these gains. However, it was seen that most of the activities could not achieve the intellectual purpose and the remaining activities partially achieved the purpose. One of the most important reasons for this situation was that students could not proceed in the process due to the lack of comprehension of the instructions and that they could reach the wrong information even if they did. In addition, it was seen that the given materials were not sufficient or the activities took more time. It was seen that the students were not ready for what they wanted in some activities as cognitive level and material usage. There were also difficulties in attracting the attention of the student and ending the activity. In general, it can be said that the activities in the textbook do not fully function.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen ve öğrenci günlüklerine dayalı olarak ortaokul matematik 5. sınıf ders kitabındaki etkinliklere dair sınıf içi uygulamaların incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of in-class practices on secondary school mathematics 5th grade book based on teacher and student daily
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-17
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmActive learning
dc.subject.ytmDiary keeping
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10316577
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid602995
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess