Trt Türk halk müziği çocuk korolarına yönelik öğretim programı önerisi
dc.contributor.advisor | Evren, Gül Fahriye | |
dc.contributor.author | Laçin, Gülay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:02:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:02:03Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-15 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/128074 | |
dc.description.abstract | TRT TÜRK HALK MÜZİĞİ ÇOCUK KOROLARINA YÖNELİK ÖĞRETİM PROGRAMI ÖNERİSİGülay LAÇİNErciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar EnstitüsüYüksek Lisans Tezi, Kasım 2019Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Gül Fahriye EVRENÖZETÜlkemizde TRT Türk Halk Müziği Çocuk Koroları, 7 Bölge Müdürlüğü'nde faaliyet göstermektedir. Bu çalışmada TRT Türk Halk Müziği Çocuk Koroları şeflerine uygulanan yapılandırılmış görüşmelerden elde edilen veriler ışığında bir durum tespiti yapılmıştır. Belli bir öğretim programı bulunmayan bu korolarda verilen eğitim süreci, eğitimcinin kendisinin belirlediği yöntemler doğrultusunda gerçekleşmektedir. Böyle bir çalışma yöntemi bölgelerarasında içerik ve uygulama anlamında ciddi farklılıklar göstermektedir. Eğitim kalitesini olumsuz etkileyen bu duruma yönelik örnek bir ses eğitimi ve repertuvar derslerini içeren öğretim programı önerisi geliştirilmiştir. Programın içeriğine yönelik uzman görüşleri Delphi Tekniği uygulanarak değerlendirilmiştir. Bu örnek öğretim programının, bölgelerdeki farklılıklardan doğan olumsuzlukları gidereceği düşünülmektedir. Özellikle, ses eğitimi derslerine yönelik amaç-kazanımlar, bedensel hazırlık, solunum ve ses egzersizlerini içeren bir program oluşturulmuştur. Repertuvar için 4561 eserden 270 eser ve sonrasında 3 yıllık eğitim süresince öğretilecek 45 eser, çocukların ses aralığına uygun ve basit ritm kalıplarında olması, çocukların yaşına uygun sözler barındırması kriterleri göz önünde bulundurularak belirlenmiştir. Hicaz, Hüseyni ve Kürdi makamlarından oluşan bu repertuvarın detaylı makamsal analizleri verilmiştir. Bu çalışma sayesinde faaliyet gösteren çocuk korosunda eğitim gören bir öğrencinin eğitim süresince neler öğreneceği, hangi çalışmalarda bulunacağı, hangi eserleri seslendireceği bir program çerçevesinde planlanmıştır. Planlanan sürecin sonunda alınacak eğitim çıktılarının, hedeflenen davranışların kazanılmasında etkili olacağı ve örnek bir program olarak yararlanılacağı düşünülmektedir. Anahtar Kelimeler: TRT, Türk Halk Müziği Çocuk Korosu, Ses Eğitimi, Öğretim Programı, Program Geliştirme | |
dc.description.abstract | CURRICULUM SUGGESTION OF TURKISH RADIO AND TELEVISION CORPORATION CHILDREN'S CHOIR OF TURKISH FOLK MUSICGülay LAÇİNErciyes University, Graduate Science of Fine ArtsMaster's Thesis, November 2019Supervisor: Assist. Prof. Dr. Gül Fahriye EVRENABSTRACTTurkish Radio and Television Corporation Children's Choir of Turkish Folk Music operates in seven Regional Directorate in our country. In this study, a situation was determined in the light of the findings obtained from the structured interviews applied to the conductors of the Turkish Radio and Television Corporation Children's Choir of Turkish Folk Music. The education process given in these choirs, which do not have a certain curriculum, is carried out in accordance with the methods determined by the conductor himself. Such a method of study varies considerably between regions in terms of content and application. This curriculum suggestion including sample voice training and repertoire courses has been developed for this situation which negatively affects the quality of education. Expert opinions about the content of the program were evaluated by applying Delphi Technique. It is thought that this curriculum suggestion will eliminate the negative effects of the differences in the regions. In particular, a program has been developed which includes aim-gains, physical preparation, breathing and voice exercises for voice training courses. For the repertoire, 270 works out of 4561 works and 45 works to be taught during the following 3-year education period were determined by considering the criteria that the children are suitable for the sound range, basic rhythmically and that they contain the words suitable for the age of the children. Detailed analysis of this repertoire is given which has included modals of Hicaz, Huseyni and Kurdi. It is planned within the framework of a program what a student studying in a children's choir will learn during the training, which works he will perform and which works will be performed. At the end of the planned process, it is thought that the training outcomes will be effective in acquiring the targeted behaviors and will be used as a sample program.Key Words:Turkish Radio and Television Corporation, the Children's Choir of Turkish Folk Music, Voice Training, Curriculum, Program Development | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Trt Türk halk müziği çocuk korolarına yönelik öğretim programı önerisi | |
dc.title.alternative | A curriculum suggestion of Turkish radio and television corporation children's choir of Turkish folk music | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-15 | |
dc.contributor.department | Müzik Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10311709 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 602235 | |
dc.description.pages | 255 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |