Ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin sanat eserini kavrayışında dramanın etkisi
dc.contributor.advisor | Karaaslan, Suat | |
dc.contributor.author | Terzi, Abdulgafar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:00:59Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:00:59Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/127935 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, 6.sınıf öğrencilerinin sanat eserlerini kavrayışlarında drama yönteminin etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla uzman görüşü alınarak belli dönemleri de kapsayan toplam dört sanat eseri seçilmiştir. Çalışma, Adana'daki bir ortaokulun 11-12 yaş dönemini kapsayan 6. sınıfa devam eden toplam 32 öğrenciden oluşmaktadır.Araştırmanın deseni yarı deneysel bir yöntem olup biri deney, diğeri kontrol grubu olmak üzere iki sınıf seçilmiştir. Çalışmada deney ve kontrol gruplarına ön-test uygulanmadan, her iki grubun sanat eleştirisi yaprağına verdikleri cevaplar arasında anlamlı bir biçimde farklılaşıp farklılaşmadıkları ortaya konmaya çalışılmıştır.Deney grubuna yedi, kontrol grubuna altı olmak üzere toplamda on üç oturum uygulanmıştır. Bu on üç oturumda konu başlıkları müfredattaki kazanımlara uygun olarak işlenmiştir. Konular deney grubuna drama yöntemi, kontrol grubuna ise geleneksel yöntemle verilmiştir.Araştırmanın veri toplama aracı `Sanat Eleştirisi Yaprağı` olup verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları her iki grubun son dört oturumda verilen sanat eleştirisi yaprağından elde edilen verilere dayanmıştır. Araştırma sonucunda; deney grubu kontrol grubuyla karşılaştırıldığında, deney grubunun kontrol grubuna göre sanat eleştirisi betimleme, çözümleme, yorumlama ve yargı basamaklarındaki açık uçlu soru kategorilerine verdikleri cevaplar içerik zenginliği açısından daha detaylı olduğu saptanmıştır. Deney grubunun kapalı uçlu soru kategorilerini cevaplama oranlarında ise kontrol grubuna oranla anlamlı bir farklılaşmanın olduğu görülmüştür.Sanat eserlerini anlama ve kavramada sanat eğitimcilerine düşen en önemli görev, sanat eserine yaklaşma noktasında kullandıkları yöntemin etkili olmasıdır. Bu açıdan bakıldığında sanat eleştirisinde drama yöntemi kullanıldığında öğrencilerin sanat eserleri ile ilgili yaşantısı canlı kalır ve eserleri kavrayışları ise daha kalıcı olmaları sağlanır.Anahtar Kelimeler: Drama, sanat eğitimi, sanat eseri, sanat eleştirisi | |
dc.description.abstract | In this study, the effect of the drama method in understanding art works in 6th grade students was investigated. For this purpose, a total of four works of art, including certain periods, were selected by receving expert opinions. The study consisted of a total of 32 students in Adana in the 6th grade whose ages were between 11and 12.The design of the study was weak experimental. Composed of one experimental and control groups. In the study, whether the responses of the two groups regarding art criticism differed significantly was investigated.Thirteen sessions were conducted in total, seven in the experimental group and six in the control group. In these thirteen sessions, topics were handled in accordance with the curriculum achievements. The subjects were given the drama method for the experiment group and the traditional method for the control group.The data collection tool of the research was `Art Criticism Leaflet` and descriptive analysis was used in the analysis of the data. The results of the study were based on the results of art criticism given in the last four sessions of both groups. As a result of the research; When compared to the control group, the responses of the experimental group to the open-ended question categories in the description, analysis, interpretation and judgment steps of the art critic according to the control group were found to be more detailed in terms of content richness. It was also found that the experimental group had a significant difference in the response rates of closed-ended question categories compared to the control group.The most important task of the art educators in understanding and conceptualizing art works is the method they use in approaching the work of art. From this point of view, when the drama method is used in art criticism, the experience of the students about the works remains alive and they are made more effective by making and living their works.Keywords: Drama, art education, art work, art criticism | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin sanat eserini kavrayışında dramanın etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of drama on understanding artistic work in 6th grade students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Drama | |
dc.subject.ytm | Dramatiziation method | |
dc.subject.ytm | Affective concepts | |
dc.subject.ytm | Art criticism | |
dc.subject.ytm | Conceptual learning | |
dc.subject.ytm | Conceptual art | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Artistic works | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.identifier.yokid | 10146789 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 460446 | |
dc.description.pages | 207 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |