Anadolu Lisesi öğrencilerinin beden eğitimi dersine etkin katılma-katılmama nedenlerine ilişkin görüşleri: Adana örneği
dc.contributor.advisor | Köktaş, Şükran Kılbaş | |
dc.contributor.author | Alkan, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:00:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:00:15Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/127897 | |
dc.description.abstract | ÖZET Anadolu Lisesi Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Etkin Katılma-Katılmama Nedenlerine İlişkin Görüşleri: Adana Örneği Çalışmamızda Adana ili Anadolu Liselerinde okuyan kız ve erkek öğrencilerin okul yaşantıları boyunca görmüş oldukları Beden Eğitimi dersine etkin olarak katılma-katılmama görüşlerinin belirlenmesi, bu dersten ne derecede faydalanabildiklerini, yaşantılarına olumlu veya olumsuz nasıl bir etkide bulunduğunu, boş zamanlarını değerlendirmede sporun günlük hayatlarında yerinin olup olmadığını saptayabilmektir. Çalışmanın, Adana ilinde öğrenimlerini sürdürmekte olan Anadolu liselerindeki öğrencilerin arasından Basit Rastlantısal Örneklem yöntemi ile 482 cevaplayıcı belirlenmiştir. Literatür taramaları yapılarak, anket % sorulan oluşturulmuş ve seçilen sorular için uzman görüşleri alınarak, araştırma değişkenleri ile ilgili veriler araştırmacı tarafından geliştirilerek yazılı anket yolu ile toplanıp, verilerin analizinde öğrencilerin görüşlerinde bazı değişkenler açısından farklılık olup olmadığını test etmek için SPSS programında ki-kare ve uygun testler analizi kullanılmıştır. Uyguladığımız 22 soruluk anketten, Beden Eğitimi öğretmenlerinin yeterli derecede öğrencileri sosyal sportif faaliyetlere yani ilgi alanlarına yönelik etkin çalışmalar yapamadığı, bireyin boş zamanını etkin, akıllı ve yapıcı bir biçimde teorik olarak nasıl değerlendirmesi gerektiğini bilmesine karşın uygulama safhasında hayatına geçiremediği, bununda zaman ve para yoksunluğundan, ders çalışma şartlarının ağırlığından, tesis yetersizliğinden ve en önemlisi ailelerinin istememesinden kaynaklandığı anlaşılmıştır. Cinsiyetlerine göre spor yapma amaçlarının kız öğrencilerin daha çok sağlık, estetik, zihinsel gelişimine katkısını bulunduğunu düşünerek spor yaptığı, erkek öğrencilerin ise daha çok herkes tarafından tanınmak ve başkalarıyla birlikte olabilmek için spor ile uğraştığı ve okul sporları içinde ve dışında yer alan yapmak istedikleri spor branşlarının farklı alanlar olduğu bulunmuştur. Anahtar Sözcükler : Beden Eğitimi Dersi, Boş Zaman Etkinlikleri, Eğitsel Etkinlikler, Öğrenci Tutumları, Spor IX | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The Anatolian High School Students' Opinions on Effectively Taking Part or not Taking Part in Physical Education Lessons: The Adana Sample The objective of our study is to determine school children's opinions in the Anatolian high school on joining or not joining actively the activities of physical education classes which they take throughout their school life, how much benefit they get from physical education classes, whether it has a negative or positive effect on their lives, whether sport plays a part in their free time daily. In this study 482 subjects out of schoolchildren in the Anatolian high school in Adana were chosen randomly by simple random sampling method. Questionnaire was prepared after the literature scanning in the field. A.specialist was consulted on the chosen questions; data on the research variables developed by the researcher was collected via written questionnaire. Square and suitable tests in SPSS program were applied to test if there was a difference in terms of variables in analyzing the data. After the questioner consisting of 22 questions we had, we found out that physical education teachers have not done enough studies on the activities that the students interested in, although they know theoretically that individuals should make the best of their off-time. It is hard to do this in practice because of lock of time, income, hard study conditions, having not enough gyms and the most important one is the unwillingness of families. According to the gender why female students do sport activities is to keep fit and physical and mental growth. For males, it is to create a team spirit, to meet new members, the activities they prefer at school and out of school change Key Words: Physical Education Course, Leisure Time Activities, Educational Activities, Student Attitudes, Sport | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Anadolu Lisesi öğrencilerinin beden eğitimi dersine etkin katılma-katılmama nedenlerine ilişkin görüşleri: Adana örneği | |
dc.title.alternative | The Anatolian high school students opinions on effectively taking part or not taking part in physical education lessons: Adana sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 141336 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 138163 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |